zondag 16 juni 2013

Vaderdag.......

Eigenlijk zou vandaag, zoals elke Zondag, het my week in pictures artikel online komen. Deze komt niet vandaag, maar die zal morgen geplaatst worden. Waarom? Omdat ik vandaag een artikel wil wijden aan Vaderdag en dat niet zonder reden. Wil je weten wat ik bedoel? Lees dan verder....... 

Vaderdag is voor mij toch nog altijd wel 1 van de moeilijkste dagen in het jaar. Mijn vader is namelijk op 5 maart 2000 op 45 jarige leeftijd overleden aan een acute hartstilstand. Van de ene op de andere dag was mijn vader er niet meer en hij zou ook nooit meer terugkomen. Voor mij als 13 jarige was dit toch wel heel moeilijk te bevatten, want op die leeftijd dacht ik nog dat mijn ouders er nog heel lang zouden zijn en dat ze ooit konden overlijden was iets wat voor mij nog heel ver weg was. Toch kwam er die dag dat mijn vader er ineens niet meer was en mijn moeder en ik alleen verder moesten. 

Vaderdag blijf daarom toch altijd wel die moeilijke dag dat ik hem heel erg mis. Niet dat wij het altijd uitgebreid vierden, maar we waren wel altijd samen als gezin. Ik had dan ook altijd wel iets op school gemaakt en dat bracht ik dan samen met mijn moeder naar boven om hem dat op bed te geven met natuurlijk een heerlijke bak koffie erbij die altijd al koud was geworden als het cadeau uitgepakt was en het gedicht gelezen was. De rest van de dag was het gewoon gezellige dingen doen en niet heel erg veel bijzonders, maar wel dat we het echt leuk hadden. Dat zijn dingen die ik dan wel heel erg mis op deze dag.

En toch hoe moeilijk deze dag ook voor mij is, vind ik het altijd wel geweldig om te zien hoe andere vaders op deze dag in de watten worden gelegd. Ik hoop daarom ook dat als je vandaag Vaderdag hebt gevierd dat het een geweldige dag is geworden en de vaders vooral heel veel liefde hebben mogen ontvangen en dat ze zich misschien toch nog net iets specialer hebben gevoeld op deze dag die speciaal voor hen is.

Voor diegene die het vandaag niet hebben kunnen vieren wil ik toch ook nog een hart onder de riem steken op deze toch wel moeilijke dag en laten weten dat je niet de enige bent.

Om toch nog een beetje mijn vader in het zonnetje te zetten zet ik hieronder 2 foto's van hem en heb ik als beginfoto zijn favoriete bloemen. Dit omdat ik zeker wel aan hem denk op deze dag en ik weet dat hij altijd om ons heen zal zijn, dus ook vandaag.


Veel Liefs,
Lies