vrijdag 13 september 2013

Essence Glow In The Night top coat

Als kind had ik al allemaal glow in the dark sterretjes en planeten aan mijn plafond in mijn slaapkamer hangen. Ik vond het iets magisch hebben en kon er een hele tijd naar kijken. Toen Essence met het nieuwe assortiment kwam en daar de Glow In The Night top coat bij zat wist ik ook gelijk dat ik die gewoon moest hebben. Het was alleen de vraag of die ook daadwerkelijk licht zou geven in het donker. Kijk snel verder.......

Het potje van de Glow In The Night top coat vind ik er heel erg leuk uitzien. Hij is zwart met knalgele en blauwe letters. Wat ik ook erg leuk vind is dat deze wel een naam bevat en dat is 18 Fly Firefly Fly.

Op de achterkant staat duidelijk hoe je deze top coat gebruikt. Je brengt eerst de normale kleur nagellak aan en daarna breng je twee lagen aan van de Glow In The Night top coat. Ik heb ook gekeken of niet één laag al voldoende zou zijn, maar dat is niet het geval. Na één laag zie je het namelijk niet zo duidelijk en geven de nagels ook niet mooi egaal licht in het donker. Heb je er liever geen basiskleur onder? Dan kan je ook gewoon twee lagen van de top coat zo aanbrengen op je nagels. 


Hier heb ik alleen een kleur nagellak op en misschien dat jullie hem wel herkennen. Het is de 03 Ice, ice baby uit de Essence LE me and my ice cream die van de week al online is gekomen. 
Hier heb ik twee lagen eroverheen aangebracht van de Glow In The Night top coat. De top coat laat een wat mat laagje achter met hele kleine shimmers erin. Zelf vind ik dit een mooi effect, want ik hou ook erg van matte nagellak. 

En dan nu natuurlijk het belangrijkste, want zal die ook echt licht geven in het donker. Daarbij heb ik goed nieuws, want hij geeft ook echt licht in het donker! Ik heb heel wat foto's moeten maken om toch één foto te krijgen waar het effect voor wat ik vind duidelijk te zien is. 
Op de eerste foto zijn mijn nagels te zien en op de tweede foto het nagellakpotje.

Ik vind het er zelf heel erg gaaf uitzien en ben ook blij dat het daadwerkelijk licht geeft in het donker. Het is alleen wel zo dat het lichtgevende effect niet heel erg lang zichtbaar blijft, maar even je nagels onder een lamp houden zorgt er weer voor dat het effect terug zal komen.

Je zou ook verwachten dat deze top coat alleen verkrijgbaar is in een filiaal met een dubbel Essence schap, maar dit is niet het geval. Hij is ook gewoon verkrijgbaar in filialen met een enkel Essence schap. De prijs is €1,89 voor een potje van 8 ml.

Wat vind jij van de Glow In The Night top coat van Essence? Heb je hem zelf al gekocht of ben je nog zeker van plan dit te gaan doen?

Veel Liefs,
Lies