maandag 29 december 2014

My week in pictures - Week 51 & 52

Vandaag geef ik jullie weer een kijkje in mijn leven met een my week in pictures artikel. Eindelijk ook weer een keer op de dag dat het standaard online hoort te komen oftewel de maandag. Ben jij benieuwd wat ik de afgelopen twee weken zoal heb gedaan en hoe mijn kerstdagen er uitzagen? Kijk dan snel verder om daar achter te komen.......

Zoals elk jaar volgde ik ook weer trouw dit jaar Serious Request. Vooral Gerard blijft toch wel mijn favoriet. Al deden deden Domien en Coen het ook zeker erg goed.

Vorige week dinsdag deden wij pas inkopen voor de kerst. Echt last minute shoppen was het dus. Gelukkig slaagde ik wel voor alles en besloot thuis maar gelijk alles in te pakken.

Bij de blokker waren alle kerstspullen met 50% korting en hoopte daar een kleine boom voor mijn oom te vinden. Zoals jullie zien is dat gelukkig gelukt. Hij had namelijk een kerstboom van onze buurman gekregen, maar toen die hem uitpakte bleek alleen het onderstuk erin te zitten met een kaars. Daarnaast kocht ik nog een piek die ik bij Kruidvat tegenkwam.

Bij de Blokker kwam ik ook nog leuke kerstbal uiltjes tegen. Deze vond ik zo schattig dat ik ze meenam om nog snel in onze boom te hangen.

Het was weer eens tijd om zelf gyros te maken. Al had ik er stiekem ook wat shoarmakruiden bij gegooid.

Nog even snel een foto maken van hoe mijn haar eruitzag voordat de kapper aan huis zou komen. Hoe het er nu uitziet zullen jullie nog voorbij zien komen in een artikel, maar ik kan verklappen dat er toch wel een heel eind af is gegaan.

Tussen alle drukte voor de feestdagen door nog even snel alle was wegdraaien en opvouwen, want helaas moeten die dingen ook gewoon gebeuren haha.

Buiten begint het steeds kouder te worden en daarom kocht ik voor mijn hamsters en ratten speciale papieren sliertjes waar ze in kunnen liggen. Mijn ratten moesten er alleen niks van weten en elke dag drukken ze weer meer slierten de kooi uit.

Mijn moeder maakte stoofperen. Zo lekker!


Onder onze kerstboom was er geen plek voor de cadeaus, dus dan leg je ze gewoon maar allemaal op de achterkant van de bank haha. Wat ik allemaal gekregen heb zal nog te zien zijn in een apart artikel.

Even lekker relaxed in bed het boek Vlammen lezen oftewel het tweede deel van De Hongerspelen. Op dit moment ben ik ook al bijna weer toe aan het derde deel.

Mijn mams haar haren aan het verven. Ik had al een hele tijd niet meer iemands haar geverfd, maar gelukkig was het resultaat goed.

Ook de finale van Serious Request wilde ik niet missen. Ik had alleen niet verwacht dat ze over het bedrag van vorig jaar zouden gaan.

Kijk dan wat leuk schuimkransjes met zilveren glitter stukje erop!

Eerste kerstdag vierden wij gezellig bij mijn oom. Als eerste kregen we een heerlijke kerststol. Echt iets waar ik elk jaar weer naar uitkijk om dat in de winkels tegen te komen.

Ik had wat chocolade hulstbladeren en wat kransjes gekocht om zowel bij ons thuis als bij mijn oom op tafel te zetten. 

Dit is Chiquita de kat van mijn oom. Het is al een oud dametje, want ze is net zoals mijn kat Floris ook alweer 17 jaar.

En als ik Chiquita op de foto zet, dan kan ik Iwan niet overslaan de andere kat van mijn oom. Zij is de dochter van Chiquita.

De kerstboom van mijn oom. Hij had gelukkig nog een andere kerstboom gekregen, dus hij hoefde het niet alleen maar met een onderstuk van een kerstboom en mijn kleine kerstboompje te doen haha.

Bij mijn oom gingen we binnen barbecueën. Hij had allemaal hele lekkere vleesspiesjes gemaakt. Normaal lust ik ook geen champignons, maar hij had er iets speciaals mee gedaan waardoor ik het heel lekker vond.

Mijn oom in actie tijdens het barbecueën. Het lijkt alleen net alsof die rechtstreeks van de barbecue aan het eten is, maar zijn bord stond erachter haha. 

En natuurlijk was mijn moeder er ook bij die hier rustig zit te wachten tot haar spiesjes klaar zijn.

Als toetje kregen we hele lekkere ijs. Iets waar je mij zelfs wel wakker voor mag maken, want ik ben echt gek op ijs.

En toen was de eerste kerstdag alweer voorbij. Ik was ook zo ontzettend moe, maarja dat is ook niet gek als je pas rond 5 uur a half 6 's ochtends in je bed ligt haha.

Tweede kerstdag was het net andersom, want die dag kwam mijn oom bij ons. Wij waren namelijk allemaal van plan om wat af te halen bij de Chinees, dus dan kan je het net zo goed gezellig samen eten.

Mijn moeder haalde de Chinees en daarna hebben we allemaal heerlijk gegeten. Ik had dit dan ook al een tijd niet meer gegeten.


Net zoals mijn oom hadden wij ook ijs gekocht als toetje. Het lijkt veel drie bakken voor drie personen, maar mijn oom en ik zijn echt gek op ijs. We hadden er daarom ook geen moeite mee om de bakken allemaal zeker driekwart leeg te eten. Shame on us! haha

Dit waren alweer alle foto's. Om eerlijk te zijn had ik er veel meer gemaakt dan ik verwacht had, dus ik hoop dat jullie het leuk vonden om zoveel foto's te zien. Inmiddels liggen de kerstdagen alweer achter ons en beginnen de voorbereidingen voor oud en nieuw. Al krijgen we eerst nog de verjaardag van mijn oom, want als jullie dit lezen is hij net gisteren jarig geweest en is hij 42 jaar geworden. 

Hebben jullie leuke kerstdagen gehad?

Veel Liefs,
Lies