zaterdag 21 maart 2015

Even Kletsen....... Kapotte laptops, lente en leuke dagen

De laatste keer dat ik een even kletsen artikel schreef is alweer veel te lang geleden. Toen ik tussen de oudere artikelen keek was dat om precies te zijn zelfs tien maanden. Ik vond het daarom wel weer eens tijd om er even voor te gaan zitten en weer eens gezellig met jullie te kletsen. Zo komen jullie te weten wat er op dit moment allemaal in mijn leven speelt en wat mijn plannen zijn de aankomende tijd. 

Als eerste maar een beetje een uitleg. De afgelopen week zijn er namelijk minder artikelen online verschenen als normaal en ben ik ook weinig blogs afgegaan. Het is niet zo dat ik mij nog steeds niet lekker voel, maar helaas heeft mijn moeder haar laptop het begeven. Nu zal je je afvragen van ja maar Lies wat heeft je moeders laptop daar mee te maken? Het is zo dat mijn laptop ook niet helemaal in orde is. Hij is nu al een behoorlijke tijd aan vervanging toe. De onderkant ligt namelijk een stuk open en ook het beeldscherm knippert af en toe. Nu had ik een al wat oudere laptop van een vriend gekregen dat mocht de mijne het begeven voordat ik een nieuwe kon kopen, dat ik dan toch nog mezelf daar mee kon redden. Alleen op dat moment begaf mijn moeder haar vorige laptop het. Mijn nood laptop heb ik daarom tijdelijk aan haar gegeven dat ze nog iets kon doen. Alleen ook deze heeft het nu begeven. Mijn behoorlijke brakke laptop is dan ook de enige die we nu nog hebben en hoop maar dat die het nog een tijdje vol zal houden. Ik probeer hem alleen momenteel wel een beetje te ontzien, omdat we hem nu beide moeten gebruiken voor de belangrijke dingen zoals bijvoorbeeld het overmaken van rekeningen. Ik zal dus zeker nog wel wat plaatsen, maar even niet dagelijks. Gelukkig was ik al wel aan het sparen voor een nieuwe laptop. Zoals het er nu naar uitziet zal ik daarom begin volgende maand een nieuwe kunnen kopen. Tegen die tijd zal ik hem dan ook zeker even laten zien en hoop ik weer lekker dagelijks wat te kunnen plaatsen. Voor nu maak ik maar even gebruik van mijn niet kunnen bloggen uurtjes om samen met mijn moeder ons huis verder op te knappen. Op die manier heb ik toch een beetje het idee dat ik mij nuttig kan maken haha. 

Dan nu iets leuks, want het is nu officieel Lente! Niet dat ik de winter zo erg vind, maar zo aan het eind van een seizoen kijk ik toch altijd wel weer uit naar de volgende. Ik zie dan ook overal alweer de bloemetjes bloeien, de eendjes zitten hier alweer dagelijks voor ons huis en het zonnetje laat zich ook weer wat vaker zien. Ook betekent het dat alle leuke dingen er alweer steeds dichterbij komen. Begin volgende maand is het sowieso alweer Pasen en dat vind ik zelf altijd zulke mooie en leuke feestdagen. Daarnaast zal ik in Mei weer naar het Brapop festival gaan wat een braderie is met muziek erbij. Vorig jaar viel het mij helaas een beetje tegen omdat ze tijdelijk naar een andere locatie moesten. Ook al maakten gelukkig de mensen waarmee ik samen ging dat helemaal goed. Dit jaar is het weer op de oude plek en hoop dan ook dat het weer net zo leuk gaat worden als de jaren ervoor. Daarna is het in juni alweer tijd voor het Drakenbootfestival en komt ook eindelijk de boekenbeurs weer hier. Twee dingen waar ik nu ook al heel erg naar uitkijk ook al duurt het nog wel even. Wat ik wel al heel snel ga doen is weer eens even naar de bioscoop. Ik denk dat het de film Insurgent gaat worden, maar kan ook maarzo zijn dat ik nog een andere film zie waar ik heenga. 

Qua werk heb ik helaas nog steeds niet echt goed nieuws te melden. Ik zit momenteel nog tijdelijk afgekeurd thuis vanwege mijn angststoornis. Ook al ben ik zelf nog steeds van mening dat parttime werken prima zal gaan, want het thuiszitten ben ik nu toch wel echt zat haha. Een tijdje terug vertelde ik dan ook dat ik mij aangemeld had bij een psycholoog. Helaas zijn we nu al een aantal maanden en aanmeldingen verder en heb ik nog steeds niks gehoord. Ik zou dan in ieder geval via de gemeente een tijdelijke psycholoog krijgen totdat ik wat van de andere zou horen, maar ook daar hoor ik nog steeds niks over. Op dit moment probeer ik daarom zelf maar gewoon keihard aan mijn angsten te werken. Tot nu toe gaat dat gelukkig vrij goed en durf ik weer stukje bij beetje meer en kan ik daar ook echt van genieten. Alleen zie ik nu al wel enorm op tegen de gesprekken die ik weer over een aantal maanden ga krijgen. Vooral ook omdat één van de eisen voor een uitkering was dat ik naar een psycholoog zou gaan en dat nu nog steeds niet geregeld is. Al probeer ik dat wel zoveel mogelijk van mij af te zetten, omdat ik weet dat het op dit moment niet mijn schuld is.

Mijn verdere gezondheid is eigenlijk nog niet veel aan veranderd. Ik heb inmiddels alweer een aantal afvalpogingen achter de rug, maar ik lijk die ene knop niet te kunnen vinden om het ook echt door te zetten. Ik ben wel een heel klein beetje afgevallen, maar daar heb je ook eigenlijk wel alles mee gezegd. Wel beweeg ik nu veel meer in het dagelijks leven en ik wil dan ook snel weer het echte sporten op gaan pakken. 

Oh ja dat is misschien ook nog wel leuk om te vertellen. Van de week is alweer het 600e artikel online gekomen! Ik zat er echt van te kijken dat ik al zoveel artikelen heb geschreven. Over 1,5 maand is er dan ook hier een klein mini feestje, want op 7 mei blog ik alweer 3 jaar. Een taartje zal er die dag dan ook zeker wel gegeten worden en ook hier op mijn blog zal ik het niet zomaar voorbij laten gaan.

Voor nu was het dit denk ik wel weer zo'n beetje met wat er op dit moment in mijn leven speelt. Het is allemaal niet zo heel erg bijzonder, maar ik hoop dat jullie het toch leuk vonden om weer eens een persoonlijke update te lezen. Ook al is het artikel wel langer geworden dan ik gedacht had haha. Ik hoop ook snel weer dagelijks te kunnen bloggen en tot die tijd zal ik in ieder geval wel zoveel mogelijk plaatsen als ik kan.

Hoe gaat het met jou op dit moment?

Veel Liefs,
Lies