vrijdag 5 juni 2015

My month in pictures - Mei

Vandaag is het eindelijk weer eens tijd voor een kijkje in mijn leven! De afgelopen tijd is er niet regelmatig een My week in pictures online gekomen. Vandaar dat ik er dit keer voor gekozen heb om alle foto's die ik in mei gemaakt heb samen te voegen in een My month in pictures. Bereid je daarom maar voor op heel wat foto's deze keer. Daarnaast heb ik aan het eind van het artikel ook nog een vraag voor jullie. Kijk snel verder.......

Via Marktplaats bestelde ik een aantal boeken. Helaas duurde het allemaal iets langer doordat er feestdagen tussen zaten, maar na een week had ik ze toch binnen gekregen. De boeken die ik gekocht heb zijn al langsgekomen in het vorige artikel waarin ik alle geshopte boeken van de laatste tijd liet zien. (klik hier om naar dit artikel te gaan)

Begin vorige maand werd mijn oma alweer 82 jaar! Elk jaar op haar verjaardag maak ik een aantal foto's van ons allemaal samen. Zo hier de foto van mijn oma en mij samen die mijn moeder maakte.

Voor de verjaardag van een vriend van ons had ik gezegd gevulde eieren voor hem te maken. Ik ben altijd zo onhandig dat ik het nu ook weer eens wist te presteren om mij te snijden aan een stuk eierschaal.

Mijn hamsters lagen allemaal zo lief bij elkaar in het huisje dat ik er een foto van moest maken. Helaas zijn er alleen wel in drie weken tijd twee hamstertjes overleden. Het zijn sowieso al niet heel erg sterke hamsters doordat ze enorm door gefokt zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ik ze nog wel een mooie tijd heb kunnen geven.

Even een hele avond bezig geweest met mijn moeder haar computer. Hij werkte totaal niet zoals die hoorde te werken, maar gelukkig heb ik alles weten op te lossen.

Begin vorige maand hadden we nog een verjaardag. Een vriend van ons werd namelijk 40 jaar. Hij had al eens laten vallen dat hij de gehaakte tijgernootjes zo leuk vond. Ik besloot ze daarom voor zijn verjaardag te maken. Bij Nouska, zijn kat, vielen ze ook al gelijk in de smaak.

Samen met mijn moeder ging ik naar het Brapop Festival wat hier in de buurt is. Helaas was het alleen veel minder leuk dan de voorgaande jaren. We hebben ook maar een uurtje rondgelopen en zijn toen alweer naar huis gegaan.

Bij het Brapop festival zag mijn moeder nog wel hele mooie kettingen met een edelsteen kruisje eraan. Zij kocht er één voor haarzelf en één voor mij. Zo lief!

Bij de Aldi kwam ik dit lekkere brood tegen. Volgens mij was het Italiaans brood met allemaal kruiden, gedroogde tomaat en kaas erin en erop. Ik hoop dat ze die snel weer eens verkopen, want het was zo lekker!

Op de verjaardag van een vriend van ons had mijn oom zijn 3D-Bril meegenomen of tenminste ik hoop dat het zo heet. Zelf heb ik hem na wat overhalen van iedereen ook opgehad en het ziet er zo gaaf uit.

Na een tijdje mailen met een vriendin van mij van de basisschool besloten we eens weer een keer af te spreken. Het was zo leuk om haar na al die jaren weer te zien en ik kreeg ook nog eens dit leuke pakketje van haar met maskers en Nivea crème. 

Voor Moederdag aten wij gezellig samen dit taartje wat ook gelijk één van mijn favoriete taarten is. Daarnaast verwende ik mijn moeder met een doos bonbons en een kaart met een mooie tekst.

Mijn moeder wilde graag even naar de Media Markt, want ze kon eindelijk een nieuwe laptop voor zichzelf kopen. Zelf was ik om eerlijk te zijn daar nog nooit geweest, maar nu zit die volgens mij ook nog niet heel erg lang in Apeldoorn.

Die avond heb ik de nieuw laptop van mijn moeder helemaal gebruiksklaar gemaakt zodat ze er mee aan de slag kon. Daarnaast heb ik ook gelijk van de oude harde schijf van haar laptop een externe harde schijf gemaakt waar ze nu mooi allemaal dingetjes op kan opslaan.

Wij besloten weer eens een keertje een pizza te bestellen. Ik eet niet snel pizza's, maar deze is altijd zo lekker. Al is het misschien niet echt een pizza te noemen, maar eerder een Turks brood met allemaal shoarma erin.

En daar sta je dan te wachten met een volgeladen fiets tot je moeder weer uit de winkel terugkomt zodat jij daarna even naar binnen kan voor wat boodschappen. Uit verveling ging ik maar even foto's van mijn fiets maken haha.

Ook bestond BYED alweer drie jaar vorige maand! Op de dag zelf had ik helaas niet aan een taartje gedacht om het te vieren. Ik vond het daarom wel heel lief dat mijn moeder de week erop alsnog lekkere tompouchen kocht om het nog een beetje te vieren.

Het was echt de maand van de verjaardagen, want ook mijn kat Floris werd alweer 18 jaar! Hier lag hij even lekker op mijn badjas die ik op mijn schoot had liggen te slapen. 

Het was weer zuurkool tijd! Voor mijn gevoel had ik dit al veel te lang niet meer gegeten, dus heb er enorm van genoten. Binnenkort wil ik het dan ook nog weer snel maken, want zowel in de winter als in de zomer eet ik het heel graag.

Ik heb zo enorm gelachen toen mijn moeder zei dat er een schroevendraaier bij haar omhulsel voor de harde schijf zat en ik vervolgens deze super grote schroevendraaier in de handen kreeg.

Helaas was het ook alweer tijd voor de season final van The Vampire Diaries, Ik vond het een geweldige aflevering en had zelf niet verwacht dat het zo zou aflopen. Voor diegene die het nog niet gezien hebben wees gerust, want ik heb een foto gemaakt die niks zegt over wat er precies in die aflevering gebeurde. Elena en Damon die zoenen is na mijn mening iets wat in wel meer afleveringen is gebeurd haha.

Ik was weer eens creatief aan de slag gegaan en toen kwam er deze zelf verzonnen Lalylala varken uit. Zelf vond ik hem erg leuk geworden. Deze is ook meegegaan in het pakketje naar de winnaar van de winactie voor het 3-jarig bestaan van BYED. 

Met Pinksteren deden wij niet heel veel bijzonders, maar wel aten wij heerlijke sla, gekookte aardappelen en een rollade. 

De afgelopen tijd las ik voor mijn doen heel veel boeken uit. Zo heb ik de hele Divergent trilogie uitgelezen. Daarna ben ik in de Fallen serie begonnen, maar daar moest ik wel even inkomen. Na een tijd kwam ik steeds meer in het verhaal en kan nu niet wachten om te weten hoe het verdergaat. Ik ga daarom snel in deel twee beginnen.

Mijn moeder is eind deze maand jarig en na heel lang nadenken had ik eindelijk het perfecte cadeau voor haar gevonden. Ze liep al zes jaar met dezelfde bril rond en ze zag er heel slecht door dat ik besloot met haar mee te gaan om een nieuwe voor haar te kopen. De week van 16 juni kan ze hem ophalen en dat is mooi net voor haar verjaardag.

Toen wij in de stad waren zag ik deze mooie paarden met een koets. Ik denk dat die daar stonden te wachten op een bruidspaar aangezien het bij het gemeentehuis was.

Nadat de bril voor mijn moeder besteld was ging ik even kijken naar een paar leuke sneakers. Uiteindelijk zijn het deze Nikes geworden die ik zelf heel erg mooi vond met de blauwe en paarse accenten. 

Later in de maand gingen wij weer even gezellig bij mijn oma op de koffie en zie hier haar geweldige uitzicht haha. Hier zat tot voor kort nog een heel winkelcentrum, maar die zijn ze nu aan het verbouwen. Best wel sneu, want het vervangende winkelcentrum zit nu veel te ver weg voor haar om daar lopend heen te gaan. 

Wij waren die avond pas heel laat thuis vanaf mijn oma, dus besloten we nog even op de terugweg langs de Chinees te gaan.

Als laatste keek ik ook nog de laatste aflevering van Life4You. Ik vond het een erg leuke uitzending om te zien en gaf mij ook gelijk weer herinneringen van hoe ik er jaren geleden bij zat voor de laatste aflevering van Telekids. Hopelijk komen ze samen weer terug met weer net zo'n leuk programma.

Dit was dan eindelijk de laatste foto van my month in pictures. Mocht je hier aanbeland zijn, dan wil ik je ook heel erg bedanken voor het bekijken van al deze foto's. Ik schrok er zelf namelijk een beetje van hoeveel foto's het eigenlijk waren, maar ik hoop dat jullie het wel leuk vonden om het te zien. Dit is ook maar eenmalig dat er een keer een My month in pictures online is gekomen. In vervolg zal het gewoon weer een My week in pictures zijn die minder foto's bevat. 

De volgende My week in pictures zal er alleen wel een heel klein beetje anders uit gaan zien. Ik ga namelijk eindelijk dit weekend kijken naar een andere camera. Ik hoop dat ik hem een beetje snel onder knie zal krijgen  zodat ik eindelijk geen foto's meer met mijn mobiel hoef te maken voor mijn blog. Daarnaast zal deze camera ook goed kunnen filmen, dus ook dat ga ik proberen onder de knie te krijgen. Als jullie dat tenminste leuk vinden haha.

Daarom vandaag de vraag zouden jullie het leuk vinden als er ook weer eens wat filmpjes online komen en ik eens in de zoveel tijd een vlog upload? 

Veel Liefs,
Lies