zondag 3 juni 2012

Xenos Wax Melts

Afgelopen week was ik even bij de Xenos en ik kijk dan standaard even bij de wierook en oliebrander afdeling. Daar kwam ik iets nieuws tegen de Wax Melts. Er hing een papiertje bij hoe je het moest gebruiken en dat het voor in een oliebrandertje was. Ook zagen ze er heel leuk uit met de bloemenknopjes erin. Ik als enorme geurtjes fan moest ze dus gewoon uit gaan proberen. Dit heb ik inmiddels gedaan en zal jullie vertellen wat ik van de Wax Melts vind.
De wax melts waren er in heel veel geuren. Die ik heb gekocht zijn de Jasmijn, Roos en Lavendel, maar er zijn ook veel andere geuren zoals : Chocolade, Koffie, Raspberry, Vanille enz.
Hoe werkt het?
Allereerst moet je een oliebrandertje hebben. Die zijn niet zo heel erg duur en kan je ook bij de Xenos kopen. Het moet alleen wel een brandertje zijn van minimaal 6 cm doorsnede anders passen de Wax Melts er niet in. Daarna is het heel simpel je doet een Wax Melt boven in het bakje van je brander en je steekt het kaarsje onderin aan. De rest gaat dan vanzelf de Wax Melt zal gaan smelten en de geur zal zich gaan verspreiden.
Even een tip. De eerste keer begon het bij mij bovenin te roken. Hier schrok ik wel even heel erg van en heb gelijk het kaarsje uitgeblazen. Later heb ik hem toch weer aangestoken en ben ik de Wax Melt wat heen en weer gaan bewegen zodat het smelten iets sneller zou gaan. Mocht jou dit dus gebeuren schrik niet zoals mij, maar beweeg de Wax Melt gewoon even heen en weer. Denk er wel aan dat de gesmolten wax natuurlijk heel heet is, dus zorg dat je hem wel op een plek heen en weer beweegt waar de gesmolten wax niet aan de je vingers kan komen. 
Hoe is de geur?
Ik heb als eerste de Jasmijn uitgeprobeerd. Deze is wel heel erg lekker en verwacht dat de andere geuren dat ook wel zullen zijn. De geur verspreid zich heel erg goed. We hadden de Wax Melt in de woonkamer aangestoken en boven op mijn slaapkamer was de geur nog te ruiken. Alleen doordat er zoveel geur afkomt laat ik hem ook niet te lang branden, want dan word het net een beetje teveel wat zich door je huis gaat verspreiden. 

Ben je de geur even zat of wil je graag een ander geurtje uitproberen? Dat is ook geen probleem. Je steekt gewoon even het kaarsje weer aan en zodra je het wasstukje kan bewegen kan je het kaarsje uitblazen en haal je het stukje wax eruit.
Conclusie is dat ik helemaal fan ben geworden van de Wax Melts. Het geeft gewoon een hele goede en lekkere geur af en ik ga er zeker meer geuren kopen. Vooral de chocolade en koffie heb ik nu wel spijt van dat ik die niet gekocht heb. De volgende keer dat ik bij de Xenos kom gaan die dus ook zeker in mijn winkelmandje. De Wax Melts kosten €0,79 per stuk.

Hebben jullie zelf al ervaring met de Wax Melts? Zo ja, wat is jou favoriete geur? 

Tot de volgende blog !!

Veel Liefs,
Lies