woensdag 23 januari 2013

Tag : About my blog

Vandaag heb ik een tag voor jullie en dit is de tag about my blog. Zoals de naam zegt is dit een tag met een aantal vragen die over mijn blog en ook het bloggen zelf gaan. Ben je nieuwsgierig hoe lang ik nu blog, hoeveel tijd ik aan mijn blog besteed of waar ik mijn inspiratie vandaan haal? Lees dan snel verder en je zal de antwoorden vinden.......


Hoe lang blog je al?
Ik blog nu bijna 9 maanden. Al lijkt het eigenlijk veel korter. De tijd is gewoon zo snel gegaan! Soms ben ik het ook aan het narekenen en dan zit ik er zelf van te kijken dat het echt alweer zo lang is. Achja laat ik het maar cliché zeggen dat de tijd vliegt als je het leuk hebt of in dit geval als je iets leuks doet haha.

Hoeveel tijd per dag besteed je aan je blog?
Dat is best verschillend. Als ik alles bij elkaar reken denk ik dat ik zo'n 2 tot 5 uur per dag ermee bezig ben. Het ligt er net aan hoeveel tijd ik over heb naast mijn verplichte dingen zoals bijvoorbeeld de huishouding en werken en of ik er genoeg energie voor heb.

Weten mensen in je omgeving dat je blogt?
De meeste mensen weten het wel en diegene die het niet weten dat is in ieder geval niet bewust. Het is dan gewoon nooit ter sprake gekomen, maar een geheim maak ik er niet van dat ik blog.

Hoeveel volgers heb je?
Hoeveel volgers ik echt precies heb dat weet ik niet, want qua bezoekers schommelt het aantal altijd wel. Ga ik kijken naar Bloglovin dan heb ik daar op dit moment 31 volgers. De afgelopen week kreeg ik er weer wat volgers bij en dat vind ik gewoon zo ontzettend leuk! Ik wil bij deze dan ook zeker mijn volgers bedanken zowel diegene waarvan ik het misschien niet van weet, maar ook mijn Bloglovin volgers. Echt heel erg bedankt!

Hoe kwam je op het idee om te gaan bloggen?
Ik volgde al een tijdje andere blogs en vond het gewoon zo leuk dat ik het zelf ook wel graag wou doen en mij dan vooral op budget dingen wou richten zodat het zoveel mogelijk betaalbaar blijft voor iedereen. Het enige wat mij tegengehouden heeft is eigenlijk mijn leeftijd. Dat klinkt misschien gek, maar de meeste bloggers zijn er volgens mij toch iets jonger mee begonnen, dus had wel zoiets van ja zitten mensen wel op een 25 jarige meid te wachten die begint met bloggen. Nu ben ik blij dat ik toch de stap genomen heb, want zoals ik verwacht had vind ik het gewoon erg leuk om te doen en denk dat leeftijd ook niet echt een rol speelt. 

Wat vind je het leukste aan je blog?
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik nou echt het leukste vind aan mijn eigen blog. Ik denk dat dat meer iets is waar jullie, mijn bezoekers, beter over kunnen oordelen. Ik weet wel wat ik aan het bloggen zelf erg leuk vind en dat is toch de nieuwe producten ontdekken en uittesten en dan vooral nieuwe budget producten. Ook de bezoeken en comments op mijn artikelen vind ik erg leuk, dus misschien is dat ook gelijk een antwoord op de vraag zelf dat ik het leukste aan mijn blog toch de bezoekers vind die de moeite nemen om mijn artikelen  te lezen.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Ik haal het eigenlijk overal vandaan. Ik haal het uit tijdschriften, op straat als ik onderweg ben, van mensen in mijn omgeving en ook van internet. Ik zie alles eigenlijk wel als een inspiratiebron en hou daarom ook altijd mijn oren en ogen open of ik toevallig uit iets inspiratie kan halen.

Heb je wel eens dat je geen tijd of zin hebt om te bloggen? En hoe los je dit dan op?
Er is nog nooit een dag geweest dat ik geen zin had in het bloggen, maar het geen tijd hebben is wel eens voorgekomen. Ik probeer dan een artikel vooruit te maken, maar ook dat lukt helaas niet altijd. Ook komt het wel eens voor dat ik het qua energie niet trek om een artikel te maken. Dit komt door mijn angststoornis die dan die dag gewoon teveel energie van mij heeft gevergd. Die dagen baal ik dan wel en voel ik mij er ook echt rot over. Ik wil dan dolgraag wel iets schrijven, maar ik weet als ik het doe dat ik dan over mijn grens ga en gewoon moet proberen te ontspannen. Doe ik dat niet dan zal ik de volgende dag net zo energieloos zijn en zou een artikel plaatsen weer niet lukken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze tag te lezen over mijn blog. Ik vond het in ieder geval erg leuk om hem in te vullen en je bent natuurlijk vrij om hem over te nemen.

Veel Liefs,
Lies