donderdag 15 augustus 2013

Tag : Als ik een ... was, dan was ik een ...

Vandaag heb ik weer een tag voor jullie. Dit keer heb ik gekozen voor de tag als ik een ... was dan was ik een... Deze tag had best wel wat pittige vragen ertussen zitten waar ik toch wel een tijdje over na moest denken. Toch is het mij gelukt om elke vraag van een antwoord te voorzien. Doordat deze tag ook juist mij aan het denken zette vond ik het erg leuk om hem in te vullen. Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om hem te lezen. Kijk snel verder.......

Als ik een maand was, dan was ik December
Ik vind dit de leukste en gezelligste maand van het jaar met de feestdagen en je dierbaren om je heen.

Als ik een dag was, dan was ik Zaterdag
De dag waarop je lekker kan relaxen en de dingen kan doen waar je zin hebt.

Als ik een tijdstip was, dan was ik 19:00
Ik ben absoluut geen ochtendmens. Geef mij maar lekker de avond en na 19:00 komen ook vaak de leukste programma's op tv en heb ik de tijd om lekker te relaxen. 

Als ik een planeet was, dan was ik de aarde
Ik vind de aarde sowieso een mooie planeet en vooral ook als je hem vanuit de ruimte ziet. Ik zou daarom zeker voor de aarde gaan.

Als ik een dier was, dan was ik een tamme rat
Misschien een gekke keuze, maar ik weet van mijn ratten dat ze enorm nieuwsgierig zijn en ook leergierig. Ik vind het altijd wel heel erg leuk om nieuwe dingen te leren. Ook het klimmen en overal inkruipen lijkt mij heel erg leuk als rat zijnde.



Als ik een richting was, dan was ik het Westen
Vraag me niet waarom, want ik heb geen idee waarom ik voor het westen kies. Het was gewoon de eerste richting die mij te binnen schoot haha.

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een bank
De plek waar mensen tot rust kunnen komen. Ook is het voor mij de plek waar ik het meeste van mijn hobby's kan doen zoals een boek lezen, tv/film kijken, handwerken enz..

Als ik een vloeistof was, dan was ik water
Niemand kan zonder water, dus dat zou ik dan zeker wel willen zijn.

Als ik een boom was, dan was ik een bloesemboom
Dat vind ik echt de mooiste bomen die er bestaan. Vooral als ze veel kleur bevatten.


Als ik een gereedschap was, dan was ik hamer
Dan kunnen er spijkers met mij in de muur worden geslagen en lijstjes opgehangen worden met mooie foto's die een herinnering hebben.

Als ik een bloem was, dan was ik roos
Een roos ziet er erg mooi uit, maar je moet hem wel voorzichtig behandelen anders kan die je prikken.

Als ik een weersoort was, dan was ik zonnig
Hier worden de meeste mensen heel erg vrolijk van en ik zie graag vrolijke mensen. 

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een gitaar
Ik vind gitaarmuziek altijd zo mooi. Je kan er rustige en lieve liedjes op spelen, maar ook krachtige muziek. Ik zou ook zeker wel willen leren om op een gitaar te spelen.

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een lach
Ik hou van vrolijkheid en vriendelijkheid en een lach heeft dat beide.



Als ik een kleur was, dan was ik paars
Ik vind dat vaak de kleur die het meeste rust geeft. Ook ben ik gek op lavendel juist om zijn rustgevende werking en ook die is paars.

Als ik een emotie was, dan was ik de liefde
Niemand kan zonder liefde en het is het mooiste wat je van iemand anders kan krijgen.

Als ik een soort fruit was, dan was ik sinaasappel
Van de buitenkant een harde schil die wat bitter is, maar zodra je die eenmaal eraf hebt komt er een zoete, zachte vrucht tevoorschijn.

Als ik een geluid was, dan was ik muziek
Ik kan echt niet zonder muziek en het kan ook zoveel met je doen. Het kan je vrolijk maken, maar ook juist een steun voor je zijn als je droevig bent.

Als ik een element was, dan was ik weer water
Net zoals de vloeistof zou ik ook bij een element voor water kiezen om dezelfde reden.



Als ik eten was, dan was ik zuurkoolstamppot
Waarom ik zuurkool wil zijn is heel eenvoudig, want het is mijn lievelingseten haha.

Als ik een auto was, dan was ik een sportieve auto
Ik heb niks met een bepaald merk of type auto, maar de meeste sportieve auto's vind ik altijd wel erg mooi en vooral ook het geluid wat er vaak inzit vind ik geweldig.  

Als ik een plek was, dan was ik een bloemenveld
Ik vind dat altijd zo mooi een bloemenveld met allemaal verschillende bloemen en vooral ook verschillende kleuren.

Als ik een stof was, dan was ik Satijn
Ik vind satijn zo fijn aanvoelen. Het is glad, maar ook heel erg zacht.

Als ik een smaak was, dan was ik zoet
Zoet staat bij mij gelijk aan lief, dus ik zou zeker zoet willen zijn.

Als ik een voorwerp was, dan was ik een computer
Ik vind het heerlijk om bezig te zijn op de computer en heb ook altijd de ICT in willen gaan. Ook is een computer momenteel toch wel behoorlijk onmisbaar geworden en kan je er heel veel op doen.

Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik het hoofd
Van iemands gezicht kan je zoveel aflezen en je kan dan ook nog horen, zien, ruiken en proeven.


Als ik een liedje was, dan was ik een liefdesliedje
Ik vind dat toch wel vaak de mooiste liedjes met de gevoeligste teksten.

Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar ballerina's
De schoenen die altijd wel lekker zitten, maar er ook nog leuk en netjes uitzien.

Dit was toch wel één van de moeilijkste tags die ik tot nu toe in heb gevuld, maar ik vind hem wel heel erg leuk. Wat vinden jullie eigen de leukste tag die rondgaat? Laat het mij weten in de comments!

Veel Liefs,
Lies

bron foto's 1,3,4,5,6