woensdag 16 oktober 2013

Mijn 8 weken no-buy uitdaging - Update #1

Ik ben inmiddels 1,5 week bezig met mijn no-buy en het leek mij wel leuk om tussendoor ook updates erover te schrijven. Ik zal hier uiteraard ook gewoon eerlijk in zijn als ik wel wat gekocht heb van het lijstje wat ik voor mezelf had opgesteld met wat ik niet mocht kopen. Kijken jullie mee hoe ik het de eerste 1,5 week vanaf heb gebracht?

Normaal vind ik bij alles altijd het begin het moeilijkste, maar bij de no-buy valt het mij eigenlijk nog niet zo heel erg zwaar. Toch hou ik er zeker wel rekening mee dat het misschien nog wel zwaarder zal gaan worden en vooral ook in de periode dat ik mijn maandelijkse geld weer zal ontvangen. Tot nu toe vond ik het in ieder geval wel redelijk gaan, want over één punt twijfel ik of ik niet toch wat de fout in ben gegaan. Het leek mij handig om hieronder mijn lijstje met regels te kopiëren en erbij te zetten of ik mij eraan gehouden heb of niet.

- Geen kleding, schoenen of accessoires kopen
Het eerste is al sowieso gelukt, want ik heb geen van deze dingen gekocht. Ik heb zeker wel leuke aanbiedingen gezien op dit gebied, maar ik heb niet het gevoel gehad dat ik echt iets moest hebben.

- Geen make-up kopen
Ook dit is mij gelukkig gelukt. Bij de Lidl tijdens het boodschappen doen zag ik wel een make-up display bij de kassa staan, maar een no-buy is een no-buy en heb er daarom ook niet tussen gekeken. Al zou dat ook wel moeilijk zijn gegaan, want er stonden al heel wat vrouwen om het display heen haha.

- Geen verzorgingsproducten kopen (op de nodige dingen na zoals bijv. deodorant)
Ook hier heb ik mij goed aan weten te houden en dit vind ik toch wel het moeilijkste onderdeel van mijn no-buy. Het enige wat ik gekocht heb qua verzorgingsproducten is maandverband geweest, maar hey dat is toch wel echt een product wat onder nodig valt haha. Toch heb ik hier wel op weten te besparen. Ik heb ze namelijk in de aanbieding gekocht. Dat vond ik dan ook wel erg leuk dat ik ook op een nodig product heb weten te besparen. 

- Ook proberen te besparen op boodschappen
Dit laatste twijfel ik een beetje over of het mij wel of niet gelukt is. Het is niet dat ik allemaal onnodig eten en drinken heb gekocht, maar wat ik wel gekocht heb en niet nodig had was een flesje Gazeuse en een zakje pistache noten. Toch heb ik voor de rest wel geld bespaard op mijn dagelijkse boodschappen en heb ik mijn spaarpotje daarmee aan kunnen vullen. Voor mij is het in ieder geval een twijfelpuntje met of het nou wel of niet gelukt is. 

Dit was tot nu toe de eerste 1,5 week en ik zal in de komende weken nog zeker wel weer eens een update plaatsen. Zeker omdat ik er wel vanuit ga dat als het begin nog best makkelijk was, dat dat later nog wel eens kan veranderen.

Wat vinden jullie is mijn no-buy tot nu toe nog gelukt ondanks de pistache noten en dat flesje gazeuse?

Veel Liefs,
Lies