donderdag 21 november 2013

Lies vraagt #3 : Wat zijn jouw rare eetgewoontes?

Iets wat wij toch wel elke dag doen is eten en daarom heb ik ook een vraag voor jullie die hiermee te maken heeft. Ik hoor namelijk toch wel vrij regelmatig hele aparte combinaties qua eten waar ik nooit aan zou denken om dat te combineren, maar ook dat mensen eten op een bepaalde manier eten. Zelf heb ik dit ook en dan vooral het laatste waarbij ik toch veel dingen op een bepaalde manier eet. Ik ben daarom ook wel heel benieuwd naar jullie rare eetgewoontes. Lees snel verder.......

Als eerste zal ik natuurlijk ook vertellen wat ik toch wel mijn rare eetgewoontes vind. Ik was als kind al gek op appelmoes en alles moest daar dan doorheen gehaald worden. Zo at ik mijn patat altijd door het eerst in de mayonaise te dopen en dan nog eens door de appelmoes te halen. Ook mijn frikandellen en gekookte aardappelen moesten eerst door de appelmoes. Zelfs wat mijn vader at vond ik lekker en dat was in de chocoladevla een paar gekookte aardappelen doen en dan ook nog eens appelmoes erdoor. Jep ik vond het echt lekker. Nu heb ik de periode van de appelmoes wel een beetje achter mij liggen, maar nog steeds heb ik er geen genoeg van en kan je mij er nog wel blij mee maken. Zo af en toe gaat er ook nog zeker een potje appelmoes mee naar huis. 


Voor de rest heb ik volgens mij niet echt combinaties die voor anderen best gek klinken, maar ik heb wel dat ik veel dingen op een bepaalde manier eet. 

Als ik warmeet en er zit saus bij, dan heb ik altijd het liefste de saus ernaast. Bijvoorbeeld bij spaghetti, bij rijst met sausje en ook bij een patatje. Ik kan er namelijk niet tegen als de saus eroverheen zit omdat ik dan niet zelf kan bepalen hoeveel saus ik over mijn eten wil en ik teveel saus nooit lekker vind.

Hetzelfde heb ik met een stukje vlees of vis bij het eten. Dat wil ik altijd het liefste op een apart bordje, want vind het nooit zo lekker als het andere eten eraan komt. Misschien is het jullie wel eens opgevallen tijdens een My week in pictures artikel dat als ik mijn eten fotografeer dat vaak het vlees of de vis er ook niet bij ligt op het bord. Als het er wel bij ligt, dan heb ik dat alleen even erneer gelegd voor de foto.

Ik eet mijn eten altijd zonder jus. Veel mensen vinden dit toch wel gek, want ze snappen niet dat ik het eten zo droog lust, maar ik vind het gewoon niet lekker als er jus overheen zit. Toch heb ik één uitzondering, want zuurkool vind ik juist weer het lekkerste met jus eroverheen. 

Ik "ontleed" vaak eten. Nu klinkt dit waarschijnlijk viezer dan het daadwerkelijk is en denk ook wel dat meerdere dit zullen doen. Ik hoop het in ieder geval wel dat ik niet de enige ben haha. Met ontleden bedoel ik namelijk dat als ik bijvoorbeeld Engelse drop eet dat ik dat laagje voor laagje opeet of bij Liga Milkbreak dat ik eerst het koekrandje van beide liga's opeet en dan pas het zachte in het midden. Alles wat ik kan ontleden zal ik daarom ook doen, maar dan wel als ik alleen eet of met een bekende hoor. Bij vreemden kan ik mij prima gedragen en eet ik alles gewoon zoals het hoort. 

Nu gaat dit misschien nog gekker klinken, maar als ik bijvoorbeeld iets van nootjes of M&M's eet dan probeer ik vaak een even aantal te pakken. Heb ik een oneven aantal, dan pak ik er gewoon nog één bij. Vraag mij niet waarom ik dat doe, want ik zou het zelf ook niet weten. Wat ik ook al vanaf kind af aan doe bij M&M's is ze even in de hand houden zodat ze lekker zacht worden. 


Er zullen waarschijnlijk nog veel meer dingen zijn die onder mijn rare of misschien beter gezegd gekke eetgewoontes vallen, maar voor nu waren dit de dingen die ik mij zo snel kon bedenken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en nu is het jullie beurt om te vertellen wat jullie rare eetgewoontes zijn. Heb jij ook gekke combinaties die jij eet waarvan anderen niet begrijpen dat jij het zo lust? Of heb jij ook dat je eten op een bepaalde manier eet? Laat het mij dan weten in de comments!

Veel Liefs,
Lies

bron foto : 1, 2