maandag 17 februari 2014

Liebster Award! #3

Eind vorige maand werd ik door Jessie genomineerd voor mijn derde Liebster Award. Heel erg bedankt hiervoor Jessie! Bij de nominatie van een Liebster Award horen een aantal regels waaronder het nomineren van andere bloggers, maar aangezien dit mijn derde nominatie is heb ik besloten om alleen de vragen te beantwoorden die Jessie aan mij gesteld heeft. Kijk snel verder voor haar vragen en mijn antwoorden daarop.

1.  Wat is je favoriete sprookje?
Dit vind ik eigenlijk gelijk al best een moeilijke vraag haha. Ik kijk wel veel Disney films, maar volgens mij vallen die niet allemaal onder sprookjes. Volgens mij valt Belle en het beest en de kleine zeemeermin er wel onder, maar zo niet ga ik toch voor het lelijke kleine eendje.

2.  Als je overal in de wereld zou kunnen wonen, waar zou je dan gaan wonen?
Ik zou het wel heel leuk vinden om telkens tijdelijk op een andere plek in de wereld te wonen zodat je heel veel van de wereld ziet, maar ik zou daarna wel weer gewoon in Apeldoorn terug willen komen. Het is toch de plaats waar ik geboren ben, waar mijn dierbaarste familieleden wonen en waar ik mij echt thuis voel. Al zou het mij dan wel heerlijk lijken om op een iets meer rustige plek te wonen met veel natuur zodat als je wakker word je lekker rustig je dag kan beginnen door rond te lopen in de natuur.

3. Wat wil je bereiken in 2014?
Er zijn heel veel dingen die ik hoop te mogen bereiken in 2014. Zo wil ik sowieso weer op mijn oude gewicht van 60 kg proberen te komen. Daarnaast hoop ik te mogen bereiken dat ik een hele leuke baan zal vinden waar ik mij helemaal in thuis voel en ik zou ook graag nog beter willen worden in het bloggen en een klein beginnetje maken met het verkopen van dingetjes die ik zelf maak.


4. Wat is je favoriete (soort) restaurant?
Ik ben eigenlijk niet iemand die er van houd om naar een restaurant te gaan. De keren dat ik wel ben geweest was één keer bij een Chinees restaurant en ik ben en paar keer naar een Turks restaurant geweest. Vooral bij die laatste vond ik het eten heel erg lekker, maar voor de rest ben ik toch meer iemand die gewoon af en toe Chinees afhaalt of een keer wat bij de snackbar koopt.

5. Feel-good song of muziekalbum?
Het eerste lied wat mij gelijk te binnen schiet is Mika - Grace Kelly. De tekst is eigenlijk niet vrolijk bedoeld, maar ik vind het gewoon zo'n lekker meezing nummer en de melodie maakt mij toch altijd wel vrolijk. Nog een liedje wat mij vrolijk maakt is Madagascar - I like to move it. Vooral die clip vind ik ook zo grappig.



6.  Wat is iets wat jij mist aan het kind zijn?
Ik denk dat ik dan toch wel het echt onbezorgde leventje heel erg mis wat je als kind hebt. Zoals je geen zorgen hoeven maken over geld en ook veel minder verplichte dingen hebt. 

7.  Wat is het beste advies wat je ooit hebt gehad?
Ik weet dat er veel mensen in mijn omgeving mij vaak veel goede adviezen hebben gegeven, maar op dit moment zou ik zo snel niet weten wat nou echt het beste advies is wat iemand mij ooit gegeven heeft. Wel krijg ik van mijn oma telkens hetzelfde advies en die vind ik zo lief, maar ook wel erg grappig. Ze zegt telkens dat ik op dansen moet, want dat is de plek waar je moet zijn om een leuke jongen tegen te komen haha. 

8. Vertel iets wat je aan het lachen heeft gemaakt deze week
Een gesprek met een vriendin heeft mij heel erg aan het lachen gemaakt. Waar het gesprek over ging kan ik maar beter niet openbaar op mijn blog vertellen haha. Verder zou ik eigenlijk zo snel niet iets specifieks weten. Ik lach eigenlijk heel veel en vaak al om de kleinste dingen kan ik helemaal in een deuk liggen. Mijn moeder heeft dit ook, dus we liggen regelmatig samen in een deuk.


9.  Als je een bericht kon sturen aan de wereld, wat zou dat dan zijn?
Wees lief voor elkaar, help elkaar, heb respect voor elkaar en vooral ook laat een ander altijd in zijn of haar waarde. Als we dat allemaal zouden doen, dan denk ik dat het al heel veel zou schelen en de wereld er al een stuk beter uit zou zien.

10.  Wat is iets waar je graag beter in zou willen worden?
Ik denk toch wel in het plannen van dingen en dat ik beter mijn concentratie ergens bij kan houden. Ik ben namelijk iemand die heel erg snel afgeleid is van hetgeen waar ik mee bezig ben. Het komt dan ook regelmatig voor dat ik over iets wat in een half uurtje gedaan kan worden dat ik dan pas 2 of 3 uur later ermee klaar ben.  

11.  Als je elke superkracht kon hebben voor welke zou je dan kiezen?
Ik zou dan sowieso voor vliegen kiezen. Het lijkt mij zo gaaf om te kunnen vliegen en naar alle plekken te kunnen gaan waar je graag heen zou willen. Alleen zou ik dan wel eerst iets aan mijn hoogtevrees moeten doen vrees ik haha. 


Dit waren de vragen die Jessie aan mij gesteld heeft en ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn antwoorden te lezen. Ik vond het zelf in ieder geval erg leuk om ze beantwoorden ook al heb ik over sommige vragen toch wel eventjes goed na moeten denken. Nogmaals heel erg bedankt voor de nominatie Jessie!

Veel Liefs,
Lies