zondag 13 april 2014

My week in pictures - Week 15

Het is alweer zondag en daarom is het vandaag weer tijd voor een My week in pictures van week 15. Het was voor mij toch wel weer een vrij drukke week, maar gelukkig niet zo erg als vorige week. Daarnaast genoot ik de afgelopen week weer eens van mijn lievelingseten en was het vooral een week van veel jeuk hebben en niet mogen krabben. Kijk snel verder voor mijn week 15.

Deze week genoot ik van een heerlijke bak koffie. Nu is dat niet zo bijzonder aangezien ik elke dag wel koffie drink. Dit keer besloot ik alleen allerlei smaken aanmaakkoffie door elkaar te mixen. Ik deed 2 schepjes karamel koffie, 1 schepje wiener melange en een schepje cappuccino door elkaar en voegde daar gekookte melk aan toe. Ik had het niet echt verwacht, maar het was echt heel erg lekker!

Ik probeer de laatste tijd zelf kleine haakpatronen te maken en ik maakte onder andere dit eendje. Ik vind hem zelf heel erg leuk, maar heb nog wel een idee om hem toch nog net wat anders te maken.

Mijn moeder en ik moesten de afgelopen week naar de belastingdienst om papieren in te vullen. We zijn daarna maar even de stad in geweest, omdat we daar toch in de buurt waren. Op de terugweg kochten we bij de Lidl wat verse broodjes. Die zijn namelijk zo lekker en ook vrij goedkoop. Ook zag ik deze appelflap voor 55 cent en die moest ik gewoon proberen. Hij was heel erg lekker, maar ik miste helaas wel de kaneel en rozijntjes erin. 

Als het regent en de zon schijnt dan zie je mij al naar het raam rennen. Ik vind regenbogen namelijk zo mooi en dit keer had ik geluk, want er was een regenboog te zien!

Het was weer zuurkool tijd! Voor mij is dat niet alleen maar winterkost, want ik eet het altijd het het hele jaar door. Er liggen hier daarom ook een stuk of 10 pakjes zuurkool in de kelder voor als ik er zin in krijg haha.

Toen ik de ratjes ophaalde moest er natuurlijk een plekje gemaakt worden voor de kooi. Het is momenteel een beetje stapelwerk geworden met de hamsterkooien, maar voor nu is het een mooie tijdelijke oplossing. Binnenkort ga ik weer met mijn slaapkamer aan de gang om het helemaal te veranderen en dan zal ik ook gaan kijken hoe ik het beter neer kan zetten.

Iets wat je liever niet wilt kopen, maar soms wel nodig is. Jaren geleden had ik regelmatig last van een ringworm en nu sinds een hele lange tijd is het weer eens zover. De hele week heb ik al hele erge jeuk en het vervelende is dat je niet mag krabben. Ik hoop daarom dat deze crème snel gaat werken.

Elke week a anderhalve week draai ik even lekker alle was weg. Veel mensen vinden dit een rotklusje, maar ik vind het juist heerlijk om te doen. De wasverzachter en waspoeder geur door het hele huis en de kasten weer vol met schone kleding. Ook het opvouwen ervan vind ik geen probleem, maar eerder ontspannend. Ik ga altijd lekker op de bank zitten met de wasmand naast mij op de grond, zet de tv op een leuk programma en ga dan ondertussen op mijn gemakje de was opvouwen op schoot. Ben ik nu heel erg gek dat ik dit juist één van de minder vervelende huishoudelijke klusjes vind? haha

Ik ging deze week weer even terug in de tijd. Ik kocht Oberländer brood en roomboter en deed daar lekker appelstroop op. Waarom ik hiermee terug in de tijd ging is omdat ik dit als kind altijd bij mijn oma kreeg. Nu ik ouder ben vind ik het nog steeds heerlijk om het af en toe eens te eten.

Als laatste ging ik naar de handwerkwinkel om wat bolletjes katoen te kopen. Deze katoen vind ik namelijk heel erg fijn, maar helaas gaat die uit het assortiment bij de winkel. De bolletjes waren nu ook afgeprijsd en daarom heb ik een aantal kleuren ingeslagen voordat ze straks helemaal weg zijn.

Dit was alweer mijn week 15 en ik hoop dat jullie het leuk vonden om de foto's te zien. De aankomende week ga ik in ieder geval aan de slag met het aanpassen van mijn gehaakt eendje. Ik hoop dat die net zo leuk gaat worden als dat ik nu in gedachte heb. Daarnaast hoop ik nog meer creatief bezig te kunnen zijn en voor de rest zie ik wel wat de week mij allemaal voor leuke en/of mooie dingen gaat brengen.

Heb jij al plannen voor de aankomende week?

Veel Liefs,
Lies