zaterdag 31 mei 2014

Op stap : Een dagje naar de kinderboerderij

Pasgeleden ben ik een dagje naar de kinderboerderij geweest waar ze het geboortefeest vierden. Er stonden een aantal kraampjes die spulletjes verkochten, er waren jongens met reptielen aanwezig en er waren heel wat jonge geitjes en pasgeboren biggetjes te zien. Ik heb die dag heel wat foto gemaakt, maar helaas zijn ze niet allemaal even mooi geworden. Toch leek het mij leuk om vandaag een aantal foto's met jullie te delen. Gaan jullie mee op stap naar de kinderboerderij? Kijk dan snel verder.......

De kippen en hanen liepen overal om je heen en zo ook hier toen wij even aan een tafeltje zaten kwamen ze onder de tafel door lopen.

Varkentjes vind ik altijd zo leuk en deze lag lekker lui in het stro.

Bij de reptielen zat deze mooie, ik dacht, hagedis. De hele tijd bleef hij zo stil zitten op de steen waardoor veel mensen dachten dat die nep was haha.

Ik ben gek op eenden, want ik vind het zulke mooie dieren. Alleen of dit echt normale eenden waren weet ik niet. Ze zagen er namelijk een stuk groter uit als die ik hier in de vijver zie. Ook had ik nog nooit gezien dat een eend zich zo enorm kon uitrekken dat het net lijkt alsof die rechtop staat haha.

Deze dame is van de week al langsgekomen in het my week in pictures artikel. Het was een leguaan die ik zelf vrij groot vond, maar het blijkt dat ze nog veel groter zal worden. Die man vertelde namelijk dat ze zeker 1,5 meter groot kon worden.

Deze kip kwam heel nieuwsgierig kijken naar wat mijn moeder en ik aan het doen waren. Al denk ik stiekem dat ze misschien gehoopt had dat wij wat lekkers hadden.

Bij de reptielen waren ook deze twee padden. Ik heb ze speciaal voor mijn oma op de foto gezet, want zij is gek op kikkers en padden.

Hier nog een keer de leguaan dame op mijn hoofd. Ik werd al gewaarschuwd dat ze het waarschijnlijk hogerop zou gaan zoeken en dat gebeurde ook. Van mijn schouder klom ze mijn hoofd op. Ik vond dat zo grappig, maar het was ook wel erg zwaar op je hoofd haha.

Zoals ik in de intro vertelde waren er een heleboel kleine geitjes. Ze waren alleen heel moeilijk op de foto te krijgen, want voor je het wist waren ze alweer weg. Ik greep daarom mijn kans toen deze kleintjes aan het eten waren.

Van de kleine geitjes gaan we naar de biggetjes. Deze biggetjes waren net een dag oud en het waren er in totaal elf.

Mijn moeder zag een paar keien liggen die ze perfect vond om in haar aquarium neer te zetten. Arme visjes, want dan zal er geen plek meer over zijn om te zwemmen haha.

Ook waren er slangen waarmee je op de foto kon. Hier houd mijn moeder dan ook een slang vast. Zij was overigens niet de enige die dat deed, want .....

... zelf ging ik ook op de foto met de slang. Ik had nog nooit een slang vastgehouden en ik vond het daarom ook heel erg gaaf dat het nu een keer kon.

De schapen waren allemaal lekker de schaduw aan het opzoeken waardoor ik helaas niet dichterbij een foto kon maken. 

Deze kameleon vond ik zo mooi. Hij was echt knalgroen en zat de hele tijd op een neppe boom. Hier hadden ze hem alleen in de gordijnen gehangen en daar bleef die dan ook heel stil hangen.

Dit was zo'n leuke en nieuwsgierige geit. Je moest alleen ook een klein beetje oppassen, want voordat je het wist zat ze aan je kleding of tas te kauwen. Bij mij was mijn tas de pineut haha. 

Hier sta ik nog steeds van de te kijken dat ik er bij in de buurt durfde te komen. Ik vind spinnen namelijk alles behalve leuk. Normaal haalden ze hem uit het bakje zodat je ermee op de foto kon gaan, maar die dag had die 's ochtends al telkens dreigbewegingen gemaakt. Ze durfden het daarom niet aan om hem eruit te halen en ik was stiekem heel erg blij. 

Ook waren er allemaal verschillende cavia's. Zelf vind ik die met het lange haar altijd zo grappig eruitzien.

Een lieve mama kip die haar kuikentjes goed in de gaten hield. Al hield ze hier vooral mij in de gaten met wat ik toch aan het doen was met dat gekke ding zo dichtbij.

Hier ook een nog paar hele mooie vogels. Ik weet helaas de namen er niet van, maar ze leken allemaal een beetje op eenden.

Dit was het enige konijntje waarbij het lukte om op de foto te zetten. Telkens als ik een foto wou maken renden de konijnen weg haha.

En als laatste nog even een foto van mijn moeder en mij bij de klompen. Mijn moeder vond het wel heel erg leuk om daar een foto te maken aangezien het op onze achternaam slaat.

Dit was ons dagje in de kinderboerderij en we hebben het erg naar ons zin gehad. Binnenkort ga ik ook zeker nog weer even een dagje erheen met mijn moeder samen en vooral ook om  te zien hoe alle geitjes en biggetjes gegroeid zijn. Ik hoop ook dat jullie het leuk vonden om te zien ondanks dat het toch vrij veel foto's waren.

Gaan jullie nog wel eens naar de kinderboerderij om gewoon even rond te kijken?

Veel Liefs,
Lies

p.s. door omstandigheden gaat het mij helaas niet lukken om dit weekend de winnaar bekend te maken van de winactie en de prijs deze week op te sturen. Ik heb daarom besloten de winactie met een weekje te verlengen. Aanstaande zaterdag 7 juni om 00:00 zal nu de winactie aflopen en zondag zal de winnaar een mail van mij ontvangen. Ik hoop hiervoor jullie begrip en tot die tijd kunnen jullie uiteraard nog meedoen via deze link.