dinsdag 5 augustus 2014

My week months in pictures

I'm back! De afgelopen tijd is het zo hectisch geweest. Continu afspraken gehad, verschillende testen en ook nog wat andere moeilijkheden. Nu begint het allemaal gelukkig weer wat rustiger te worden en ik kon dan ook niet wachten om weer te gaan bloggen. De afgelopen tijd heb ik uiteraard wel een aantal foto's gemaakt die ik nu vanaf dat ik niks geplaatst verzameld heb. Vandaag daarom een keertje geen My week in pictures, maar een My months in pictures. Kijk snel verder.......

Eind Juni werd mijn moeder 55 jaar! Zoals elk jaar bij onze verjaardagen versierde ik de woonkamer. Ik had alleen zoveel slingers over dat ik ook maar gelijk besloot de gang mee te pakken.

De vorige keer liet ik de kikker zien die ik aan het haken was. Inmiddels is hij af en hier het eindresultaat. Ik vind hem zelf erg leuk geworden, maar het was wel een heel werk. 

Af en toe heb ik gewoon zo'n zin in chocolade. Deze keer kocht ik maar weer eens Twix wat ik al heel lang niet gehad had. Nadat ik er 1 op had en de achterkant bekeek moest ik toch wel even slikken. Ze waren namelijk al ruim 3 maanden over datum.

In de avond weer even lekker relaxt een boekje lezen in bed. Hier was ik nog bezig in het laatste deel van de Academicus Vampyrus serie, maar inmiddels heb ik die al uit en ben ik alweer in het derde deel van de Gemma Doyle trilogie bezig.

Samen met mijn moeder, oom en een goede vriend van ons gingen wij naar Brapop toe. Dat is een festival die hier elk jaar komt. Dit jaar was het alleen op een andere lokatie en dat merkte je jammer genoeg wel. Toch hebben we er gelukkig wel een gezellige dag gehad.

Inmiddels heb ik ook het loomen ontdekt. Alleen kwam mijn grootste nachtmerrie uit als het om loomen gaat. De hele bak met gesorteerde elastiekjes viel op de grond. Dat werd dus urenlang alles weer netjes sorteren.

Bij het aquarium van moeder werd het water al een tijdje knalgroen en wat ze ook probeerde het hielp niks. Toch maar eens tijd om alles te vernieuwen. Inmiddels is haar aquarium gelukkig weer helemaal mooi.

Hier nog een foto van Brapop. Mijn oom en die vriend van ons hadden een kraampje ontdekt waar je koffie kon drinken. Ze hebben hier heel lang rondgehangen en mijn moeder en ik besloten toch maar verder te gaan kijken. De hele tijd stilstaan bij een tafeltje is niks voor ons haha.

Na het maken van de kikker ben ik maar even iets kleins tussendoor gaan maken. Dit is een trolletje geworden die ik ook nog eens in andere kleuren wil gaan maken.

In de afgelopen maanden stond ook vooral in het teken van voetbal kijken. Ik vind het ook nog steeds top dat ze toch derde zijn geworden!

De laatste tijd zitten er steeds sprinkhanen in ons huis. Telkens schrik ik, want dan denk ik dat er een spin aan het plafond zit. Gelukkig is het dan weer een sprinkhaan die wij weer netjes buiten neerzetten.

Als je eigen armen al helemaal vol zitten met de loom armbandjes, dan begin je toch gewoon aan de armen van de visite. Hier was dan ook mijn oom de pineut toen hij op visite kwam.

De laatste tijd ligt mijn hond Balou er telkens weer heel charmant bij op de bank. Als hij zo ligt begint hij ook telkens behoorlijk hard te snurken als hij slaapt.

Een paar weken geleden zijn mijn moeder en ik ook nog naar het Drakenboot festival geweest. Hier heb ik verder geen foto's van gemaakt, maar we namen wel deze donuts mee om thuis op te eten bij een bak koffie. De roze vonden wij beide net wat lekkerder, want het glazuur smaakte naar aardbeien.

Mijn tijgertas die ik nog om heb bij de foto van Brapop was nu toch wel echt eens toe aan vervanging. Bij het Drakenboot festival kwam ik hele leuke tassen tegen en dit zijn de twee geworden die ik meegenomen heb. De uilentas toch weer omdat ik nu eenmaal van wat bijzondere en grappige hou en de zwarte voor als ik een wat nettere tas nodig heb voor bijvoorbeeld een feestje.

Via Facebook hebben mijn moeder en ik veel gezamenlijke vrienden doordat we beide dezelfde spelletjes spelen. Een vrouw had daardoor gezien dat wij beide veel creatief bezig zijn en ze vroeg of wij nog wat hadden aan een paar bolletjes wol waar zij zelf niks meer mee deed. Toen we het eenmaal kregen bleek het echt een hele grote doos vol te zijn. Ik vond dit zo lief en ik weet ook zeker dat mijn moeder en ik er heel veel mooie dingen van gaan maken.

Toen ik mijn hamstertje zo zag liggen schrok ik wel even. Er bleek gelukkig niks aan de hand te zijn en hij lag gewoon te slapen. De openingen in het plankje schijnen erg handig te zijn om adem door te halen tijdens het slapen haha. 

De TY Beanie Boos blijf ik zo leuk vinden. Inmiddels ben ik ze zelfs lichtelijk aan het verzamelen. Ik kwam weer een paar leuke tegen die ik meegenomen heb en van mijn moeder kreeg ik de pinguïn. 

Dit waren alle foto's die ik de afgelopen weken gemaakt heb in de tijd dat ik afwezig was op mijn blog. Ik hoop ook dat het vanaf nu allemaal wat rustiger blijft en dat ik ook weer regelmatig artikelen kan schrijven en plaatsen. Ik wil jullie ook sowieso heel erg bedanken dat jullie mijn blog nog steeds zijn blijven volgen ondanks dat er zo lang niks online kwam. Ik hoop ook dat het nooit meer gebeurt dat er bijna 2 maanden niks online komt. Voor nu komt dit artikel ook een keer doordeweeks online, maar het is wel de bedoeling om dit weer een vaste prik te maken voor op de zondag of maandag. 

Hoe gaat het met jullie?

Veel Liefs,
Lies