donderdag 29 januari 2015

Tag : The story of my life tag

Vandaag heb ik weer een tag voor jullie. Dit keer is The story of my life tag. Hierin ga ik twaalf vragen beantwoorden die, heel logisch, over mijn leven gaan. Ben je benieuwd waar en wanneer ik precies geboren ben of wat tot nu toe mijn favoriete herinnering is uit mijn leven? Lees dan snel verder om de antwoorden te weten te komen.

Wanneer en waar ben jij geboren?
Ik ben op 12 januari 1987 geboren. Dit was in de avond om 20:43. Wij woonden toen in een flat in Apeldoorn en daar ben ik dan ook geboren. We hebben daar daarna nog 1,5 jaar gewoond, want toen begon ik te klimmen en dat is toch wel een beetje erg eng in een flat.

Wie heeft jouw naam uitgekozen en was daar een reden voor?
Mijn ouders hebben samen mijn naam uitgekozen. Eigenlijk zou ik naar beide oma's vernoemd worden, maar één oma van mij wilde dat niet. Uiteindelijk ben ik dus volledig naar mijn andere oma vernoemd. Al zit er wel een klein verschil in. Mijn oma heet namelijk Lies Elisabetha Maria en ik heet Lies Elizabetha Maria. Zoals mijn naam geschreven is hoorde het ook bij mijn oma zijn, maar haar vader heeft toen de fout gemaakt door het met een s te laten vastleggen.


Wat is de eerste herinnering uit je jeugd?
Dat is mijn eerste schooldag geweest op de basisschool. Ik weet dat ik enorm moest huilen en toen bij de juffrouw op de grote stoel mocht zitten en dat ze er rondjes mee ging draaien. Later toen mijn moeder mij weer ophaalde kreeg ze te horen dat ik maar 2 minuten lang zo enorm had gehuild en toen al lekker was gaan spelen. 

Wat waren jouw hobby's als kind?
Ik tekende heel erg veel en ook kleurplaten inkleuren vond ik geweldig. Ik deed daarom ook vaak mee aan kleurwedstrijden. Ik won daarmee ook regelmatig een prijs. Al zat sowieso het creatief bezig zijn er toen al helemaal in, want ik maakte ook van alles met mijn moeder en oma samen. Daarnaast vond ik het heerlijk om te fietsen. Elke dag fietste ik wel een stuk als het mooi weer was en in het weekend ging ik altijd urenlang met mijn vader samen fietsen. Wat ik ook altijd erg leuk vond waren bordspellen spelen en later kwamen daar games op de SNES en Game Boy bij.

Heb jij broers of zussen?
Ik heb geen broers of zussen. Wel hebben wij vanaf mijn 10e jongens uit een internaat opgevangen. Voor mij wat dat toch een beetje alsof ik toen ineens allemaal broertjes en broers had. 

Vertel een grappig verhaal of iets geks wat je gedaan of gezegd hebt als kind :
Ik heb ooit de haren van onze kat geknipt toen mijn ouders nog in bed lagen. Wees niet bang het beestje was niet ineens kaal. Ze had alleen wel een hele hap uit haar haar. Mijn moeder viel het op en haalde mijn vader erbij om te kijken. Ze kwamen tot de conclusie dat het toch wel met een schaar gedaan was en dat er maar één schuldig kon zijn. Ik bleef het stellig ontkennen en heb zelfs gezegd dat ze het maar aan Minoeska, onze kat, moesten navragen. Mijn ouders bleven er de hele dag over praten en op een gegeven moment hield ik het niet meer. Mijn moeder ging naar de keuken en ik er huilend achteraan om te vertellen dat ik het wel had gedaan bij Minoeska.

Deed jij het altijd goed op school?
Op de basisschool kon ik altijd goed meekomen en ik ging ook altijd graag naar school. Op de middelbare haalde ik ook wel vrij goede cijfers. Alleen voor Duits niet daar haalde ik bijna altijd een onvoldoende voor.

Wie was je eerste celebrity crush?
Ik denk dat mijn eerste echte crush Stephen Gately is geweest van Boyzone. Al gaf ik als kind zijnde ook wel eens kusjes aan de tv als Marco Borsato er op was haha.

Wat is je favoriete liedje allertijden?
Jeetje dit vind ik wel een hele moeilijke. Ik heb altijd al zoveel muziek geluisterd dat ik niet zo snel maar één liedje zou kunnen noemen. Ik ga daarom maar voor het lied waar ik hele leuke herinneringen aan heb en die mij nu het eerste binnen schiet. Dat is dan Boyzone - No Matter What. Ik draaide dit lied zo vaak dat mijn ouders de tekst ook compleet kende. Regelmatig zongen we het dan ook samen en dan verdeelden wij de stemmen.

Wat is je favoriete moment of herinnering van je leven tot nu toe?
Alweer zo'n moeilijke vraag haha. Ik heb gewoon zoveel mooie momenten en herinneringen van de afgelopen 28 jaar. Het is voor mij daarom ook onmogelijk om er maar één te noemen, want ik koester ze allemaal.

Heb jij op dit moment al een droom of ambitie van jezelf vervuld?
Het bloggen is sowieso al iets wat ik al een hele wilde, maar ik durfde het niet echt. Een blog beginnen valt daar daarom zeker wel onder. Voor de rest heb ik meer dromen en ambities die ik hoop nog te gaan vervullen

Wat zijn je dromen en ambities voor de toekomst?
Ik hoop sowieso een hele lieve vriend te ontmoeten en dan ook vanzelf het huisje, boompje, beestje idee. Daarnaast dan wat ik net vertelde over een eigen winkel of webshop en dat ik daarnaast ook een hele leuke baan mag vinden. En wat ik ook zeker hoop is dat ik in de toekomst nog net zoveel plezier in het bloggen mag hebben als dat ik nu heb.

Dit waren alweer alle vragen en ik hoop dat jullie het leuk vonden om zo toch weer iets meer over mij te weten te komen. Natuurlijk ben je ook vrij om deze tag over te nemen.

Heb jij zelf ook een grappig verhaal over wat jij als kind gedaan of gezegd hebt?

Veel Liefs,
Lies