vrijdag 6 februari 2015

Mijn aankopen bij Boekenkraam en Voordeelboekenonline

Het stapeltje met boeken die ik nog moest lezen begon steeds kleiner te worden. Ik besloot daarom dat ik mezelf wel weer eens mocht verwennen door een paar boeken te bestellen. Al vaker kwam ik twee webshops tegen die aangeraden werden. Namelijk Boekenkraam en Voordeelboekenonline. Ik besloot in beide webshops eens een kijkje te nemen en wat boeken te bestellen. Vandaag laat ik jullie zien welke boeken ik besteld heb en wat mijn ervaring is met deze twee webshops.

Zowel Boekenkraam als Voordeelboekenonline verkopen licht beschadigde en Ramsj boeken. Ramsj zijn nieuwe boeken die door de uitgeverij vrijgesteld zijn van de vaste boekenprijs. Nu vond ik het wel heel spannend om licht beschadigde boeken te bestellen. Ik ben zelf namelijk altijd heel erg zuinig op mijn boeken en als er dan iets mee gebeurt baal ik heel erg. Toch hebben de prijzen mij weten over te halen. De prijzen schelen namelijk heel veel met de normale prijzen. Daarnaast stond er ook op beide sites dat de licht beschadigde boeken alleen een knikje, scheurtje, krasje en/of deukje bevatten. Na dat gelezen te hebben besloot ik toch bij beide wat boeken te bestellen in de hoop dat de beschadigingen mee zouden vallen. Nu is het tijd om te laten zien welke boeken ik allemaal precies besteld heb.
Divergent Trilogie - Veronica Roth
Als eerste bestelde ik de hele Divergent Trilogie. Deze stonden al een tijdje op mijn must read lijstje. Toen ik dan ook alle delen bij deze webshop zag besloot ik ze maar gelijk allemaal te bestellen en zo kon ik deze ook gelijk afstrepen van mijn boekenseries wishlist van dit jaar.

De beschadigingen moest ik even goed naar zoeken. Bij het eerste boek zit er een krasje bij de bladzijden en bij de andere twee boeken hele kleine deukjes bij de bladzijden. Zelf had ik het veel erger verwacht qua beschadigingen, want dit zie ik zelfs nog bij de boeken die gewoon bij de boekhandel liggen. Deze drie boeken heb ik allemaal bij Voordeelboekenonline besteld.

Prijzen : Inwijding - €7,50 // Opstand - €9,75 // Samensmelting €13,00

De Heksenoorlog Trilogie - Maite Carranza
Zowel De Heksenoorlog trilogie als de schrijfster had ik nog nooit van gehoord. Ik besloot daarom wat informatie erover op te zoeken. Alles wat ik las sprak mij erg aan, dus daarom besloot ik deze serie ook te bestellen. Voor de prijs hoefde ik het dan ook zeker niet te laten.

Deze serie kwam helemaal netjes als een bundel verpakt in plastic. Zelf had ik eigenlijk verwacht dat het een box zou zijn toen ik het in de webshop zag. Dat het niet zo is vind ik zeker niet erg, maar het was alleen niet wat ik verwacht had. Het plastic was totaal niet beschadigd en ook hier moest ik dan weer even zoeken naar de beschadigingen. Het enige wat ik kon ontdekken was dat hier ook weer kleine krasjes en deukjes bij de bladzijden zitten. Deze serie heb ik bij Boekenkraam besteld.

Prijs : €7,95 voor alle drie de boeken samen

Fallen - Lauren Kate
De Fallen serie ben ik ook al een tijdje heel benieuwd naar. Deze stond dan ook op mijn boekenserie wishlist van dit jaar. Ik was hierbij heel blij dat de complete serie er van was, want vind het toch altijd fijner om hele series te kopen zodat ik het achter elkaar kan lezen. Al is hier nog wel een extra boek van die ik met de tijd ook nog wil kopen.

Bij deze boeken waren er bij twee wel duidelijke beschadigingen te zien. Zo heeft het eerste deel een behoorlijke vouw in de kaft en derde deel een wat donkere vlek aan de zijkant. Op zich vind ik het niet echt super erg, maar de grote vouw vond ik wel een klein beetje jammer. Deze vouw is namelijk ook lichtelijk bij de eerste negen bladzijden te zien. Al mag je daar eigenlijk voor de prijs zeker niks van zeggen. Het eerste deel kocht ik bij Boekenkraam en de andere delen bij Voordeelboekenonline.

Prijzen : Fallen - €6,00 // Kwelling - €7,50 // Passie - €7,50 // Extase - €7,50

Al met al ben ik zeker tevreden over hoe de boeken eruitzien als je het vergelijkt met de veel lagere prijs. De bezorging en bezorgtijd ben ik ook heel erg tevreden over bij beide webshops. Bij Boekenkraam kreeg ik al gelijk een mailtje dat de bestelling en ook al de betaling waren ontvangen. Een dag later kreeg ik netjes een mail dat de boeken verzonden werden en de dag daarop ontving ik ze al. Bij Boekenvoordeelonline kreeg ik alleen een mailtje dat de bestelling ontvangen was en daarna niks meer. Ik had de boeken daarom nog lang niet verwacht. Toch werden ze, net zoals bij boekenkraam, na twee dagen bezorgd.

De verzendkosten verschillen wel heel iets van elkaar. Bij Boekenkraam betaal je €1,95 voor brievenbuspost en €2,95 voor pakketpost. Bij voordeelboekenonline is het standaard €1,95 per bestelling.

Bij beide webshops ga ik zeker nog weer eens rondsnuffelen of er nog leuke boeken zijn. Ze zijn mij beide zeer goed bevallen. Beide webshops zou ik daarom zeker aanraden om eerst eens daar te kijken of het boek wat je graag wilt hebben daar toevallig is. Nog twee laatste tips die ik wil meegeven : Kijk bij beide webshops naar de boeken, want vaak verschillen de prijzen wel en is het bij de ene shop net iets goedkoper. Zie je een boek die je graag wilt, dan zou ik niet te lang wachten. Een aantal boeken die ik heb gekocht zijn nu namelijk al uitverkocht.

Waar koop jij altijd je boeken en had je al eens van deze twee webshops gehoord?

Veel Liefs,
Lies