zondag 26 augustus 2012

Biocura Beauty Lippenbalsem

Overal waar ik kom kijk ik even of er toevallig nog budget beautyproducten zijn die mij nieuwsgierig maken. Zo ook met het boodschappen doen bij de Aldi zag ik iets waar ik erg nieuwsgierig naar werd. Lippenbalsem met de geur bosvruchten en yoghurt. Nu was ik al wel bekend met andere lippenbalsems van de Aldi, maar deze was geheel nieuw voor mij. Tijd dus om het mee te nemen en te gaan testen. Benieuwd wat ik van de lipbalsems vind? Lees dan snel verder.......
Wat ik op de achterkant van de verpakking las vond ik zeker wel veelbelovend. Vooral het gebruik van de oliën spreekt mij erg aan. Dit zijn de Jojobaolie, Olijfolie en Babassuolie. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste niet kende. Daar ben ik wat informatie over gaan zoeken en deze olie werkt voor de droge, gevoelige en beschadigde huid. Dat klinkt dus zeker goed.
Op het eerste gezicht is de verpakking van deze lipbalsems niet heel erg bijzonder. Toch vind ik ze wel erg leuk, maar dat zal mede dankzij het roze kleurtje komen in combinatie met wit. Sorry, I just love pink! Wat ik overigens ook erg leuk vind is dat er een paarlemoer glans over het roze gedeelte zit. 
En dan hier de lippenbalsem zelf. Op zich niks bijzonder aan, want het ziet er gewoon uit als een hele normale lippenbalsem. Alleen zit hier wel een geur aan. Namelijk de geur van bosvruchten en yoghurt. Wat op zich best lekker is. Alleen had ik stiekem toch een beetje gehoopt dat het misschien ook te proeven was. Helaas is dat niet het geval en is de daadwerkelijk smaak toch iets wat ik minder prettig vind om te proeven.
Op de lippen vind ik deze lipbalsem erg mooi, want het laat je lippen er gevoed en gezond uitzien. Is dit alleen ook werkelijk zo? Ja dat doet die zeker. Het is een vrij vettige lippenbalsem, wat ik persoonlijk erg fijn vind, die na het opbrengen je lippen gelijk een gevoed gevoel geeft. Je droge lippen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Naarmate de tijd verstrekt gaat deze lippenbalsem er natuurlijk wel af, maar alsnog blijf je nog redelijk lang gevoede en zachte lippen houden.

Conclusie is dat ik zeer tevreden ben over deze lipbalsem. Het enige minpuntje is dat de smaak niet geweldig is. Zou ik het daarom toch nog steeds aanraden? Ja, dat zou ik zeker nog doen, want de werking is geweldig en dan neem ik de smaak op de koop toe.

De lipbalsem is een tijdelijk product bij de Aldi en dat betekent dat het een paar keer per jaar in de tijdelijke manden van de Aldi te vinden is. Naast deze lippenbalsem verkopen ze dacht ik nog 3 andere varianten. Voor een verpakking van 3 lippenbalsem betaal je €1,69.

Wat is jullie favoriete lipbalsem? En hebben jullie misschien al eens een lippenbalsem van de Aldi gebruikt?

Veel Liefs,
Lies