zondag 12 augustus 2012

Kruidvat Fruity Botanicals Anti Frizz Haarmasker

Ik ben graag met mijn haar bezig en dan vooral op het gebied van verzorgingsproducten. Daarom vind ik het ook erg leuk om verschillende haarproducten te kopen en te gaan testen. Een paar weken geleden kwam ik tijdens het shoppen dit haarmasker tegen van Kruidvat Fruity Botanicals. Zelf had ik nog nooit een haarmasker uitgeprobeerd, dus ik was heel nieuwsgierig naar dit haarmasker die ook nog een leuke prijs heeft. Nieuwsgierig naar wat ik van dit haarmasker vind? Lees dan snel verder.......

Wat beloofd het product te doen :
Geef extra verzorging aan je droge en pluisgevoelige haar met het Kruidvat Fruity Botanicals Anti Frizz Masker. Dit masker, verrijkt met parelproteïnen, geeft je haar extra hydratatie en maakt het stralend gezond. Je droge en pluisgevoelige haar voelt weer heerlijk verzorgd, zacht en soepel aan!
De verpakking vind ik eerlijk gezegd niet zo heel erg bijzonder. Het is namelijk gewoon een doorzichtige pot, wat ik persoonlijk niet zo heel erg mooi vind. De kleuren die ze op de verpakking hebben gebruikt vind ik wel heel erg leuk het paars met oranje samen. 

Hoe gebruikt je het :
Het is een masker wat je op handdoek droog haar aanbrengt en dan lichtje gaat inmasseren. Daarna zal het je het 10 tot 15 minuten moeten laten inwerken in je haar en dan kan je het weer uitspoelen. Voor mijzelf vind ik 10 tot 15 minuten intrekken best wel lang, omdat ik het toch gebruik tijdens het douchen. 
De structuur van het masker is behoorlijk dik en aan de ene kant vind ik dat wel fijn, want het geeft wel echt masker. Aan de andere kant maakt het daardoor wel minder goed smeerbaar. Doordat het minder goed smeerbaar is zal je dus ook automatisch meer van het product moeten gebruiken. Dit vind ik zelf best wel jammer, want je hoopt toch wel een tijdje vooruit te kunnen met een product die je gekocht hebt. De geur is overigens wel heel erg lekker. Zoals de naam al zegt heeft die een fruity geur en daar ben ik gek op. 

En dan het belangrijkste of het masker zijn werk goed doet. Als ik eerlijk ben merkte ik weinig verschil met het gebruik van een conditioner. Het anti frizz gedeelte heb ik weinig van gemerkt, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet extreem pluizig haar heb. Heb jij dat wel dan zal je de anti frizz werking misschien wel heel goed merken. Na die tijd voelde mijn haar wel glad en zacht aan en was het net iets makkelijker te borstelen dan normaal. Ook gaf het een mooie glans aan mijn haar. Alleen of ik het effect echt iets spectaculairs vond, nee dat helaas niet.

Conclusie is dat ik dit masker helaas niet snel weer zou kopen. Het is zeker wel een goed product. Alleen vind ik het zelf niet echt iets toevoegen aan de verzorging van mijn haar. Zoals ik zei het doet eigenlijk hetzelfde als een conditioner met mijn haar zou doen. Ik ga dan dus toch liever voor een conditioner die korter in moet werken.

De prijs van dit haarmasker was €1,99 en naast dit haarmasker hebben ze ook een Anti Frizz shampoo en conditioner die ook beide €1,99 kosten.

Veel Liefs,
Lies