maandag 26 november 2012

Tag : 38 beauty vragen

Ik heb vandaag weer een leuke tag voor jullie, of tenminste ik vond hem heel erg leuk om in te vullen. Dit keer ga ik 38 beauty vragen beantwoorden. Al klopt dat niet helemaal, want deze telt eigenlijk 39 vragen. Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder.......


1. Hoevaak was jij je gezicht op een dag?
Mijn gezicht speciaal wassen doe ik eigenlijk nooit. Alleen als ik douche pak ik licht mijn gezicht mee en voor de rest reinig ik het alleen met een mild gezichtsreiniger.

2. Welk huidtype heb je?
Ik heb een zeer gevoelige huid. Vooral mijn gezicht kan weinig producten verdragen en ik hoef het ook niet te proberen om deodorant te gebruiken met alcohol. De eerste keer gaat het vaak nog wel goed, maar ga ik het een 2e keer gebruiken dan loop ik de hele dag met brandende oksels rond. De rest van mijn huid kan gelukkig wel iets meer verdragen.

3. Welke face wash gebruik je op dit moment?
Ik gebruik eigenlijk geen face wash, maar ik heb er wel 1 van Essence hier nog liggen die ik toch eens een keer moet uitproberen.

4. Scrub je je gezichtshuid?
Nee ik scrub mijn gezicht nooit. Ik wil het wel een keer proberen als ik er een goed product voor heb,  maar aan de andere kant durf ik het niet zo goed doordat mijn gezicht zo gevoelig is.

5. Welk merk gebruik je hiervoor?
Ik zoek nog steeds een goed merk hiervoor.

6. Welke dagcrème gebruik je?
Ik gebruik de Hydraterende Crème van Cetaphil het meeste, maar ik wissel wel af om producten te testen. Zoals met de dagcrème van garnier die ik bij de Action kocht.

7. Heb je sproeten?
Nee die heb ik niet. Ik heb wel hier en daar moedervlekjes in mijn gezicht, maar sproeten heb ik nooit ontdekt bij mezelf.

8. Gebruik je een oogcréme?
Op dit moment gebruik ik geen oogcréme, maar ik heb wel een tijdje die van de Kruidvat gebruikt uit de Pure&Nature lijn.

9. Heb of had je last van acne?
Nee daar heb ik eigenlijk nooit echt last van gehad. Ik heb wel snel een soort van kleine ontstekingen in mijn huid wat dan echt dikke rode plekken zijn. Zoals nu ben ik nieuwe gezichtsdoekjes aan het proberen en heb ik sinds gisteren weer 3 dikke, rode plekken bij mijn mond.

10. Welke foundation gebruik je op dit moment?
Ik gebruik nooit een foundation, want daar voel ik mij nooit zo prettig bij om te dragen

11. En welke concealer gebruik je?
Al weken/maanden is dat nu hetzelfde merk. Dit is de Essence Stay All Day Concealer. Tussendoor heb ik nog die van Miss Sporty gebruikt en ik moet zeggen dat die ook wel heel goed is.

12. Weet je wat de ondertoon van je gezichtshuid is?
Jeetje daar vraag je me wat haha. Ik moet nu toch eerlijk bekennen dat ik het echt niet zou weten. Met make-up en kleding enzo draag ik eigenlijk gewoon de kleuren die ik zelf het mooiste vind en waarvan ik denk dat ze wel bij mij passen.

13. Wat vind je van valse wimpers?
Ik vind ze vaak heel erg mooi staan bij anderen, maar zelf durf ik ze eigenlijk nooit aan te brengen.

14. Wist je dat je je mascara elke drie maanden moet verwisselen?
Jep dat wist ik, maar of ik het ook echt doe is een ander verhaal haha. Ik kan heel weinig mascara gebruiken, dus dat zou dan betekenen dat ik na 2 a 3 gebruiken mijn mascara al gelijk weer moet weggooien. Ik laat gewoon mijn zintuigen de gang gaan en ruik aan de mascara en bekijk hoe het eruit ziet. Is dat allemaal prima dan gebruik ik hem gewoon nog.

15. Van welk merk is je mascara?
Ik heb 2 macara's en dat zijn de Sensitive mascara van de hema in de kleur bruin en van NYC de showtime mascara. Alleen van die van NYC weet ik zo gauw de kleur niet meer.

16. Sephora of MAC?
Ik heb van geen van beide nog producten en ben er zelfs nog nooit binnen geweest. Ik zou dus geen keuze kunnen maken.

17. Heb je een MAC Pro-card?
Nee die heb ik ook niet. Zou denk ik raar zijn als ik die wel heb en er nog nooit geweest ben haha.

18. Welke tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Ik gebruik eigenlijk alleen kwasten van de Hema en Essence.

19. Welke primer gebruik je voor onder je oogschaduw?
Ik gebruik de Essence I love stage eyeshadow base.

20. En voor je gezicht?
Euhm...voor mijn gezicht gebruik ik er (nog) geen 1.

21. Wat is je favoriete oogschaduwkleur?
Paarse en lila tinten zijn wel echt mijn favorieten.

22. Oogpotlood of eyeliner?
Ik gebruik ze eigenlijk geen van beide, maar als ik toch een keuze moet maken denk ik dat een eyeliner net iets prettiger werkt.

23. Prik je vaak in je ogen met een oogpotlood?
O ja dit is mij echt zo vaak gebeurt toen ik het jaren geleden nog wel gebruikte. Dat is echt geen pretje haha.

24. Gebruik je minerale make-up?
Ik heb volgens mij wel 1 of 2 minerale make-up producten, maar ik gebruik ze eigenlijk heel weinig.

25. Welke lipstickkleur is je favoriet?
Roze en koraal kleuren zijn wel mijn favorieten.

26. En welke kleur lipgloss?
Dat is hetzelfde als de lipstick dus ook roze en koraal kleurtjes.

27. Wat is je favoriete blush op dit moment?
De Multi Colour Blush van Catrice uit het oude assortiment.

28. Koop je wel eens make-up via e-bay?
Ik heb er wel vaak naar gekeken op e-bay, maar nee ik heb er nog nooit wat gekocht.

29. Gebruik je liever drugstore make-up of de wat duurdere merken?
Ik gebruik lieve de drugstore make-up. Waarom? Ik vind de prijzen vaak veel aantrekkelijker en daardoor heb je voor hetzelfde geld toch wat meer producten.

30. Heb je er ooit over nagedacht om make-up lessen te nemen?
Ja daar heb ik zeker wel eens over nagedacht en ook zelfs naar gekeken met wat de mogelijkheden waren. Alleen achteraf vind ik het toch jammer om zoiets gewoon voor de fun te doen, want op internet is gewoon zoveel te vinden over hoe je make-up kan aanbrengen.

31. Ben je een beetje klungelig als je je make-up aanbrengt?
Haha ja ik kan zeker wel klungelig zijn als het om make-up aanbrengen gaat. Soms heb ik echt zoiets van Lies wat heb je nou weer gedaan?

32. Aan welke make-up fout heb je echt een hekel?
Ik neem aan dat ze bedoelen wat je dan echt het lelijkste vind. Ik heb dan 2 echte make-up fouten en dat is als je een veel te donkere foundation gebruikt dat het lijkt alsof je dagenlang onder de zonnebank hebt gelegen en het welbekende nude lipstick met een donkere lipliner eromheen. 

33. Hou je van felle make-up of natuurlijk ogende make-up?
Dat ligt aan mijn bui haha. De ene keer vind ik natuurlijk ogende look heel erg mooi en het andere moment wil ik echt uitpakken met toch de wat fellere kleurtjes.

34. Van welke celebrity vind je de make-up echt prachtig?
Dit is eigenlijk de eerste vraag waar ik niet echt een antwoord op weet. Ik kijk eigenlijk altijd meer naar de looks, dan naar de persoon die het draagt. Ik zou daarom niet echt van 1 persoon weten waarvan ik de make-up altijd geweldig vind.

35. Stel: je moet de deur uit, maar je mag slechts 1 product gebruiken om je mee op te maken, welk product zou dat zijn?
Ik zit te twijfelen tussen een lipgloss/lipstick of concealer, maar ik denk dat ik dan toch wel voor een lipgloss/lipstick kies.

36. Zou je het huis kunnen verlaten zonder make-up op?
Ja dat kan ik zeker wel, want dat doe ik nu ook al best vaak en dan vooral doordeweeks als ik moet werken.

37. Vind je dat je er zonder make-up nog steeds goed uitziet?
Ik zou mezelf nooit lelijk noemen zonder make-up, maar ik kan mij dan soms best wel een beetje ergeren aan de rode vlekken die dan voor mijn gevoel heel goed zichtbaar zijn.

38. Wat is, volgens jou het beste make-up merk?
Ik zal dan van de budget merken uitgaan en dan zijn het er toch meerdere zoals Essence, Catrice, Hema en NYC.

En als laatste: wat vind je van make-up?
Ik vind make-up geweldig om mee bezig te zijn en je kan er ook zoveel mee doen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze tag te lezen. Je bent natuurlijk vrij om hem over te nemen.

Veel Liefs,
Lies