dinsdag 27 november 2012

Even Kletsen.......Cursus, Feest(dagen) & Voorpret

Nog even en we zitten alweer in December en ik heb nu al ruim 2 weken zin om het hele huis in de kerstsfeer te maken, maar nee ik moet me nog heel even netjes inhouden. Al zie ik onderweg al wel hier en daar de versieringen komen en dan wordt het toch steeds moeilijker om mezelf in te houden en thuis niet al gelijk de kerstspullen van zolder te gaan halen. December is ook vaak voor vele de drukste maand van het jaar en zo ook voor mij. Alleen dit jaar zal die voor mij helaas ook al heel druk beginnen. Lees snel verder.......

Ik kreeg een telefoontje van mijn baas dat  ik volgende week 2 dagen een cursus moet volgen. Ik schrok wel een beetje 2 dagen? Ja Lies het zijn er echt 2. Ik moet namelijk een BHV cursus volgen oftewel bedrijfshulpverlening. Het klinkt gek maar deze cursus kijk ik toch elke keer weer tegenop. De eerste keer dat ik erheen ging bij mijn oude werkgever moesten we om 7 uur 's ochtends op kantoor aanwezig zijn en kwamen we pas om kwart over 7 a half 8 's avonds weer thuis aan. Dit was voor mij zo'n lange dag met heel veel paniekaanvallen dat ik sindsdien erg tegen deze cursus op ben gaan zien. Mijn huidige werkgever heeft er gelukkig voor gekozen dat deze cursus in 2 delen gedaan zal worden. Dit is voor mij toch wel een opluchting, want dan hoef ik maar 2 keer over 4 uur te zitten + de reistijd in plaats van 9 uur achter elkaar + nog eens de reistijd.

Toch zullen die 2 dagen wel weer een hele opgave voor mij zijn, want ik zal 's ochtends gewoon moeten werken en daarna gelijk van Apeldoorn naar Veenendaal rijden. Daar zal ik dan 4 uur cursus hebben en moet ik om 2 uur 's middags weer maken dat we van Veenendaal naar Apeldoorn komen, want daarna moet ik alweer mijn middagroute rijden. Voor mij zijn dit dan toch wel hele lange dagen als je nagaat dat ik van 7 uur 's ochtends tot half 5 's middags aan de slag zal zijn en mij dit heel veel energie zal kosten met mijn angststoornis en straatvrees enz... Toch zal ik mij er doorheen moeten slaan, want het is nu eenmaal een verplichte cursus. Ik ben alleen wel bang dat het mij daardoor niet zal lukken om volgende week elke dag een artikel te plaatsen en ik hoop dat jullie dat begrijpen. 

Ook heb ik best wel goed nieuws of tenminste ik hoop dat het goed gaat uitpakken. Me ma en ik hebben namelijk een gesprek gehad over onze uren dat we er zover in achteruit zijn gegaan en dat de uren die opgeschreven waren niet kloppen met wat wij daadwerkelijk rijden. Volgende week zal daarom iemand gaan meerijden met ons om de uren te noteren en hopelijk gaan wij dan heel iets in loon omhoog. Ook zullen wij het dan terugkrijgen wat wij de laatste 3 maanden misten aan geld. Alleen ook daarvoor zullen wij misschien weer op en neer moeten rijden naar Veenendaal en net voor de kerstvakantie als het goed is weer, maar dat is voor iets leuks. Dan ga ik namelijk mijn kerstpakket ophalen! 

Het kertspakket! De feestdagen! Ik kijk er echt al zo naar uit en kan bijna niet wachten tot het zover is. Ik ga het dit jaar als het goed is met mijn jongste oom en oma vieren en natuurlijk me ma. Zoals ik al vertelde kan ik ook niet wachten om alles te gaan versieren. Ik denk zelfs dat ik aankomend weekend er nog mee aan de slag zal gaan. Ook ben ik al continu bezig met wat ik aan zal trekken, hoe ik mijn make-up ga doen, hoe mijn nagels eruit zullen zien en natuurlijk alle andere leuke voorbereidingen zoals wat zal ik gaan kopen voor me ma en wat voor lekker eten gaan we op tafel zetten. Bij de Aldi zag ik al mini stolletjes liggen en weet bijna wel zeker dat die er sowieso gaan komen met de kerst haha. Hier kan ik uren per dag aan spenderen met alleen al nadenken hoe die dagen eruit gaan zien. Hebben jullie dat ook dat jullie er nu al zoveel mee bezig zijn en er zo enorm naar uitkijken?

Tussendoor en na de feestdagen is het voor mij ook nog niet gedaan met het feesten, want 28 December zal mijn oom 40 jaar worden en 12 Januari zal ik zelf de 26 jaar gaan zien. Op mijn verjaardag hoop ik ook nog iets leuks voor jullie in petto te hebben waar ik al een klein beetje mee bezig ben geweest, maar voor alsnog moet ik even kijken of het gaat lukken en kan ik nog niks echt beloven, maar ik zou zeggen hou mijn blog goed in de gaten en wie weet wacht er wel een verrassing op jullie in Januari!

Ik denk dat ik zo wel weer een beetje alles heb verteld wat er nu gaande is in mijn leven en ik hoop dat jullie het leuk vonden om het te lezen.

Veel Liefs,