woensdag 13 februari 2013

Wist je dat? 10 willekeurige feiten over mij #2

Een paar maanden geleden maakte ik een eerste Wist je dat? artikel waarin ik 10 willekeurige feiten over mezelf vertelde. Vandaag is het tijd voor deel 2 en heb ik weer 10 feiten over mezelf op een rijtje gezet. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Lees snel verder.......

Wist je dat.......


#1 
....... mijn lievelingseten altijd al zuurkool is geweest? Als mijn moeder of ik een pan zuurkool maakt lust ik dat wel 2 tot 3 dagen achter elkaar. Eerder ging het zelfs zover dat ik niet eens kon wachten op de avondmaaltijd, maar dat ik de 2e dag als lunch alweer een bord zuurkool nam. Ik ben ook niet de enige in de familie, want mijn vader was er ook gek op net zoals mijn oom en oma er gek op zijn.

#2
....... ik al ruim 15 jaar ratten als huisdier heb? Toen wij jongens opvingen uit het internaat was er een jongen die een ratje had en mijn ouders vonden het prima als hij die meeneem. Als hij de weekenden op verlof mocht naar zijn ouders, dan mocht ik zijn ratje verzorgen en ik was gelijk verkocht. Na een paar maanden kwam het moment dat hij weer naar het internaat terugging en het ratje ging toen ook weer mee. Omdat ik zo gek was met dat ratje besloten mijn ouders dat ik er zelf 1 mocht hebben. Ik was 10 jaar en mijn liefde voor ratten is nooit meer weggegaan.

#3
....... best wel geïnteresseerd ben in spirituele dingen? Zo vind ik edelstenen erg mooi en ben ik ook altijd nieuwsgierig naar wat ze voor je lichaam/omgeving kunnen doen. Ik heb een aantal setjes tarot kaarten. Nu ben ik geen professionele tarotkaart legger, maar ik vind het wel leuk om het gewoon voor de lol te doen en ik vind ook aromatherapie erg interessant. Geuren kunnen gewoon zoveel voor je doen.

#4
....... ik als kind ooit de haren van onze kat Minoes heb geknipt? 's ochtends voordat mijn ouders uit bed waren ben ik naar beneden gegaan en daar vond ik een schaar in de keukenla. Ik besloot toen een plukje haar van de kat te knippen, maar dat pakte iets anders uit. Het was namelijk duidelijker zichtbaar dan ik gehoopt had. Toen mijn ouders uit bed kwamen en dat zagen, wisten ze eigenlijk al gelijk dat ik dat gedaan had. Ik heb het alleen ontkent en heb zelfs gezegd dat ik dat echt niet gedaan had en ze het maar aan Minoes na moesten vragen. Die dag is de hele tijd dat onderwerp teruggekomen en 's avonds trok ik het niet meer. Ik ben huilend naar mijn moeder in de keuken gelopen en heb haar opgebiecht dat ik Minoes haar haren wel geknipt had.

#5
....... dat ik op de basisschool blokfluitles gehad heb? Dit werd gegeven door onze lerares uit groep 6 en mijn vriendinnen deden het ook. Ik vond het daarom helemaal geweldig, want het was elke week na schooltijd toch altijd erg gezellig in die lessen. Of ik nu nog kan blokfluit kan spelen? Ik denk het niet, want ik zou niet meer weten hoe het allemaal met de noten zit haha.

#6 
....... dat ik eerder 3 tienerbladeren heb gehad die ik elke week trouw las? Dit was eerst de Tina en daarna kwamen daar de Hitkrant en Break Out! bij. De Hitkrant heb ik toevallig deze week weer gekocht. Waarom ik nu als 26 jarige de Hitkrant kocht? Er zat dit keer een poster in die ik toch wel graag wou hebben haha.

#7
....... dat ik nu al zo'n 17 jaar G.T.S.T kijk? Als kleine meid vond ik het al een geweldige soap en aangezien ik altijd een slaapprobleem heb gehad mocht ik dat al jong zien. Daarna moest ik altijd wel gelijk mijn bed in. Sindsdien heb ik altijd gekeken en als ik thuis ben, dan zit ik ook standaard om 20:00 klaar voor de tv. Het is alleen niet dat als ik het een keer mis dat het een ramp is en ik zou er daarom ook nooit echt voor thuisblijven.

#8
....... geen rijbewijs heb? Ik wil het wel heel graag, maar heb het geld er nog nooit voor gehad. Toch vind ik het ook weer niet heel erg, want ook op mijn fiets of gewoon lopend red ik mij ook prima.

#9
....... dat ik echt gek ben op chocolademelk? Het is niet zo gezond en het is bom van calorieën  maar het is gewoon zo lekker! Uit een pak of zelf maken met chocoladepoeder en melk, ik vind het allemaal prima. Zolang het maar chocolademelk is. Ook dit zit weer in de familie, want mijn oom is er ook gek op. Hij is zelf zover dat hij al choco genoemd wordt haha.

#10
....... dat ik helemaal fan ben geweest van de Spice Girls? Ik kon de liedjes helemaal meezingen, ik had een sticker verzamel album, videobanden, cd's, boeken, posters aan de muren in mijn slaapkamer. Echt alles wat er te krijgen was van de Spice Girls wou ik wel hebben. Stiekem kan ik de meeste liedjes ook nog steeds meezingen als ik ze eens op de radio hoor.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik ben nu ook wel heel benieuwd naar een feitje over jullie. Laat het mij weten in de comments!

Veel Liefs,
Lies