donderdag 22 augustus 2013

Some movies I've seen

Ik vind het heerlijk om gewoon lekker onderuit te gaan zitten op de bank en een filmpje te gaan kijken. Elke week kijk ik er dan ook wel minimaal één. Het leek mij leuk om vandaag eens een paar films op een rij te zetten die ik de afgelopen tijd gekeken heb. Het zijn niet allemaal de nieuwste films en sommige zullen misschien bekend voorkomen uit een artikel die ik gemaakt heb over de films die ik graag nog wou zien. Ook zal ik kort vertellen wat ik uiteindelijk van de films vond. Ik hoop in ieder geval dat jullie het leuk vinden om het te zien en wie weet zit er nog film tussen die je niet gezien hebt. Kijk snel verder.......


Valentino
Dino Valentino is een Italiaanse man of tenminste zo doet hij zich voor. In werkelijkheid is hij van Marokkaanse afkomst. Dan komt hij de vrouw van zijn dromen tegen, maar ook zij weet niet dat hij niet Italiaans is en hij zal het haar toch moeten vertellen, maar hoe moet hij het vertellen en nog belangrijk hoe zal zij reageren? 

Aanrader of afrader? 
Ik vind deze film zeker een aanrader. Het verhaal is erg leuk en er is ook een leuke afwisseling tussen humor en romantiek. Daarnaast vond ik het ook heel leuk dat Najib Amhali in deze film de hoofdrol speelt.


Abduction
Wat zou jij doen als jij je foto op een site zou vinden voor vermiste personen? Dit gebeurt Nathan en hij is vastbesloten om achter zijn ware identiteit te komen. Alleen alles veranderd daarmee en hij komt er zelfs achter dat zijn ouders ook niet de personen zijn die ze beweerde te zijn. 

Aanrader of afrader? 
Ook deze film vind ik zeker een aanraden. De hoofdrolspelers zijn Taylor Lautner (Twilight) en Lily Collins (The Mortal Instruments: City of Bones die vandaag in de bioscoop is gaan draaien) Als je van actie houdt is deze film zeker een aanrader al zal je ook zeker veel romantiek tegenkomen.


Pitch Perfect
Twee a capella zanggroepen, de Barden Bellas en de Barden Treblemakers, strijden tegen elkaar in een internationaal kampioenschap voor acapella zangroepen. De Barden Bellas hebben het echter moeilijk om de groep bijeen te houden. Op dat moment wordt Beca in de groep opgenomen, maar ook zij zit met een probleem. Zij is namelijk verliefd geworden op één van de jongens van de Barden Treblemakers. De regel luid namelijk dat de Barden Bellas geen relatie aan mogen gaan met een jongen uit de Barden Treblemakers. 

Aanrader of afrader? 
Als ik eerlijk moet zijn was het voor mij zowel een aanrader als afrader. Het verhaal vind ik erg goed en leuk. Daardoor vind ik het ook absoluut geen afrader, maar als ik ergens niet tegen kan is het overgeven. Dit gebeurt toch regelmatig in de film en daardoor vond ik hem minder prettig om te zien.  Kan je hier wel tegen? Dan zou ik het voor jou zeker een aanrader vinden.

The Hunger Games
In verre toekomst is het voormalige Noord-Amerika verdeeld over twaalf districten die elk jaar één jongen en één meisje uitkiezen voor The Hunger Games. De jongeren worden hierbij opgesloten in een grote arena en slechts één van hen zal er weer levend uitkomen. Als het zusje van Katniss wordt uitgekozen voor The Hunger Games twijfelt ze geen moment en geeft zij zich vrijwillig op om mee te doen en de plaats van haar zusje in te nemen. Vanaf dat moment zit er voor Katniss niks anders op dat te zorgen dat zij in leven zal blijven. 

Aanrader of afrader? 
Ik vind dit absoluut een aanrader. Ik ben gek op fantasiefilms en wat actie erin vind ik dan ook geweldig. Het verhaal is ook erg mooi en heeft mij tot het laatste moment in haar greep gehouden. In November dit jaar zal het ook het tweede deel gaan draaien in de bioscoop en kan er bijna niet meer op wachten. Ook is er een hele boekenserie van The hunger games oftewel de hongerspelen en die staan nu ook zeer zeker op mijn lijstje van boeken die ik gelezen wil hebben.

De Marathon
Vier vrienden op leeftijd proberen hun garage van de ondergang te redden door de marathon van Rotterdam te lopen en zich daarbij te laten sponsoren. Alles gaat volgens plan, maar dan krijgt één van de mannen te horen dat hij kanker heeft en niet lang meer zal leven. Voor zijn vrienden houdt hij dit verborgen en hij blijft doorgaan met trainen en zal kosten was het kost de marathon uitlopen.

Aanrader of afrader?
Ook deze film vind ik zeker een aanrader. Het verhaal van deze film is erg mooi en ook aangrijpend, maar daarnaast zal het je ook zeker vaak aan het lachen maken. In de film spelen ook weer een aantal zeer bekende acteurs zoals Stefan de Walle (Kees uit Flodder), Mimoun Oaïssa ( Shouf Shouf Habibi!), Cynthia Abma (Bianca Bouwhuis uit G.T.S.T) en nog veel meer acteurs die je zeker wel zal kennen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien welke films ik de laatste tijd gekeken heb. Het zijn er nog wel veel meer geweest, maar dat bewaar ik voor een volgende keer. Het artikel zou anders veel te lang worden haha. 

Zit er een film tussen die jij al gezien hebt of die je graag nog zou willen zien?

Veel Liefs,
Lies