dinsdag 15 oktober 2013

Ask me anything! #1 - De antwoorden

Het heeft even geduurd, maar vandaag is het eindelijk tijd dat ik jullie vragen ga beantwoorden. Een tijdje geleden had ik namelijk een Ask me anything! artikel geplaatst waar jullie vragen konden stellen en die ik dan in een apart artikel zou beantwoorden. Ik heb alles zo uitgebreid mogelijk proberen te beantwoorden, dus bereid je maar voor op heel veel tekst om te lezen haha. Kijk snel verder.......

#1 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je straatvrees en je angststoornis "boven water" kwamen en hoe dit opeens je leven op zijn kop zet.
Mijn angststoornis is op mijn 21e echt tot uiting gekomen. De eerste keer dat ik een paniekaanval kreeg was ook zo angstaanjagend dat ik gelijk ermee naar de huisarts ben gegaan. Nadat ik alles omschreven had wat ik voelde kreeg ik de vraag of ik veel spanningen had. Ik zat op dat moment in een relatie die alles behalve leuk was en ik had daardoor ook continu spanningen. Ik kreeg toen van de arts te horen dat ik daardoor zwaar overspannen was geraakt en raadde mij aan om het rustig aan te doen, vooral veel leuke dingen te doen en niks te forceren dat als mij iets niet lukte om het te doen het dan gewoon te laten gaan. Helaas kreeg ik die rust niet en zijn de spanningen alleen maar veel erger geworden en vooral op relatiegebied waardoor mijn paniekaanvallen ook toenamen en er een angststoornis ontstond. De straatvrees is ook gekomen door de paniekaanvallen doordat ik alle plekken ging vermijden waar ik paniekaanvallen kreeg.

Het heeft mijn leven enorm op de kop gezet, want van een meid die alles deed en leuk vond werd ik ineens iemand die niet eens meer haar bed uit durfde te gaan omdat dat al paniekaanvallen veroorzaakte. Dat is ook heel frustrerend als je van alles wilt doen, maar het lukt je gewoon niet meer. 


#2
Hoe gaat het met het afvallen, heb je nog tips?
De laatste weken heb ik helaas helemaal stilgestaan. Ik kwam niet aan, maar ik viel ook niks af. Ik ben nu gaan kijken of ik daar de oorzaak van kon vinden en het bleek toch dat ik de balans tussen het eten en bewegen niet helemaal goed had. Dit ben ik nu weer helemaal aan het veranderen en hoop snel weer verschil te mogen zien op de weegschaal. 

Ik denk dat de belangrijkste tip toch is dat wat er ook gebeurt, dat je het toch blijft volhouden. Ben je bijvoorbeeld een dagje de fout in gegaan dan is dat geen ramp en kan je er gewoon de volgende dag weer tegenaan gaan. Wat mij ook enorm helpt is dat ik van mezelf één ongezond eetmomentje in de week mag hebben. Zo'n eetmoment kan een keer een patatje zijn als avondeten, maar ook een klein schaaltje chips of een stukje chocolade. Dit zorgt er bij mij voor dat ik geen onverwachte eetbuien krijg doordat ik uitkijk naar die ene keer wat lekkers in de week en dat ik ook gewoon om leer te gaan met het "verkeerde" eten tijdens mijn dieet.

#3
Heb jij misschien tips voor beginnende bloggers?
Dit vind ik eigenlijk best een moeilijke vraag, want ik zie mezelf eigenlijk ook nog steeds als een beginnende blogger haha. Ik denk dat je vooral echt moet bloggen over de dingen wat je leuk vind en je daarbij niet bang moet zijn om ergens over te schrijven. Ik ben namelijk vrij onzeker en heb wel eens ideeën over een artikel, maar dan durf ik het niet uit te werken doordat ik denk dat het misschien niet leuk is om te lezen. De keren dat ik van zo'n idee toch een artikel had gemaakt bleek ik er juist hele positieve reacties op te krijgen.

#4
Wat was je favoriete programma vroeger?
Dat is absoluut Telekids. Ik had als kind een televisie op mijn slaapkamer en bijna elke zaterdagochtend zat ik al vanaf half 7 's ochtends vol spanning te wachten in mijn bed dat Telekids zou beginnen. Dat keek ik dan ook echt tot 12 uur 's middags dat het afgelopen was. Ik vind het ook nog steeds jammer dat dit toen van de televisie af is gegaan, want ik vond het echt zo geweldig met de mega blubber power race, mevrouw zuurtje en mevrouw pruimpje en niet te vergeten Pittige tijden. Telekids is nu dan wel weer op tv, maar dat is helaas niet meer zoals het was met Carlo en Irene. Hieronder ook een filmpje hoe mijn zaterdagochtend begon om 7:00.


#5
Ik ben benieuwd hoe je je toekomst voor je ziet en of je plannen hebt om op je zelf te wonen.
Ik ben eigenlijk iemand geworden die niet meer ver in de toekomst wil gaan kijken. Ik leef echt van dag tot dag en ik kijk dan ook wat die dag mij brengt. Er kan in een korte tijd namelijk zoveel veranderen wat ook je hele toekomst zal veranderen. 

Ik heb geen plannen om op mezelf te gaan wonen. Het is wel iets wat ik zou willen, maar doordat ik door mijn angststoornis niet fulltime kan werken heb ik helaas ook niet het geld om alle vaste lasten en eten en drinken te betalen die het op jezelf wonen met zich meebrengt. Gelukkig is het voor mij geen ramp om nog thuis te wonen, want ik kan het erg goed vinden met mijn moeder en waar ik haar kan helpen qua eten en drinken en de vaste laten doe ik ook. Zo heb ik toch een beetje het idee dat ik op mezelf woon, maar dan wel met iemand anders samen.

#6
Wat vind je het leukste aan het bloggen?
Ik vind zoveel dingen heel erg leuk aan het bloggen haha. Zo vind ik het heerlijk om artikelen te schrijven, maar ook om producten te testen en te kijken of ze ook daadwerkelijk doen wat ze beloven. Daarnaast vind ik jullie als bezoekers ook echt geweldig dat jullie de moeite nemen om te lezen wat ik schrijf en ook lieve en leuke comments achterlaten. Elke comment geeft ook een lach op mijn gezicht en lees ik met veel plezier. Ik wil jullie daar bij deze ook echt heel erg voor bedanken. Jullie zijn geweldig!

#7
Je blogt nu al 1,5 jaar, hoe verwacht je dat je blog er over nog een keer weer 1.5 jaar uit ziet? 
Ik verwacht in ieder geval een eigen domein te hebben en ik hoop ook wel dat het er allemaal professioneler uit zal zien. Ik maak nu bijvoorbeeld nog steeds de foto's met mijn mobiele telefoon en nu is dat niet één van de slechtste camera's die erin zit, maar de foto's worden niet altijd zoals ik ze wil hebben. 



#8
Heb je ook ergens spijt van uit het verleden voor jij met bloggen begonnen bent?
Hetgeen waar ik denk ik toch het meeste spijt van heb is dat ik mijn school niet heb afgemaakt. Het is tegenwoordig toch wel heel moeilijk als je geen diploma hebt. Ook heb ik zeker wel spijt dat ik niet eerder ben begonnen met bloggen. Voordat ik ermee begon wou ik het namelijk al een langere tijd, maar ik durfde nooit echt de stap te zetten. Hoe ouder ik werd hoe meer ook mijn leeftijd mij tegenhield. De meeste bloggers beginnen toch als ze wat jonger zijn en wist daarom niet of mensen nog wel op een blogger van 25 zaten te wachten. Toch heb ik op een gegeven moment spontaan die stap gezet en ben daar nu zo blij om. Ik zou het bloggen nu namelijk niet meer uit mijn leven kunnen denken en geniet er ook elke dag van.

#9
Ik ben ook wel erg benieuwd naar je straatvrees bijvoorbeeld wanneer / hoe is het gekomen? heb je er hulp bij om er vanaf te komen? en belemmerd het je heel erg in je dagelijks leven of heb je je erbij neergelegd?
Hoe het ontstaan is en wanneer ik het heb gekregen heb ik denk ik al beantwoord bij de eerste vraag. Ik heb er door de jaren heen wel heel veel hulp voor gezocht, maar helaas heb ik daar vrij weinig aan gehad doordat het door geldgebrek toch allemaal de gratis hulp moest zijn die ik kon krijgen. Op dit moment heb ik er daarom ook geen hulp meer voor omdat de rest van de hulp niet vergoed wordt door de zorgverzekering. Ik zoek wel heel veel op met wat mij kan helpen en ik heb gelukkig ook veel mensen in mijn omgeving die mij daarbij kunnen helpen zoals familieleden als mijn moeder, oma en oom. Zij hebben namelijk zelf ook paniekaanvallen gehad, maar dan in mindere mate als dat ik het heb doordat het bij mij echt een angststoornis is geworden. Toch heb ik wel altijd al veel aan alleen het erover praten met ze omdat ze toch wel alles herkennen. 

Het belemmerd mij ook zeker wel in mijn dagelijkse leven. Het weer weg durven gaan heb ik gelukkig wel weer terug, maar ik durf nog steeds niet overal heen te gaan en zeker niet als het buiten mijn woonplaats is. Ook het alleen weggaan vind ik nog best wel eng. Waar het mij ook enorm in belemmerd is het werken en vooral ook nu om werk te vinden. Er zijn zoveel werkzoekende en ze zullen bij parttime banen dan toch sneller kiezen voor iemand zonder zoveel angsten. Dus ja het belemmerd mij wel heel erg en het is voor mij heel moeilijk om me erbij neer te leggen. Vooral omdat ik altijd een meid ben geweest die alles met plezier deed en de normaalste dingen nu al heel veel energie kosten.

#10
Hoe ben je begonnen met bloggen?
Ik heb het altijd al heel erg leuk gevonden om websites te maken en dan niet de professionele sites, maar sites zoals CU2 en Kinderlines. Ik kon echt uren bezig zijn met de simpele html codes op CU2 en over dingen te schrijven die ik leuk vond en meemaakte. Ook op Kinderlines deed ik datzelfde. Op een gegeven moment begon ik ook steeds meer interesse te krijgen in make-up en uiterlijke verzorging en daarom kreeg ik van een andere meid op internet de tip om eens te gaan kijken op Beautygloss.nl. Ik ging naar de site toe en wist niet wat ik zag. Ik vond het echt zo geweldig en al snel begon ik andere bloggers op te zoeken en te volgen. Ik heb toen ook gelijk gedacht van zoiets wil ik ook gaan doen, want het is net zoiets als wat ik altijd deed op CU2 en Kinderlines. Alleen de stap ook daadwerkelijk zetten durfde ik nooit tot dan op mijn 25e. 


#11
Ik ben benieuwd wat voor een huisdieren je allemaal hebt gehad en wat een van de mooiste herinneringen is die je hebt.
Haha de huisdieren die ik allemaal heb gehad is echt een hele lijst. Vanaf jongs af aan hebben wij namelijk al altijd huisdieren gehad en ben ook helemaal tussen de dieren opgegroeid. Hier komt de lijst : Konijnen, Cavia's, waterschildpadden, hamsters, gerbils (woestijnratjes), muizen, katten, honden, ratten, goudvissen, tropische vissen en krabjes, papegaaien, valkparkieten, beo, zebravinkjes, kanaries en parkieten. Volgens mij heb ik nu alles gehad haha. 

Mijn mooiste herinnering is denk ik toch wel dat ik samen met mijn oom en zijn beste vriend een piratenradiozender had. Elke zaterdag kwamen we bij mijn oom en dan draaide we tot midden in de nacht muziek. Ook zijn de laatste feestdagen dat mijn vader nog leefde een hele mooie herinnering. We zouden toen eigenlijk veel visite krijgen, maar op één of andere manier zei iedereen het af en hebben we het met zijn drieën heel gezellig gemaakt. Het waren dus echt de laatste feestdagen met ons als compleet gezin samen.  

Dit waren alle vragen en ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn antwoorden te lezen. Ik heb het echt zo uitgebreid en open mogelijk proberen te beantwoorden, maar is er iets niet duidelijk of wil je ergens graag nog meer over weten laat het mij dan vooral weten in de comments. 

Veel Liefs,