maandag 14 oktober 2013

5 films die ik nog wil zien

Als ik ergens gek op ben dan is het wel films kijken. Ik kijk er daarom ook vrij veel, maar gelukkig komen er ook telkens weer nieuwe films bij zodat ik nooit uitgekeken raak. Vandaag heb ik daarom een lijstje samengesteld van de films die toch echt wel op mijn must see lijstje staan. Lees snel verder.......

The Hunger Games: Catching Fire

Deel één van The Hunger Games heb ik nog niet zo heel erg lang geleden gekeken. Ik vond het een geweldige film en daarom kijk ik ook al heel erg uit naar deel twee. 

Het verhaal : 
Na het winnen van The Hunger Games zijn Katniss en Peeta alles behalve veilig, want er gaan geruchten over een opstand. Ook zal dit keer de 75e editie van the Hunger Games plaatsvinden. Alleen hebben ze een verrassing in petto, want bij dit speciale jubileum zijn de regels aangepast. Alle eerdere winnaars zullen het namelijk tegen elkaar op moeten nemen. 

Deze film zal 20 november in première gaan. 



Spijt!

Heel wat jaren geleden las ik het boek Spijt! van Carry Slee en dit verhaal heeft mij toen heel erg aangegrepen. Dit zal vooral ook komen doordat ik weet hoe het is om enorm gepest te worden en daardoor ook wel dingen herken van het hoofdpersonage. Nu er een verfilming van dit boek is gekomen is dit toch ook echt een film die ik wil zien. 

Het verhaal: 
Jochem is een jongen die in de tweede klas zit en alles behalve gelukkig is, want op school wordt hij gepest. Zijn klassenleraar grijpt hierbij ook niet in en op een ochtend krijgt de hele klas te horen dat Jochem niet is thuisgekomen. 

Deze film zal op 12 november op dvd uitkomen. 



 After Earth

Bij deze film kan ik eigenlijk niet anders zeggen dan dat ik hem vooral wil zien omdat het verhaal mij erg mooi lijkt en ik het wel erg leuk vind dat vader en zoon Smith hier samen in spelen. 

Het verhaal : 
Kitai Raige en zijn legendarische vader Cypher crashen op aarde duizend jaar nadat de mensen het verlaten hebben. Cypher is zwaargewond en Kitai moet zich op gevaarlijk terrein begeven om een noodsignaal de ruimte in te kunnen sturen. Als ze een kans willen om nog terug naar huis te keren zullen ze moeten samenwerken en op elkaar moeten vertrouwen. 

Deze film is twee dagen geleden uitgekomen op dvd. 



Thor: The Dark World

Van deze film heb ik het vorige deel ook gezien en die vond ik toch wel erg mooi. Ik ben daarom ook wel heel benieuwd naar deze. 

Het verhaal :
Thor vecht om de orde in het universum weer te herstellen, maar dan keert de wraakzuchtige Malekith terug naar dit universum om de duisternis terug te brengen. Geconfronteerd met een vijand die zelfs Odin en Asgard niet kunnen verslaan moet Thor beginnen aan zijn meest gevaarlijke en persoonlijke reis. Een reis die hem zal herenigen met Jane en hem zal dwingen alles op te geven om ons allen te redden.

Deze film gaat op 31 oktober in première.


Epic

Ik ben ook gek op animatiefilms en de film Epic lijkt mij ook erg leuk om eens te zien.

Het verhaal :
Na het overlijden van haar moeder gaat Mary Katherine bij haar vader wonen. Als ze hem op een dag gaat zoeken in het bos komt zij plotseling terecht beland zij in een andere wereld. Al snel raakt Mary Katherine daar bevriend met het bladervolk en samen gaan ze de strijd aan om het bos te beschermen, maar ook onze wereld.

Deze film is al verkrijgbaar op dvd.

Dit waren de vijf films die ik zeker nog wil kijken en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien.

Welke film staat nog zeker op jouw must see lijstje?

Veel Liefs,
Lies