dinsdag 8 oktober 2013

Let's listen to some music #6 - The 90's

Normaal heb ik in een Let's listen to some music artikel de liedjes die ik op dat moment veel luister. Deze keer leek het mij leuk om het eens anders te doen. Ik ben namelijk altijd al gek geweest op muziek en in de jaren 90 begon ik toch wel echt de muziek te ontdekken. Vandaag laat ik daarom een aantal van mijn favoriete liedjes uit de jaren 90 zien die ik als jonge meid grijs heb gedraaid. Kijk snel verder.......


Boyzone - No matter what
Dit liedje van Boyzone mag zeker niet ontbreken. Deze heb ik zoveel geluisterd en om eerlijk te zijn luister ik hem nog heel erg vaak. Dit is namelijk het liedje waar ik Boyzone door leerde kennen en ik was gelijk helemaal fan van ze. Iets wat ik op dit moment nog steeds ben na al die jaren haha.

Eiffel 65 - Blue
Dit liedje had ik op mijn Hitzone best of '99 staan en het is eigenlijk best wel een gek liedje, maar toch blijf ik hem nog steeds erg leuk vinden. Ook ken ik de hele tekst nog uit mijn hoofd en daardoor is het een leuke meezinger.

The Offspring - Pretty fly (for a white guy)
Dit is achteraf zo'n fout liedje, maar ik vond hem echt geweldig. Het is ook één van de eerste cd singletjes geweest die ik in mijn bezit had. 

2pac - Changes
Dit is vooral een lied die voor mij een herinnering met zich meedraagt. Ik heb op de basisschool echt een geweldige tijd gehad en in groep 8 hebben wij ons afscheidslied gezongen op de muziek van Changes. Dit liedje blijft daarom altijd wel heel speciaal voor mij.

Britney Spears - Baby one more time
Ik denk dat iedereen van mijn leeftijd dit liedje wel kent en dat het geen verdere uitleg nodig heeft. Het was gewoon een hit en net zoals vele anderen vond ik het geweldig en dan vooral ook de clip.

Wes - Alane
Tot op de dag van vandaag zou ik niet weten wat ik gezongen heb als ik dit lied meezong. Toch vond ik hem zo leuk en probeerde ik de tekst zo goed mogelijk mee te zingen. 

Spice Girls - Stop
Ik was ook een enorme Spice Girls fan en daarom mag hiervan ook zeker een liedje niet ontbreken. Nu had ik meerdere liedjes die ik heel erg mooi vond en Stop is er daar één van. Ik deed het dansje ook altijd mee samen met mijn vriendinnen die ook gek waren op de Spice Girls.

Vengaboys - Boom, Boom, Boom, Boom
En als laatste de Vengaboys. Ook weer zo'n lekker fout liedje die ik uit volle borst meezong en meedanste.

Dit waren een paar van mijn favoriete 90's hits waar ik toch wel helemaal op uit mijn dak ging en waarvan de teksten mij altijd zullen bijven achtervolgen, want ik verwacht niet dat ik ze ooit nog zal vergeten haha. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien wat ik als jonge Lies luisterde. 

Zouden jullie het leuk vinden als ik vaker een Let's listen to some music artikel maak met een bepaald thema? Dit keer was het dan de 90's, maar er zijn nog wel veel meer thema's te bedenken waar ik mijn favorieten van op een rijtje kan zetten zoals favoriete love songs, feel good songs of zelfs break-up songs. Ik zou het heel erg leuk vinden als jullie het laten weten in de comments of zo'n thema artikel voor herhaling vatbaar is!

Heb jij een liedje uit je kinder of tienertijd waar jij hele leuke herinneringen aan hebt?

Veel Liefs,