dinsdag 22 oktober 2013

The Body Shop Satsuma shower gel

Nog niet zo heel erg lang geleden kocht ik mijn eerste The Body Shop producten in de sale. Ik wist eigenlijk al zeker dat ik in ieder geval een shower gel wou proberen. Kiezen uit al die geuren vond ik erg moeilijk, maar uiteindelijk is het de Satsuma shower gel geworden die ik meenam. Inmiddels heb ik hem al heel wat keren gebruikt en vandaag vertel ik wat ik van deze shower gel vind.

De verpakking van de Satsuma shower gel is gewoon een simpele doorzichtige fles met een pompje en witte letters. Toch betekent simpel niet altijd saai, want doordat de gel zelf oranje is kleurt dat de fles erg leuk. Daarnaast staat er ook een afbeelding van mandarijnen op en dit is dan ook gelijk de geur die deze shower gel heeft. 

Voor diegene die graag de ingrediënten willen weten hier het lijstje :

Aqua (water), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Coco-Glucoside, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Benzyl Alcohol, Parfum, Phenoxyethanol, Glycine soja (sojabonenolie, Citrus nobilis (mandarijnolie, Methylparaben, PEG-55 Propylene Glycol Oleate, Propylene Glycol, Benzophenone-4, Limonene (Fragrance Ingredient), Hexyl Cinnamal, Disodium EDTA, Citral (citrus), Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, Citrus reticulata, Linalool, Citrus dulcis (sinaasappelolie), Citronellol, Geraniol, kleurstoffen: CI 15510, CI 15985.

Naast dat de geur heerlijk is bevat deze shower gel geen zeep en is het geschikt voor de normale tot droge huid. Nu heb ik zelf wel heel snel last van een droge huid en vooral nu het koudere weer eraan komt. Ik vind het daarom ook wel erg fijn dat die hier ook geschikt voor is.

Zoals ik eerder al vertelde is de gel zelf oranje van kleur en met één en soms stiekem een keer twee pompjes heb ik al voldoende product om mijn hele lichaam ermee te kunnen wassen. Hij is daardoor ook erg zuinig in gebruik. In het begin is de geur heel erg aanwezig en ruikt ook mijn hele badkamer ernaar, maar op de huid laat die een subtiel geurtje achter die toch wel een behoorlijke tijd aanwezig blijft.

De shower gel schuimt net iets minder dan de andere douchegels die ik gebruik. Toch vind ik dit absoluut geen minpunt, want zolang het wel schuimt vind ik het prima. Na gebruik voelt mijn huid heerlijk zacht aan en kan ik niet stoppen met snuffelen omdat de geur zo heerlijk is. Alleen met mijn droge huid merk ik niet dat die daar ook iets voor doet, dus een hydraterende werking moet je niet verwachten van deze shower gel. Daarvoor zal je na die tijd toch nog wel iets hydraterends moeten gebruiken zoals een body lotion of body butter.

Al met al ben ik zeer tevreden over de Satsuma shower gel en als je gek bent op citrusgeuren, dan is dit zeker een aanrader. Nu zag ik helaas niet meer de grote fles van 750 ml op de website van The Body Shop staan die ik heb gekocht, maar gelukkig is er wel een kleinere versie van 250 ml te koop en deze kost €7,00. Naast de Satsuma shower gel zijn er ook nog andere producten te koop met deze geur zoals een body butter, body lotion en een body polish.

Nu ben ik zelf nog niet zo heel erg bekend met alle shower gel geuren van The Body Shop, dus ik ben wel heel benieuwd naar wat jullie favoriete geur is. Welke geur zou jij daarom zeker aanraden aan anderen?

Veel Liefs,
Lies