woensdag 6 november 2013

Boekenseries die ik nog wil lezen

Ik was altijd iemand die het liefste dunne boeken las, maar sinds begin dit jaar is daar verandering in gekomen. Ik lees nu het liefste dikke boeken en als het dan nog eens een hele boekenserie is, dan ben ik helemaal blij. Doordat ik er nu pas achter ben dat ik boekenseries heel leuk vind om te lezen, is het ook zo dat er nog heel wat series om mij zitten te wachten die ik heel graag nog wil lezen. Vandaag laat ik er daar een aantal van aan jullie zien.

Academicus Vampyrus + vervolgdelen
Lissa Dragomir, prinses van de Moroi, is een sterfelijke vampier die onlosmakelijk verbonden is met de magie van de aarde. Ze moet te allen tijde beschermd worden tegen de Strigoi: de onsterfelijke vampiers die ongelooflijk wreed en gevaarlijk zijn.

De boeken van Academicus Vampyrus heb ik allemaal in huis, maar ik ben er nog steeds niet in begonnen. In totaal zijn er 6 boeken verschenen : Academicus Vampyrus, IJskoud, Schaduwkus, Bloedbelofte, Geestesband en Offergave. Begin 2014 zal ook de eerste verfilming verschijnen van het eerste deel van de boeken.


De Hongerspelen
Zou jij kunnen overleven, alleen en in de wildernis? Wanneer alles en iedereen erop gebrand is dat je de ochtend niet levend haalt? Winnen betekent eeuwige roem en rijkdom. Verliezen betekent een zekere dood. De Hongerspelen zijn begonnen... Wees gewaarschuwd: dit boek neemt je leven compleet over.

De film The Hunger Games heb ik al wel gezien en kan daarbij ook niet wachten om deel twee te zien. Ook wil ik graag nog de boeken ervan lezen, omdat het toch vaak net wat anders is als de films. Van De Hongerspelen zijn in totaal drie delen verschenen : De Hongerspelen, Vlammen en Spotgaai.


Beautifull Creatures + vervolgdelen
Lena Duchannes is geen gewoon tienermeisje. Lena en haar familie worden al generaties lang achtervolgd door een vloek. Ethan Wate droomt over een mooi meisje dat hij nog nooit heeft ontmoet. Wanneer Lena in Gatlin komt wonen, op het oudste en meest beruchte landgoed in de omgeving, voelt Ethan zich op onverklaarbare wijze tot haar aangetrokken. Hij is vastbesloten om te ontdekken hoe en waarom zij zo met elkaar verbonden zijn.

Ook hiervan heb ik de eerste verfilming gezien en een tijdje geleden kocht ik hier ook het eerste deel van de boekenserie bij. In totaal zijn er vier boeken verschenen in de beautiful creatures serie : Betoverd, Vervloekt, Chaos en De Aflossing.


Vrees Me + vervolgdelen
Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij. Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Deze boekenserie heb ik al heel wat positieve recensies over gelezen en dat heeft mij wel heel nieuwsgierig gemaakt. Ook deze serie wil ik daarom nog zeker eens lezen. In totaal zijn er twee boeken verschenen : Vrees me en Breek me. Ook is er een tussenboek verschenen die tussen deze twee delen zich afspeelt en dat is Verwoest me.


Kronieken van de Onderwereld 
De 15-jarige Clary weet niet wat haar overkomt als getuige is van een moord gepleegd door drie getatoeëerde jongeren met vreemde wapens. Clary zou de politie moeten inschakelen, maar wat moet ze zeggen als het slachtoffer voor haar ogen oplost, en zij als enige de moordernaars kan zien? Deze moordenaars vertellen Clary dat ze schaduwjagers zijn: geheime krijgers die demonen vernietigen.

Ook van deze serie heb ik de eerste verfilming gezien en daarnaast heb ik het eerste boek ook in mijn bezit die ik zeker wil gaan lezen. Van de Kronieken van de onderwereld zijn vijf boeken verschenen : Stad van beenderen, Stad van vuur, Stad van glas, Stad van gevallen engelen en Stad van verloren zielen.

Dit waren de boekenseries die ik nog eens wil lezen en ik denk dat het wel duidelijk is welk genre boeken ik graag lees haha. Het zijn namelijk toch allemaal boeken die onder het genre fantasie vallen. Nadat ik The Iron Fey serie uit heb gelezen ga ik ook zeker in één van deze series beginnen. 

Hebben jullie al één van deze series gelezen en zo ja wat vond je ervan? Is er ook nog een boekenserie die je mij zou aanraden om eens te lezen?

Veel Liefs,
Lies