donderdag 14 november 2013

Liebster Award! #2

Een tijdje geleden werd ik genomineerd door Cindy voor de Liebster Award. Nogmaals heel erg bedankt Cindy! Nu had ik al eerder de Liebster Award ontvangen vandaar dat dit #2 is. Nu vind ik vragen beantwoorden altijd heel erg leuk en daarom ga ik ze vandaag ook beantwoorden. Ook is deze Liebster Award net iets anders dan de eerste die ik ontvangen heb. Lees snel verder.......

Wat is de bedoeling van de Liebster Award :

- Noem diegene die jou genomineerd heeft.
- Geef 11 feitjes over jezelf.
- Beantwoord de 11 vragen van diegene die jou genomineerd heeft.
- Nomineer zelf ook 11 bloggers die minder dan 200 volgers hebben.
- Stel deze bloggers ook 11 vragen.
- Breng de genomineerde op de hoogte van de nominatie.

Het eerste punt heb ik al gedaan, dus hier mijn 11 feitjes :

1. Ik vind pure chocolade vaak niet zo lekker, maar ik ben wel echt verslaafd aan noga met een laagje pure chocolade eromheen. Ik vind deze ook lekkerder dan die met melkchocolade.

2. Mijn lievelingsvakken op school waren Engels en Wiskunde. Vooral de laatste kunnen veel mensen zich niet voorstellen dat het een lievelingsvak kan zijn haha.

3. Ik ben gek op Hello Kitty.

4. Ik ben vernoemd naar mijn oma inclusief mijn doopnamen. Toch hebben we wel een verschil erin zitten. Ik heet namelijk Elizabetha Maria en mijn oma Elisabetha Maria.

5. Ik ben toch wel echt nagellakverslaafd. Ik ben zelfs op het punt dat ik mijn potjes niet meer durf te tellen.

6. Ik zit er al een hele tijd aan te denken om een thuisstudie te doen en dan iets in de richting van de visagie of nagelstyling.

7. Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn.

8. Qua lengte ben ik best wel klein, want ik ben maar 1.60.

9. Als ik moet wachten kan ik heel ongeduldig zijn. Zo sta ik bijvoorbeeld al heen en weer te huppen voor de magnetron tot die eindelijk klaar zal zijn. Heel stiekem is het niet alleen huppen, maar doe ik ook best wel eens gekke dansjes en de meeste gekke bewegingen en dat allemaal in de hoop dat het sneller zal gaan haha. 

10. Een lievelingskleur heb ik eigenlijk niet. Ik heb periodes dat ik een bepaalde kleur mooi vind en even later kan dat alweer een andere kleur zijn.

11. Ik ben echt gek op dieren, maar spinnen vind ik echt zo eng.

De vragen van Cindy aan mij :

1. Waarom ben je een blog begonnen?
Ik heb deze vraag van de week ook beantwoord in de I Love Blogging tag, dus hiervan heb ik het antwoord voor het gemak even gekopieerd.

Ik ben altijd al bezig geweest met sites bij te houden en dat waren dan toch de wat meer simpele sites zoals CU2 en Kinderlines. Daar schreef ik altijd al over alles wat mij interesseerde. Toen ik later ook meer interesse kreeg in make-up en uiterlijke verzorging kwam een meid op internet met de tip dat ik eens Beautygloss.nl moest gaan checken. Toen ik de site bekeek ging er een wereld voor mij open en leerde ik het bloggen kennen. Ik vond het echt geweldig en wou zelf ook graag gaan bloggen omdat het eigenlijk net zoiets was als dat ik op CU2 en Kinderlines deed. Alleen uiteindelijk ook echt zelf een blog beginnen is pas een hele tijd later gekomen.

2. Wat is je favoriete liedje allertijden?
Dit vind ik echt een hele moeilijke vraag. Ik luister zoveel muziek en mijn lijst met favoriete liedjes is daarom ook zo ontzettend lang haha. Als ik dan toch echt een liedje moet kiezen ga ik voor een liedje van Boyzone en dat is Gave it all away. Ik ben al vanaf kind af aan fan van ze. Toen Stephen Gately overleed hadden ze nog een liedje van hem die hij ingezongen had en daar hebben ze toch wel een zeer emotionele clip bij gemaakt waarin je echt ziet wat het overlijden van Stephen met de andere mannen doet en hoe moeilijk ze het vonden om de clip zonder hem te maken. Zowel het lied als de clip vallen daarom zeker onder mijn favoriete liedjes allertijden. Misschien een leuke weetje : Dit lied is geschreven door Mika. 



3. Wie is/was jouw held? 
Ik denk dat ik dan toch echt wel voor mijn moeder ga. Het is een hele lieve vrouw die altijd voor anderen klaarstaat. Ook voor mij staat ze altijd klaar met mijn angststoornis en zonder haar had ik nu nog alleen maar 24 uur per dag in bed gelegen. Ik ben haar ook heel erg dankbaar voor alles wat ze voor mij doet en ze is daarom toch wel echt mijn held. Ik hoop ook dat de liefde en hulp wat ze aan anderen geeft ze ook terug zal krijgen, want helaas is zij ook vaak diegene die anderen helpt en er dan zelf gedoe door krijgt.  

4. Als je één dag mag ruilen met een bekend persoon, wie zou dat dan zijn en waarom?
Ik zou wel een keer met een Actrice willen ruilen die echt een bitchy rol heeft. Ik ben zelf juist het tegenovergestelde en daarom lijkt mij dat wel eens erg leuk. Voor diegene die gtst kijken zullen ze wel weten wat ik bedoel als ik zeg zo'n rol als bijvoorbeeld Aysen heeft.

5. Wat zou je nog een keer willen doen, voordat het te laat is?
Ik ben eigenlijk iemand die daar niet zoveel over nadenkt. Natuurlijk heb ik wel mijn dromen en wensen, maar ik zal dat nooit doen op de manier van ik moet het doen omdat het later misschien niet meer kan. Het belangrijkste vind ik dat je geniet en stukje bij beetje je dromen en wensen werkelijkheid laat worden. 

6. Wat is je favoriete beautyproduct?
Bij de feitjes was al te lezen dat ik echt nagellakverslaafd ben en dit is dan ook gelijk mijn favoriete beautyproduct. Ook al vind ik een blush of highlighter ook heel erg mooi.

7. Wat is de hotspot van jouw woonplaats en raad jij aan als er toeristen in jouw woonplaats zouden komen?
Ik zou dan denk ik toch voor het centrum zelf gaan waar misschien niet hele bijzondere, maar wel erg leuke winkels zitten en ook absoluut de zaterdagmarkt. Ik vind de zaterdagmarkt best wel groot en het is altijd zo leuk om tussen al die kraampjes rond te snuffelen. Al vind ik de zaterdagmarkt nog leuker als er kermis op het marktplein is, want dan staan alle marktkramen door het centrum heen.

8. Wat is je favoriete eten?
Dat is echt zonder twijfel zuurkool! Lekker met gebakken spekjes erdoor, een klein beetje jus en een saucijsje/verse worst.

9. Waar kunnen ze je wakker voor maken 's nachts?
Haha ik denk dat ik het type ben die je beter kan laten slapen, want als je mij wakker maakt heb ik nogal een erg ochtendhumeur. Het enige waar je mij dan wel voor wakker kan maken is als er iets aan de hand is en iemand mij nodig heeft.



10. Wat is jouw guilty pleasure?
Ik denk toch wel chocolade en chocolademelk, want ben daar echt zo gek op. Ik drink momenteel dan ook elke dag wel een kopje warme chocolademelk.

11. Hoeveel tijd spendeer je per dag/week aan je blog?
Een artikel doe ik vaak tussen de 1 a 2 uur over, maar heb ik een dagje dat ik echt een energiegebrek heb, die komen best vaak voor, dan duurt het ook al snel 3 uur voordat ik hem klaar heb. Dit is wel inclusief foto's maken en bewerken enz.

Bij de eerste keer dat ik de Liebster Award ontving had ik jullie zelf de kans gegeven om genomineerd te worden, maar helaas kwamen hier weinig reacties op. Ik heb daarom deze keer ervoor gekozen om wel 11 bloggers te nomineren. Ik heb hierbij er niet op gelet of de bloggers al eens eerder genomineerd zijn. Ik heb gewoon 11 bloggers eruit gepikt die minder dan 200 volgers hadden en die ik zelf erg leuk vind om te lezen. Heb ik je niet genomineerd en heb je wel minder dan 200 volgers, dan betekent dit ook absoluut niet dat ik je blog niet graag lees. 

Diegene die ik nomineer :

Maria Antoinette - http://beautybandit.nl/

De 11 vragen voor diegene die ik nomineer :

1. Wat is je favoriete hobby naast het bloggen?
2. Wat vind jij zelf de leukste artikelen om te schrijven voor je blog?
3. Met welk make-up product heb jij nog steeds wel een haat-liefde verhouding?
4. Wat is je lievelingseten?
5. Welke series op tv volg je graag en zou je aan anderen aanraden om eens te kijken?
6. Als je een week opgesloten zou moeten zitten in je huis met een bekend persoon, wie zou je dan kiezen?
7. Wat doe jij het liefste op een vrije dag?
8. Welke nagellak heb jij op dit moment op?
9. Als je maar één favoriet kledingstuk mocht opnoemen die jij in je kast hebt, welke zou dat dan zijn?
10. Wat is je slechtste gewoonte?
11. Welk tijdschrift lees jij graag?

Ik hoop dat jullie mijn antwoorden op de vragen leuk vonden om te lezen en dat ook diegene die ik genomineerd heb dat leuk vinden. 

Veel Liefs,
Lies