zaterdag 16 november 2013

Mijn 8 weken no-buy uitdaging - Update #2

Ik ben nu ruim vijf weken bezig met mijn 8 weken no-buy challenge. Dit betekent dat ik nog iets meer dan twee weken te gaan heb en daarom vond ik het weer eens tijd worden voor een update. De eerste weken ging het eigenlijk prima en had ik er weinig moeite mee, maar is dat op dit moment nog steeds zo? Lees snel verder om daar achter te komen.

Ik ben nu ook al ruim over de helft met mijn no-buy en ik moet toch eerlijk toegeven dat hoe dichter mijn einddatum van mijn no-buy in zicht komt, hoe moeilijker het toch wel begint te worden. Niet zozeer dat ik allemaal dingen voor mijzelf wil kopen, maar meer dat de feestdagen eraan komen en ik allemaal leuke dingen zie die ik voor anderen wil kopen. Nu was dit niet één van de eisen die ik aan mezelf had gesteld voor mijn no-buy dat ik niks voor anderen mocht kopen, maar toch doe ik het niet. Het doel was namelijk juist om geld over te houden voor de feestdagen en mijn verjaardag en het geld wat ik bespaar in mijn no-buy ook eerlijk te verdelen over die dagen. Als ik nu dan al van alles aan cadeaus ga uitgeven, dan ben ik bang dat ik misschien niks meer bespaar om de rest nog te kunnen betalen zoals wat extra's te eten en drinken met de feestdagen en natuurlijk ook voor mijn verjaardag. Kort gezegd begin ik nu wel meer moeite te krijgen, maar ik ben nog steeds niet de fout in gegaan gelukkig. Ook merk ik dat ik wel dingen leer van mijn no-buy, maar wat dat precies is zal ik allemaal in de volgende update schrijven. Deze zal ik plaatsen als mijn no-buy helemaal afgelopen is.


Ik heb deze week overigens wel gebruikt gemaakt van mijn uitzondering en wat ik gekocht heb zie je hierboven op de foto. Het is helaas geen foto van goede kwaliteit doordat ik hem laat op de avond heb gemaakt. Het zijn producten uit de Essence TE Beaty Beats. Voor diegene die niet weten wat mijn uitzonderingsregel was zal ik hem nog kort vertellen. Ik had voordat ik mijn no-buy begon al geld apart liggen voor eventuele Limited Edition producten van Essence of Catrice die ik wou kopen. Om dit nu ineens niet meer te doen vond ik niet echt nodig, want ik had er immers het geld voor apart gelegd. Bij de LE van Catrice zag ik wel mooie producten, maar niet bijzonder genoeg om er nu al wat van te kopen. Die van Essence sprak mij dan meer aan en vooral de nagellakjes die erin zaten en daarnaast kocht ik ook nog een lipgloss. 

Tot zover zijn jullie weer op de hoogte van hoe mijn no-buy mij vergaat. Ik vind het wel een heel erg apart idee dat ik over iets meer dan twee weken het er alweer op heb zitten. De tijd is gelukkig best wel snel gegaan haha. 

Ik weet dat sommige van jullie ook in een no-buy zitten en ik ben daarom wel heel benieuwd naar hoe het jullie vergaat in je no-buy. Laat mij dat daarom ook zeker weten in de comments, want vind dat wel erg leuk om te lezen!

Hebben jullie op dit moment al cadeaus gekocht voor iemand om met de feestdagen te geven?

Veel Liefs,
Lies

p.s. ik heb mij de laatste dagen niet heel erg lekker gevoeld. Niet dat ik mij ziek voelde, ook al heb ik op dit moment wel het idee dat ik snipverkouden begin te worden haha, maar ik had vooral veel last van spanningshoofdpijn en dan is achter de computer zitten niet erg prettig. Vandaar dat er gisteren geen artikel online is gekomen en ik jullie blogs niet heb bezocht, maar ik kom heel snel weer langs!