vrijdag 20 december 2013

Een comment plaatsen lukt niet via je mobiel? Hier de oplossing!

De bovenste melding zal voor diegene die geprobeerd hebben een comment op mijn blog te plaatsen met een mobiel heel herkenbaar zijn. Ik kreeg de laatste tijd steeds meer meldingen dat een comment plaatsen op die manier niet lukte. Nu plaats ik zelf nooit comments via mijn mobiel en daarom is het mij ook helaas zelf niet eerder opgevallen. Alleen nu ik zoveel meldingen kreeg ben ik eens gaan kijken en inderdaad ik kon zelf ook niet reageren op mijn blog. Tijd dus om de oorzaak en nog belangrijker een oplossing ervoor te vinden. Het is nog geen perfecte oplossing, maar ik heb al wel een tijdelijke oplossing voor jullie die hopelijk voor iedereen gaat werken. Kijk snel verder.......

Als je bij een artikel helemaal naar beneden scrolt zal je deze melding te zien krijgen op de plaats waar normaal een comment systeem hoort te zitten. Alleen daaronder staat ook gelijk de tijdelijke oplossing die ik gevonden heb en dat is de Internetversie weergeven.

Het lijkt niet op een button, maar dat is het wel. Hij is gewoon klikbaar zoals je op de foto hierboven ziet. Dit is dan ook hetgeen wat je aanklikt.

Vervolgens zal je mijn blog zien zoals je hem gewoon ziet als je hem via een computer zou bezoeken.

En het belangrijkste ook het comment systeem onder aan de pagina is nu zichtbaar en je kan op deze manier wel een comment achterlaten via je mobiel. Je kan wel gewoon het artikel lezen via de mobiele versie, maar wil je ook graag een comment plaatsen is het even switchen naar de Internetversie.

Nu ben ik natuurlijk ook op zoek geweest naar de oorzaak en die heb ik ook gevonden. Mijn blog draait op Blogger en mijn comment systeem is van Intense Debate. Via de computer gaat dit prima samen, maar bij de mobiele versie van mijn blog werkt het niet samen en zal Blogger gewoon het eigen comment systeem gebruiken. Als iemand dan een comment achterlaat zullen de geplaatste comments van Intense Debate overschreven worden met die van Blogger. Ik heb dus die van Blogger op alleen leden moeten zetten om te voorkomen dat al mijn comments overschreven worden die al via Intense Debate geplaatst zijn. Het uitzetten van het blogger systeem was helaas ook geen optie, want dan kon er nergens meer een comment geplaatst worden. 

Ik hoop dat jullie de uitleg een beetje snappen zowel van hoe je een comment kan plaatsen en wat de oorzaak is dat het niet lukt. Ik hoop ook dat dit voor jullie allemaal gaat werken. Ik weet dat het ook geen perfecte oplossing is, maar ik blijf zeker zoeken naar iets beters en zodra ik die heb gevonden zal ik er zeker weer een artikel over maken met een uitleg.

Mocht je op deze manier een comment hebben geplaatst, dan ben ik daar ook wel heel benieuwd naar zodat ik weet dat het gewerkt heeft.

Veel Liefs,
Lies

Heb je een leuke vraag voor mij over mijn blog of over mij persoonlijk? Dan zou ik het heel leuk vinden als je die zou stellen in het Ask me anything artikel. Klik hier om erheen te gaan.