vrijdag 31 januari 2014

Even Kletsen....... Korte nachten, haken en teveel eten

Zo één keer in de zoveel tijd geef ik jullie in een Even Kletsen artikel een update over mijn leven met wat er allemaal gaande is en natuurlijk ook over mijn blog. Het laatste Even Kletsen artikel had ik begin december geplaatst en daarom nu aan het eind van januari vond ik het tijd voor een nieuwe update. Bereid je daarom voor op weer een flinke dosis persoonlijk geklets. Lees snel verder.......

Om maar gelijk met mijn voornemen te beginnen over het elke dag weer een artikel plaatsen. Diegene die mij volgen zullen wel door hebben dat dat nog niet helemaal lukt haha. Mijn slaapritme is op dit moment helemaal in de war. Onze buren zijn verhuist en de woningbouw is al een paar weken dat hele huis aan het renoveren. De mensen die dat doen beginnen rond kwart over 7 a half 8 en dit gaat dan de hele dag door tot een uur of 5 's middags. Nu is het nog niet zo erg dat ze de hele dag bezig zijn, maar het maakt helaas ook ontzettend veel lawaai. Wij slapen hierdoor heel erg kort en hebben ook bijna dagelijks hoofdpijn. Je schrikt toch elke ochtend wakker omdat je hele bed schud en er ineens enorm veel lawaai is. Nu ben ik al vanaf jongs af aan iemand waarbij het slaapritme altijd al een probleem is geweest en ik raak het daarom ook erg snel kwijt en dat is nu weer gebeurt. Hierdoor lukt het mij niet elke dag om een nieuw artikel te schrijven, want oververmoeid en met hoofdpijn achter de laptop zitten is niet zo prettig. Ik hoop in ieder geval dat ze nu snel klaar zullen zijn, want ik mis het om veel bezig te zijn met het schrijven van artikelen en ook om blogs van anderen te bezoeken. Ik beloof daarom ook dat zodra ze helemaal klaar zijn en ik weer een normaal ritme heb dat er elke dag wat online zal komen en ik ook weer regelmatig andere blogs kom bezoeken.


Als het om het afvallen en gezonder leven gaat, durf ik het bijna niet te zeggen haha. Ik ben namelijk iets aangekomen in plaats van afvallen, shame on me! De dag dat ik jarig was en de dag dat ik mijn verjaardag vierde heb ik veel te veel gegeten en toen er nog allemaal dingetjes overbleven heb ik die nog na die tijd opgegeten onder het mom dat het ook zonde was als ik het over datum weg moest gooien. Daardoor is er dus ook nog steeds geen tweede update gekomen. Die hoop ik binnenkort wel te kunnen schrijven, want deze week heb ik het weer volledig opgepakt.

Qua werk heb ik helaas nog niks gevonden. Het werk wat ik deed als begeleidster op het leerlingenvervoer heeft gewoon totaal geen vacatures meer en bij de meeste bedrijven is de begeleiding weggehaald van de busjes. Ik ben daarom nu iemand die echt alles aanneemt zolang het maar parttime is, maar helaas nemen ze toch sneller iemand aan die ervaring heeft en ook mijn angststoornis is iets wat ze vaak niet aandurven om iemand aan te nemen die dat heeft. Ik hoop in ieder geval wel snel wat te vinden, want April/Mei zal mijn uitkering stoppen en dat is iets waar ik toch wel behoorlijk mee in mijn maag zit. Toch heb ik er nog steeds wel de volle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.

Het thuis zitten heeft alleen wel een klein voordeel en dat is dat ik weer volop creatief bezig ben en dan vooral met het haken. Ik ben op dit moment zelf patroontjes aan het maken om leuke, kleine dingetjes te haken. Als ik wat dingetjes af heb zal ik daar zeker wat over online laten komen. Ik kan jullie wel alvast iets anders laten zien en dat is een matroos eendje die ik gemaakt hebt. Deze heb ik niet zelf ontworpen, maar gewoon uit een boekje gehaald. Deze is trouwens al eens voorbij gekomen in een My week in pictures artikel waar die nog helemaal in stukken te zien was haha. Hieronder dus een foto van mijn matroos eendje!

Dan toch iets minder leuks wat ik nu aan jullie wil vertellen, omdat ik jullie telkens op de hoogte heb gehouden als het om de hamsters gaat. Wees niet bang, want ik heb de hamsters niet weggedaan. Alleen is er wel iets gebeurt met één van de hamsters waar ik helemaal kapot van ben geweest. Ik had voor de vrouwtjes een nieuwe kooi gekocht omdat ze met zijn vijven in een, na mijn mening, te kleine kooi zaten. Ik was er ontzettend blij mee en de hamsters zelf volgens mij ook. Alleen nu zat er bij de hoeken iets meer ruimte tussen de tralies dan de rest van de kooi. Dit komt doordat die rondloopt aan de bovenkant. Een paar weken geleden kwam ik 's avonds mijn slaapkamer in en zag ik iets waar ik heel erg van schrok. Één van de hamster had haar koppie door de iets wijdere tralies weten te drukken en ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven als dat ze zichzelf opgehangen heeft daarmee. Ik heb toen mijn moeder erbij gehaald omdat zij bij de dierenambulance heeft gewerkt en zij heeft haar tussen de tralies uit weten te krijgen. Ze heeft ook nog geprobeerd of ze het beestje kon reanimeren omdat ze het idee had dat het nog niet zo lang geleden gebeurt was. Alleen helaas heeft het niet mogen helpen. Dit is nu een paar weken geleden gebeurt, maar ik kon het nog niet opbrengen om het hier op mijn blog te zetten vandaar dat ik het jullie nu vertel.

Dan als laatste wil ik toch nog even zeggen dat ik het zo super vind dat mijn blog steeds wat meer groeit. Ik weet dat ik het vaker heb gezegd, maar ik vind het gewoon zo leuk en ben jullie ook heel erg dankbaar ervoor dat jullie mijn blog de moeite waard vinden om te bezoeken en ook te volgen. Voor diegene die het niet meegekregen hebben wil ik ook nog vertellen dat ik de winactie van mijn verjaardag verplaatst heb. Ik zou namelijk een winactie plaatsen voor mijn verjaardag, maar ik wou er ook één plaatsen als ik de 150 volgers zou bereiken. Nu is het qua volgers ineens een stukje sneller gegaan dan ik verwacht had en zit ik inmiddels aan de 142. Ik heb daarom besloten de winactie online te laten komen zodra ik de 150 volgers heb bereikt.

Dit was het denk ik wel zo'n beetje wat ik in deze update wilde vertellen aan jullie en ik hoop ook dat jullie het leuk vonden om een beetje te lezen wat er op dit moment allemaal gaande is in mijn leven en ook als het om mijn blog gaat.

Hoe gaat het met jullie op dit moment?

Veel Liefs,
Lies