donderdag 8 januari 2015

Nivea Soft hydraterende crème

Met het koude weer buiten kan mijn huid altijd wel iets extra's gebruiken. Zeker als het ook nog eens vriest, dan droogt mijn huid steeds meer uit. Een tijdje geleden kocht ik dan ook de Nivea Soft hydraterende crème om tijdens de koudere dagen te kunnen gebruiken. Inmiddels heb ik hem al een paar weken in gebruik en vandaag heb ik er een review van voor jullie. Lees snel verder.......

De Nivea Soft hydraterende creme beloofd je huid zacht en soepel te maken en snel in de huid te trekken. Daarnaast bevat het geen parabenen Het is een ook handige crème doordat je hem niet alleen voor je lichaam, maar ook voor je handen en gezicht kan gebruiken. Dat laatste durfde ik zelf niet aan. Mijn gezichtshuid is namelijk heel erg gevoelig. Op de achterkant las ik dan ook dat er o.a. parfum inzit en vaak is dat al een no-go voor mij om dat op mijn gezicht te smeren. Wel heb ik hem uiteraard voor mijn handen en lichaam gebruikt.

De crème komt in een potje die er vooral heel rustig en fris uitziet door de witte kleur en blauwe opdruk. Mocht je niet zo'n fan zijn van een potje, dan is dezelfde crème ook verkrijgbaar in een tube. Zodra ik het potje openmaak zie ik dat er mooie seal overheen zit. Hier kan ik zo blij van worden, want zo kan je snel genoeg zien of het potje al eens open is geweest en wie weet dan ook wel gebruikt is.

Zodra ik het potje openmaak komt er ook een heerlijke Nivea geur tegemoet. Een zachte geur die tegelijkertijd ook fris is. Het soort geur waar ik zelf gek op ben net zoals bijvoorbeeld de typische geur van Zwitsal. Ook de geur maakt mij daarom blij en ik kan niet meer wachten om het op mijn huid te smeren.

De substantie van de crème zou ik niet dun noemen, maar ook zeker niet heel erg dik. Het is het beste te vergelijken met bijvoorbeeld een body lotion. Na het aanbrengen voelt het ietwat vettig aan, maar al snel trekt de crème volledig in je huid. Al snel heb je dan ook een heerlijke zachte en gevoede huid die ook nog eens erg prettig ruikt. Zou je overigens teveel van de crème gebruiken, dan kan er wel iets een vet laagje op je handen achterblijven. Voor de handen is een klein toefje daarom al voldoende of als je het voor slapengaan op je handen smeert, dan heeft de hele nacht de tijd om in je huid te trekken. De volgende ochtend heb je dan zachte en gevoede handen, maar geen vet laagje.

Hier nog even de ingrediëntenlijst voor diegene die dat graag willen weten. Zelf kan ik in ieder geval zeggen dat ik heel blij ben dat ik deze crème gekocht heb. Het maakt mijn huid zacht en voelt gevoed aan. Een droge huid en handen is daarom verleden tijd nadat ik deze crème gebruikt heb en het ruikt ook nog eens erg lekker. Alleen zoals ik al vertelde durfde ik het niet op mijn gezichtshuid te gebruiken. Ik was vooral bang dat ik met een rode en brandende gezichtshuid zou rondlopen met de feestdagen. Mocht jij het wel gebruikt hebben voor je gezicht en een hele gevoelige gezichtshuid hebben, dan ben ik heel benieuwd naar jouw ervaring. Laat het dan ook zeker even weten in de comments!

Van de Nivea Soft hydraterende creme zijn meerdere verpakkingen verkrijgbaar. Dit potje van 100 ml heb ik bij de Action gekocht voor €1,39. Of deze nog te koop is weet ik helaas niet. Wel verkopen andere drogisterijen deze creme, maar deze zijn wel iets duurder. Daar kost een potje van 50 ml - €1,99, potje van 300 ml - €6,09 en een tube van 75 ml - €2,65

Heb jij de Nivea Soft hydraterende crème al eens gebruikt?

Veel Liefs,
Lies