woensdag 4 februari 2015

Plog : Dagje shoppen met mijn moeder (31-1-2015)

Afgelopen zaterdag ben ik een dagje met mijn moeder gaan shoppen. We zijn de markt over geweest en daarna nog even de stad in gegaan om een paar winkels binnen te lopen. Het leek mij leuk om jullie vandaag eens een keer een hele dag mee te nemen. Daarom vandaag mijn eerste plog en ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Goedemorgen! Ik was net mijn bed uitgerold en had mij aangekleed.

Mijn outfit die ik die dag aan had. Een simpel roze shirt met 3-kwarts mouwen (Zeeman), een donkerbruine gebreide gilet (Zeeman), simpele spijkerbroek (Gekregen van iemand) en mijn zwarte laarsjes (Primark). Ik zie alleen dat ik de spiegel ook wel eens een keer schoon mag maken. Oeps!

Tijd om te ontbijten. Ik nam een bekertje kwark en een glas dubbeldrank. Normaal eet ik wel iets van beschuit erbij, maar deze dag merkte ik dat ik niet zoveel op kon 's ochtends.

Mijn haar geborsteld en wat make-up opgedaan. Ik heb het vrij simpel gehouden met alleen wat concealer, matterende poeder, gekleurde wenkbrauwgel en lipstick.

Ik droeg één van mijn favoriete parfums oftewel Gabriela Sabatini. Ik ben zo blij dat ik een nieuwe van mijn moeder heb gekregen voor mijn verjaardag. Deze is namelijk bijna leeg. 

Net toen wij weg wilde gaan kwam de postbode met een pakketje voor mij. Ik had namelijk wat boeken besteld bij twee verschillende webshops. Ik was zo benieuwd dat ik ze eerst nog snel even wou bekijken en dan is het tijd om te gaan!

Of tenminste dat dachten wij. Toen we weer helemaal klaar stonden om te gaan kwam postbode nummer twee met het pakketje van de andere webshop. Dit pakketje had ik nog lang niet verwacht, maar natuurlijk was ik weer zo benieuwd dat ik de boeken eerst even snel moest bekijken.

In totaal waren het tien boeken die ik besteld had. Mijn stapeltje met boeken die ik nog graag wou lezen was bijna leeg, dus nu heb ik weer genoeg leesvoer.

Jaaaa eindelijk onderweg naar de bushalte! De laatste restjes sneeuw lagen er nog. Je moest dan ook wel goed uitkijken dat je niet uitgleed. Daarom zijn we ook maar een keertje niet met de fiets gegaan en verstandig voor de bus gekozen.

Bij de bushalte aan het wachten op de bus. We waren alleen wel behoorlijk wat te vroeg, dus het was een beetje koukleumen buiten.

Heerlijk in de warme bus zitten. Alleen een foto maken tijdens het rijden was niet zo'n strak plan, want dan kan je nog wel eens alleen wazige foto's krijgen.

De bus stopt hier precies bij de markt en dat is wel heel erg fijn. We roken alleen al gelijk een enorme zoete geur en we wisten niet wat dat was. Later bleek het van een kraampje af te komen die Churros verkocht. Heeft iemand van jullie dat al eens gegeten?

Mijn moeder en ik waren al heel lang niet meer op de markt geweest, dus we wisten niet waar we moesten beginnen. We liepen daarom maar naar het midden van de markt om daar ergens te beginnen haha. 

Mijn oom was als kind helemaal weg van Mini Coopers. Toen wij deze op de markt zagen moesten we dan ook even een foto voor hem maken. Al vind ik zelf die grote er ook wel heel erg leuk uitzien.

Na de markt zijn we nog even de stad in gegaan. Wij kwamen deze winkel tegen en die hadden wij beide nog nooit gezien. Het is zo'n leuke winkel en ze hebben echt ontelbaar veel leuke kaarten. Hier ga ik dan de volgende keer ook zeker weer kijken als ik een kaart nodig heb.

Na zo'n 4 uur weggeweest te zijn vonden wij het wel weer tijd om op de terugweg te gaan met de bus. Rechts op de foto zien jullie mijn aankopen. Mijn moeder probeerde nog net haar tassen weg te halen voor de foto, maar ik had ze er al opstaan haha.

Altijd leuk om even stiekem een foto van je moeder te maken als ze geconcentreerd zit te kijken of de bus er al aankomt die wij moeten hebben. 

Op de terugweg naar de bus was ik nog even snel langs een groente en fruit kraam gelopen op de markt. Ik kocht daar een tas vol verschillend fruit voor €5,00 en mijn moeder 3 mango's voor €1,50.

Van de markt hadden we ook avondeten meegenomen van De Worstkoning. Als je ooit op de markt komt in Apeldoorn, dan moet je zeker even langs dit tentje gaan. Ze verkopen daar broodjes hamburger, beenham, gyros, braadworst en hete kip en het is allemaal zo lekker. Ik kom er zelf al vanaf klein meisje af aan. De kraam op de markt ziet er overigens echt zo uit als op de tas staat.

Hier de broodjes. Links is een broodje gyros en rechts een broodje hete kip. Mijn moeder vroeg of ik de hete kip eens wou proberen die zij had gekocht, omdat ik de laatste tijd steeds pittiger probeer te gaan eten. Deze hete kip was mij alleen toch wel echt veel te pittig haha. 

Na het eten nog even wat filmpjes op Youtube kijken, blogs bekijken en ook mijn eigen blog. Ik was alleen zo moe van die dag weggaan dat ik al snel weer achter de laptop wegging.


Ik besloot daarom lekker comfy kleding aan te doen en daarna op de bank te ploffen. Ik heb toen nog even wat tv gekeken voordat ik mij klaar ging maken om te gaan slapen.

Voordat ik ga slapen heb ik altijd nog even een uitgebreid knuffelmomentje met Floris. Ik wens hem dan welterusten en hij krijgt nog een paar brokjes.

Als ik boven ben is het tijd om mijn ratten en hamsters wat eten en drinken te geven. De ratten weten dat ook al precies en zitten dan bij het deurtje van de kooi te wachten.

Daarna is het tijd om de douche in te duiken en mijn tanden te poetsen.


Mijn avondroutine doe ik altijd heel lui vanuit mijn bed. Ik haal mijn make-up eraf, smeer wat droge plekjes in op mijn lichaam, beetje lippenbalsem op en mijn handen insmeren met handcrème.

Nog even een boek lezen in bed om volledig tot rust te komen en alle gedachtes van mij af te zetten. Ik lees nu Op zoek naar Violet Park van Jenny Valentine. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden, maar moet toch weten hoe die verder gaat.

Eindelijk slapen na een hele gezellige, maar wel vermoeiende dag. Welterusten!

Oh ja, mocht je je afvragen of ik verder geen lunch heb gegeten is het antwoord dat ik die vergeten ben op de foto te zetten. Ik had namelijk voor mijn moeder en mij een portie kibbeling gekocht op de markt. Ik hoop in ieder geval dat jullie het leuk vonden om mij op deze manier een dagje te volgen en te zien wat ik zoal uitspook op een dag. Laat mij in ieder geval weten of je het leuk vond om te zien en ook vooral of je het leuk zou vinden als ik jullie binnenkort weer eens een dagje meeneem.

Ga jij graag een dagje naar de markt? Welke markt vind jij het leukste?

Veel liefs,
Lies