donderdag 12 februari 2015

Tag : 25 food vragen tag

Een tijdje geleden kwam ik deze tag tegen en ik vond hem zo leuk dat ik hem vandaag ga invullen. Het is 25 foodvragen tag. Zoals de naam al zegt zijn het allemaal vragen over eten en sommige over drinken. Nu ben ik gek op eten, of eigenlijk vaak een beetje te gek erop, dus dat komt goed uit. Ben je benieuwd naar wat mijn favoriete ontbijt is of mijn guilty pleasure? Lees dan snel verder.

Wat is je favoriete ontbijt?
Dat wisselt eigenlijk heel erg. Op dit moment vind ik het lekker om met kwark en/of belegde beschuitjes te ontbijten en een glas vruchtensap erbij. Het kan alleen ook ineens weer anders zijn dat ik liever een glas melk drink met een belegd broodje erbij of yoghurt met cruesli. 

Hoe drink je je koffie?
Ik drink niet zo heel erg veel koffie meer, maar als ik het drink is het cafeïnevrije koffie met een schepje melk en suiker. Momenteel doe ik er ook telkens een scheutje koffie siroop erin van Douwe Egberts, want dat is zo lekker!
Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Dat is een soort van broodje gezond die ik zelf samenstel. Ik doe er dan een gekookt eitje op, wat rauwkost en kaas of komijnekaas. Daarnaast kan je mij ook heel erg blij maken met een simpel broodje met pure hagelslag.  

Soep of salade?
Dan ga ik toch voor de soep. Ik lust dan wel niet zo heel veel soepen, maar diegene die ik lust ben ik dan gek op. 

Wat is je favoriete kookboek?
Ik heb echt beschamend weinig kookboeken waardoor ik ook niet echt aan favoriet heb. Als ik een recept zoek kijk ik eigenlijk altijd op internet rond.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Aah dit is echt een hele moeilijk vraag! Nooit meer zoet betekent ook geen chocolade meer en ik zou echt niet zonder kunnen. Alleen nooit meer hartig betekent dat ik ook altijd zoet als avondeten zou moeten eten. Ik denk dat ik dan toch maar voor de gezondere keuze ga en dat is nooit meer zoet. Al zou je mij dan wel in de gaten moeten houden, want ik zal stiekem nog wel proberen chocolade te eten haha.

Welke keuken (land) is je favoriet?
Ik denk dat ik niet echt een favoriete keuken heb, want uit elke keuken is er wel iets wat ik heel erg lekker vind. Ik ga daarom maar voor een mixje van alle landen.
Wat is je favoriete foodfilm?
Ratatouille! Haha ik kan me echt geen andere film bedenken die ik gezien heb en over eten ging.

Wat is je ultieme guilty pleasure?
Dat is toch wel echt chocolade. Alles met chocolade vind ik zo lekker en als ik niet uitkijk eet ik er ook echt veel teveel van.

Wie is je grootste inspiratiebron?
Dan ga ik toch voor mijn moeder en oma. Eigenlijk alles wat ik geleerd heb over eten koken heb ik van hun geleerd. Ook nu leer ik nog steeds weer dingen van mijn moeder doordat zij eigenlijk van alles uitprobeert.
Thuis koken of uit eten gaan?
Zeker weten thuis koken! Er gaat voor mij niks boven zelfgemaakt eten. Je kan het helemaal naar je eigen smaak maken en daarna er heerlijk van genieten. Uit eten gaan is ook eigenlijk niet echt mijn ding. Ik vind het toch altijd een beetje gek om tussen allemaal andere mensen je eten op te eten. Al zal dat ook wel een beetje te maken hebben met mijn slik en stik angst.

High end of low profile?
Dan kies ik toch voor low profile. Het meeste dure eten vind ik vaak niet eens lekker, dus laat mij maar lekker wat eten bij bijvoorbeeld de snackbar of de chinees.

Wat is je lievelingsrestaurant?
Ik vertelde net al dat uit eten gaan niet echt mijn ding is. Wel heb ik een paar keer in het verleden bij Sultan's Palace hier in Apeldoorn wat gegeten. Dat is een restaurant met Turkse specialiteiten en het eten daar is heel erg lekker.

Boodschappen doe ik bij…
Het meeste ga ik naar de Aldi omdat die hier om de hoek zit. Daarnaast ga ik ook vaak naar de Dekamarkt, Dirk v/d Broek en AH.

Het lekkerste dat ik ooit heb gegeten:
Dan ga ik toch voor zuurkool stamppot. Het is gewoon mijn lievelingseten en daardoor ook het lekkerste wat ik ooit heb gegeten.
Wat is je favo cocktail?
Volgens mij heb ik nog nooit een cocktail gehad. Zal er sowieso mee te maken hebben dat ik geen alcohol drink en je dan toch wat beperkter bent met cocktails.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?
Zijn dat echt mijn enige twee opties?? Het lijkt mij namelijk beide niet echt wat om met hun koffie te drinken haha. Als ik dan echt moet kiezen ga ik denk ik toch maar voor George Clooney.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Allemaal verschillende kruiden. Ik hou van gekruid eten en ik experimenteer er ook vaak mee. 

Mijn favo snack:
Dan komen we weer bij mijn guilty pleasure, want mijn favo snack is chocolade. Al vind ik af en toe een klein beetje chips ook wel lekker.

Wat zit er op je pizza?
Vrij weinig! Ik ben namelijk helemaal niet gek op pizza. De meeste ingredienten die er opzitten vind ik niet lekker. Enige wat ik lekker vind is Lahmacun of een San Remo pizza. Dit is meer een groot Turks brood met shoarma erin.
Wat lust je echt niet?
Haha dat lijstje ga ik maar niet aan beginnen. Ik ben wat dat betreft een vrij moeilijke eter en ook een echte plukker. Als er iets in het eten zit wat ik niet zo lekker vind, dan pluk ik het eruit. 

Mijn favoriete foodblog is:
Ik volg eigenlijk niet zoveel foodblogs. Vaak kom ik gewoon recepten tegen die mij wel lekker lijken en die sla ik dan op. Het zijn dan ook eigenlijk altijd wel recepten van verschillende blogs.

Het gekste dat ik ooit heb gegeten is:
Doordat ik een vrij moeilijke eter ben eet ik na mijn mening ook niet echt gekke dingen. Oh wacht misschien dat dit er onder valt : Ik heb ooit met mijn neef zonnebloempitten uit het hamstervoer gegeten. We wilden graag weten of die hetzelfde zouden smaken als de normale zonnebloempitten.

Wat staat er op je food bucket list?
Sowieso alles wat ik nog nooit gegeten heb. De laatste tijd probeer ik echt alles uit in de hoop dat ik weer iets vind wat ik lekker vind. Zo probeer ik toch een beetje van het een moeilijke eter zijn af te komen.

Ik kan niet leven zonder:
Daar is die weer : Chocolade! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nooit meer chocolade zou kunnen eten. Al zou ik de zuurkool stamppot ook zeker nooit willen missen.

Dit waren al mijn antwoorden op de vragen en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Het is toch een heel ander soort tag als die ik normaal invul, maar daardoor vond ik het zelf ook juist heel erg leuk om hem in te vullen.

Wat zou jij kiezen nooit meer zoet of nooit meer hartig eten?

Veel Liefs,
Lies