donderdag 21 juni 2012

Xana scheergel sensitive

Pas geleden was ik bij de Action en daar kwam ik deze scheergel tegen van het merk Xana. Nu moest ik sowieso nog scheergel kopen dus dat kwam goed uit. Normaal gebruik ik altijd de scheergel van Gillette voor de gevoelige huid. Toen zag ik dat die van de Action ook de sensitive variant was alleen dan een heel stuk goedkoper dan die van Gilette. Ik heb hem gekocht en ben de scheergel uit gaan testen.


In deze scheergel zit aloë vera wat heel goed is voor de gevoelige huid. Aloë vera voorkomt namelijk het uitdrogen van de huid en helpt ook bij het herstellen van de huid. Ik was dus wel benieuwd of het ook een fijne scheergel zou zijn. Ik was zelfs zo nieuwsgierig dat ik hem gelijk uit ben gaan testen en het heeft me totaal niet teleurgesteld. Het is een hele fijne scheergel en als ik eerlijk ben komt die heel dicht in de buurt bij de scheergel van Gillette. De geur vind ik ook wel erg lekker, want je ruikt de aloë vera heel goed. Ik heb na gebruik ook geen last gehad van irritaties of een branderig gevoel. Dit heb ik wel gehad met andere budget scheergels die ik geprobeerd heb. Dit is dus wel echt een pluspunt van deze gel.
Als je hem opspuit komt er een oranje/witte gel uit. Zelf vond ik dat wel grappig, want had totaal niet verwacht dat het oranje zou zijn. Ik denk dat ik eerder dacht dat er een hele witte/blanke gel uit zou komen.
Als je de gel uit gaat smeren dan gaat het wel heel erg schuimen. Zelf vind ik dat wel heel erg fijn, want hoe meer het schuimt hoe fijner ik het vind. De gel is ook heel makkelijk aan te brengen en het laat het scheermesje ook goed over je huid glijden waardoor het erg fijn scheren is.
Deze scheergel is mij heel erg goed bevallen. Ik hoop dus ook dat de Action deze blijft verkopen, want het scheelt gewoon teveel in prijs met die van Gillette. Ik moet er alleen wel eerlijk bij zeggen dat ik het uitgetest heb op mijn benen. Mijn oksels durfde ik de eerste keer niet, omdat die een veel meer gevoelige huid hebben dan mijn benen. Als het dan niet goed was gegaan dan had ik de hele dag met brandende oksels rondgelopen. Alleen na hoe ik het nu ervaren heb op mijn benen durf ik het ook zeker wel aan om het de volgende keer bij mijn oksels te gebruiken.

De prijs van deze scheergel is echt heel erg budget, want hij kost €1,29.

Veel Liefs,
Lies