dinsdag 14 augustus 2012

Arko Nem Face, Hand and Body cream

Ik vind het heel erg leuk om ook in buitenlandse winkels naar verzorgingsproducten te kijken. Dit keer ging ik naar de Turkse winkel hier in de buurt en vond ik een tube die ik er wel heel erg interessant uit vond zien. Na heel wat onderzoek kon ik er maar niet achter komen wat het precies was, dus mijn moeder besloot die tube ook eens goed te gaan bekijken. Wat voelde ik mij toen dom dat er op de voorkant toch duidelijk face, hand and body cream stond haha. En ja mij kennende als er handcreme op staat, dan moet ik het gewoon gaan uittesten. Benieuwd wat ik van deze Turkse handcrème vind? Lees dan snel verder.......
Allereerst de verpakking vind ik er erg fris uitzien.  Qua teksten werd ik er alleen niet zo heel erg wijs uit, maar met de Google Translator kwam ik toch wel een eind. Zo betekent Meyveli Bakim : fruity care en fruity is die zeker. De crème bevat namelijk de geuren mango en mandarijn. Ook is er gebruik gemaakt van 100% natuurlijke fruitextracten en heeft het een 24 uurs hydraterende werking. Na dit alles te weten te zijn gekomen, was ik nog meer nieuwgierig geworden naar de werking.
De crème zelf is redelijk dun, maar dat vind ik zelf iets positiefs. Na het aanbrengen trekt het  heel snel in de huid en voelen de ingesmeerde delen erg gehydrateerd aan. Dat het 24 uur werkt ben ik het niet mee eens, want na een aantal uren vind ik het weer tijd om het opnieuw aan  te brengen. Dan de geur die is gewoon geweldig. Zoals ik al vaker heb gezegd hou ik enorm van fruitige geuren en is Mango/Mandarijn ook nog eens een leuke combinatie. De geur blijft ook wel een tijdje op je huid aanwezig, maar is absoluut niet vervelend. De crème heb ik alleen getest op mijn handen en mijn lichaam. Op het gezicht durfde ik niet aan, omdat die erg heftig kan reageren op producten.
Ik ben zeer tevreden over deze crème. De hydraterende werking en de geur zijn prima. Alleen dat ene kleine minpuntje dat die niet daadwerkelijk 24 uur werkt. Al maakt ik wel meer mee met producten die beloven 24 uur te werken. Toch vind ik deze crème zeker een aanrader.

Deze crème zal alleen op weinig plekken verkrijgbaar zijn, maar toch wou ik het graag met jullie delen. Even een buitenlands winkeltje binnen lopen is dus zeker de moeite waard om ook eens de beauty producten te bekijken. Wie weet zit er wel iets tussen wat onder je favoriete producten gaat vallen. De crème koste €1,75 voor 75 ml.

Veel Liefs,
Lies