zaterdag 19 januari 2013

Essence LE Snow Jam eyeshadow sorbet

Vorige week liet ik jullie al de nagellak en handcrème uit de Essence LE Snow Jam zien. Deze LE bevat alleen nog meer mooie producten zoals de eyeshadow sorbets. Deze heb ik voor jullie geswatched en mijn moeder heeft ze uitgetest. Nieuwsgierig geworden? Kijk dan snel verder.......

In deze LE zijn in totaal 3 kleuren eyeshadow sorbet te koop en die hebben de volgende namen :

01 Lilac is my Style
02 Top of the Ice-stream
03 Life is a Freeride

Deze namen kan ik alleen nergens ontdekken op de potjes zelf en dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer. Ik vind het toch altijd wel leuk als de namen ook op het product zelf staan.
De eyeshadow sorbets zitten in een glazen potje met plastic deksels en hebben een crémige structuur waardoor ze heel makkelijk aan te brengen zijn met je vinger. Toch vind ik dit zelf niet zo ideaal, want je kan op deze manier nooit heel erg precies werken. Ze drogen vrij snel op nadat je ze aangebracht hebt en zelf vind ik dat zeker een pluspunt zodat je snel weer verder kan gaan met de rest van je make-up. Essence beloofde ook dat ze de hele dag zouden blijven zitten en ik kan niet anders zeggen dan dat ze deze belofte zeker nakomen. In de ochtend bracht mijn moeder het namelijk aan en 's avonds was het wel een heel klein beetje vervaagd, maar de kleur was nog heel duidelijk zichtbaar.

01 Lilac is my Style is zoals de naam al zegt een lila eyeshadow sorbet met allerlei kleuren shimmer erin. Als je de kleur aanbrengt geeft het een metallic finish, maar ga je hem goed uitsmeren ga je de mooie shimmers erin nog beter zien en geven ze een mooie, subtiele glans en kleur.

02 Top of the Ice-stream is een lichtblauw kleur die ook weer allerlei kleuren shimmer bevat. Ook deze heeft net zoals bij de vorige een metallic finish, maar ga je hem uitsmeren zie je ook weer de mooie shimmer en geeft het een subtiele glans en kleur.

03 Life is a Freeride vind ik zelf de mooiste kleur van de sorbets. Het is een turquoise kleur met ook weer de mooie shimmer erin in allerlei kleuren. Deze heeft alleen wel iets minder een metallic finish vind ik zelf, maar na het uitsmeren geeft die wel een hele mooie, subtiele glans en kleur.

De eerste foto is in gewoon daglicht genomen en de tweede met flits. Op deze tweede foto zie je daardoor ook meer de metallic finish wat ik bedoelde. Ga je deze kleuren goed uitsmeren zullen ze meer op normale oogschaduw lijken wat ik zelf ook erg mooi vind. Dit is op de derde foto te zien alleen helaas niet zo duidelijk.

Al met al zijn ze alle drie erg mooi en ben ik zeer tevreden over de eyeshadow sorbets. Ik vind het daarom ook een aanrader en zeker voor de prijs die je ervoor betaald. Als ik zelf goed tegen oogproducten kon had ik ze ook zeker voor mezelf gekocht, want deze die ik liet zien zijn van mijn moeder die er al gelijk spontaan verliefd op werd toen zij ze in de winkel zag.

Prijs : €2,39 per stuk

Hebben jullie deze eyeshadow sorbets al in jullie bezit? En wat vinden jullie ervan?

Veel Liefs,
Lies

De swatches en review van de Essence LE Snow jam nagellak en handcréme zijn op de volgende link terug te vinden : Essence LE Snow Jam nagellak & handcrème