zaterdag 9 februari 2013

The Twilight Saga filmeditie boekenbox

Tot zo'n half jaartje geleden had ik nog niet eens wat gehoord over Twilight. De boeken kende ik niet en dat er films van waren wist ik ook niet. Totdat ik het eerste deel op tv zag en ik was gelijk verkocht. Ik ben de film op gaan zoeken en kwam toen tot de ontdekking dat er  meer films en ook boeken van waren. Toen kwam Essence ook nog eens met de LE van Twilight en toen was ik officieel verslaafd aan alles wat met Twilight te maken had. Inmiddels heb ik 4 van de 5 films gezien, heb ik bijna de hele Essence Twilight LE. Het enige wat nog ontbrak waren de boeken. Lees snel verder.......

Ik ben gek op lezen, maar om eerlijk te zijn lees ik nooit dikke boeken. Toen ik de pocket versie van het eerste Twilight boek kocht bij Bol.com heb ik elke vrije minuut die ik had erin gelezen. Voordat ik het wist zat ik al aan pagina 300 en had ik hem bijna uit. Toen wist ik het zeker dat ik ook de andere boeken wou hebben.  

Ik wou eigenlijk de orginele serie met boeken hebben, omdat mij verteld was dat deze erg verschillen met de films. Een filmeditie boekenbox durfde ik daarom in eerste instantie niet te kopen, want ik hoorde van anderen dat die naar de films waren gemaakt en dan zou ik nog niet het "ware" verhaal lezen. Tot iemand mij vertelde dat de filmeditie en de orginele boeken niks van elkaar verschillen qua inhoud. Wel qua uiterlijk, want voor deze boekenbox hebben ze afbeeldingen van de karakters uit de films gebruikt. Dit vind ik als ik eerlijk ben ook wel mooier.



De box zelf is behoorlijk stevig en hierin zal je de 4 Twilight boeken vinden Twilight, Nieuwe maan, Eclips en Breaking Dawn.




De bovenkant ziet eruit zoals op de eerste foto van het artikel. Op de andere drie zijden staat een foto van Bella, Edward en Jacob zoals te zien is op bovenstaande foto's



Op de sealing van de boekenbox stond dat er ook nog een leuk extratje in de box zich bevond. Het is namelijk de bioscoop poster van de film Twilight Breaking Dawn part 2.

Ik ben in ieder geval erg blij met deze box en de boeken zijn ook makkelijk weg te lezen, maar tegelijkertijd ook heel moeilijk om aan de kant te leggen. Het verschil tussen de boeken en de films merkte ik al toen ik het eerste boek aan het lezen was. Ze gaan in de boeken veel meer tot in de details en leer je ook meer over de achtergronden van de personages. Ook kwam ik stukken tegen die ik na mijn mening niet terug heb gezien in de films.

Prijs van deze boekenbox is €39,95

Nu ik dit van mijn wishlist af heb kunnen schrijven is er alweer iets anders voor in de plaats gekomen. Op 2 Maart komt er namelijk een box uit met alle 5 films van Twilight. Ook daar kan ik bijna niet op wachten tot die er is, want Twilight Breaking Dawn part 2 heb ik nog steeds niet gezien.

Vinden jullie Twilight ook geweldig of is het toch echt niks voor jou? En geef jij de voorkeur aan de boeken, de films of toch wel beide?

Veel Liefs,
Lies