dinsdag 5 maart 2013

Even Kletsen....... 13 jaar geleden & heel wat kilo's

Ik zag dat de laatste update van mijn leven alweer bijna 2 maanden geleden was. Ik denk dat ik in die tussentijd weinig had om er echt een artikel van te maken. Op dit moment heb ik wel weer een aantal dingen die ik graag met jullie wil delen en dat doe ik door middel van een Even Kletsen artikel. Zo geef ik een update hoe het met het beter slapen gaat, hoe het met het afvallen gaat en waarom ik momenteel niet elke dag een artikel plaats. Lees snel verder.......

Allereerst het niet elke dag een artikel plaatsen. Ik moet toch eerlijk zeggen dat dat komt omdat ik momenteel niet helemaal lekker in mijn vel zit. Dit keer komt het niet echt door mijn angststoornis, want die heb ik toch redelijk onder controle of tenminste zo voelt het wel. Ook het mooie weer werkt daar enorm aan mee dat ik mij op dat gebied beter voel. De reden dat ik mij niet zo lekker in mijn vel voel is omdat het de periode rondom mijn vaders overlijden is. Vandaag is het namelijk 13 jaar geleden dat hij overleed en het ene jaar gaat het mij beter af om deze periode door te komen dan het andere jaar. Dit is dan ook een jaar dat het mij iets minder goed afgaat. 

Dat brengt mij ook gelijk bij het onderwerp gezonder leven. Zoveel voornemens had ik van nu ga ik echt afvallen, gezonder eten en vooral ook beter slapen. Dat ging ook inderdaad een paar dagen goed, maar al snel sloop de oude gewoonte er weer in van nog even snel dit of dat doen voordat ik ga slapen en won toch ook mijn eetverslaving weer. Vooral die eetverslaving vind ik erg moeilijk. Zodra ik besluit af te gaan vallen en weer gezonder te gaan eten voelt het voor mij alsof ik moet afkicken. Qua humeur ben ik dan niet te genieten, ik krijg hoofdpijn en ben de hele dag onrustig. Het gaat zelfs zover dat ik een periode krijg dat ik alle kastjes ga doorzoeken of er niet toch ergens nog iets lekkers verstopt ligt. Op die momenten vind ik altijd wel wat en ga ik weer de fout in zoals ook de vorige poging gebeurt is.

De reden dat ik ooit af wou vallen was toch dat ik gezonder wou leven en ook gezonder wou zijn. Ik voelde mij totaal niet lekker in mijn vel en vooral ook erg onzeker toen ik zoveel overgewicht had. Op dit moment begint dat gevoel weer te komen doordat stukje bij beetje de kilo's er weer aankomen en veel van mijn kleding gewoon niet meer past. Nu mijn vaders overlijdensdatum er ook weer is, word ik nog meer op de feiten gedrukt waarom ik nou echt wou afvallen. Ik ben daarom gister weer vol goede moed begonnen en mijn begin gewicht gister was 72,5 kg. Ik zit er ook aan te denken om 1 keer in de 1 a 2 weken er een artikel over te plaatsen met hoe het mij vergaat met het afvallen en ik hoop dat jullie dat leuk vinden om te lezen.


Ik hoop dat ik in mijn volgende even kletsen wat meer vrolijke dingen kan vertellen. Dat ik dan ook weer elke dag een artikel heb geplaatst en vooral ook dat ik weer elke dag een berichtje bij jullie blogs achterlaat. Dat doe ik nu namelijk ook niet elke dag, maar ik lees zeker wel alles wat jullie plaatsen!

Veel Liefs,
Lies

Bron foto