zaterdag 15 juni 2013

Tip : Zippie kindercola siroop

Qua eten en drinken vind ik het altijd heel erg leuk om nieuwe dingen te proberen. Zo kwam ik bij de Aldi de Zippie kindercola siroop tegen. Nu dronk ik vroeger altijd wel Raak kindercola, maar kindercola siroop wekte toch wel mijn nieuwsgierigheid. Hier had ik namelijk nog nooit van gehoord. Ik besloot hem mee te nemen en het een kans te geven om het te proberen. Het leek mij wel heel erg leuk om dit met jullie te delen in een artikel en ik hoop dat jullie het ook leuk vinden. Kijk snel verder.......

De Zippie kindercola siroop bevat geen cafeïne wat voor mij heel erg fijn is, want zoals sommige misschien weten versterkt cafeïne mijn paniekaanvallen en daardoor ga ik het toch altijd liever uit de weg. Ook zitten er  geen kunstmatige kleurstoffen in en bevat het minder suiker dan normale cola. Let op doordat er minder suiker inzit is er wel gebruik gemaakt van zoetstoffen. Een glas van 200 ml verdunde siroop bevat 15 kcal.

Een note aan mezelf : Lees eerst altijd de verpakking. Ik had dit namelijk niet gedaan en was het net zoals normale siroop gaan mengen met kraanwater. Dit was geen succes, want het smaakte naar een glas cola die te lang had gestaan en de prik eruit was gegaan. Toen besloot ik toch maar de verpakking te lezen en daar stond op dat er aangeraden wordt om koolzuurhoudend water te gebruiken. Iets wat achteraf ook veel logischer is haha.

Toen kwam de tweede poging met een flesje koolzuurhoudend water.

Het glas voor 1/6 deel vullen met de kindercola siroop.

Koolzuurhoudend bronwater erbij en proeven maar! Dit smaakte toch veel beter en als je de kindercola van Raak kent die denk ik de meeste wel eens gedronken hebben, dan kan je de smaak daar heel goed mee vergelijken. De smaak is daardoor ook prima en vind het zeker een aanrader om eens te proberen. Wat ik zelf ook nog wil proberen is om er cola ijsjes van te maken. Dat lijkt mij ook wel erg lekker.

De Zippie kindercola siroop is verkrijgbaar bij de Aldi voor €1,49 per fles 750 ml. Zoals op de verpakking staat kan je hier meer dan 5 liter cola mee maken. Het is alleen wel een tijdelijk product die in de manden ligt en dat vind ik dan wel weer erg jammer. Het is dan toch altijd op=op en wordt het weer wachten totdat het een keer terug zal komen.

Drink jij graag cola en lijkt deze kindercola siroop jou een keer het proberen waard?

Veel Liefs,
Lies