woensdag 17 juli 2013

Essence Nailwhite-Pencil

Toen ik een tijdje geleden bij de Kruidvat aan het rondkijken was kwam ik iets tegen wat toch wel mijn aandacht trok. Het is de Essence Nailwhite-Pencil. Dit is een wit potlood die je kan gebruiken om je nageltips witter te laten lijken oftewel het idee van een French Manicure. Alleen zou die ook doen wat die belooft? Kijk snel verder.......

De Essence Nailwhite-Pencil is eigenlijk gewoon een simpel wit potlood met roze letters. Op zich vind ik hem er wel mooi uitzien en juist door zijn simpele verpakking. Op de site van Essence had ik gelezen dat je de onderkant van je nageltips oftewel de witte gedeeltes van je nagels vanaf de onderkant in moest kleuren. Ik ging er gelijk mee aan de slag door eerst een swatch ervan te maken op mijn hand, maar tot mijn verbazing kwam er totaal geen witte kleur vanaf. Ik ben toen even verder gaan kijken op internet en daar kwam ik de tip tegen om het potlood nat te maken. Het resultaat hiervan zie je op de foto hieronder.


Het nat maken werkte prima, want ineens kwam er heel veel kleur vanaf. Bij de swatch op mijn hand droogde het ook erg snel op en nu is het misschien een rare vergelijking, maar het deed mij eigenlijk een beetje aan Typ-ex denken haha. Nu ik er kleur vanaf had gekregen was het tijd voor het echte werk en het uit te testen op mijn nagels.


Mijn nagels voor het gebruik van de Nailwhite-Pencil

Mijn nagels na het gebruik van de Nailwhite-Pencil
Helaas zie ik zelf weinig verschil na het gebruik. Zien jullie wel verschil tussen de 2 foto's? Het enige verschil wat ik gemerkt hebt is als je nageltips op bepaalde stukken wat doorschijnen dat het potlood deze wel egaal maakt. Alleen het witmakend effect zie ik zelf helaas niks van.


Om ook nog te laten zien hoe je nageltips er van de onderkant uit gaan zien hier een foto ervan. Ik heb het zo netjes mogelijk geprobeerd aan te brengen, maar helaas lukt dit ook niet en vind ik het er persoonlijk best onverzorgd uitzien. 

Nee helaas het leek een mooi product, maar voor mij werkt het totaal niet. Van de bovenkant zie je gewoon niks terug van de witte kleur op het egaliseren van de nagels na waar de tips wat doorschijnend zijn. Het er weer afwassen gaat wel prima, want met wat water en een nagelborsteltje is het er in een mum van tijd weer af. Dit betekent alleen wel dat het ook tijdens het handen wassen er snel af zal gaan. 

Nu weet ik helaas de prijs niet precies meer, maar ik dacht dat deze rond de €1,39 was.

Hebben jullie wel eens de Essence Nailwhite-pencil gebruikt en wat was jouw ervaring ermee?

Veel Liefs,
Lies