woensdag 13 november 2013

Andrélon Haar & Hoofdhuid Sensitive Shampoo + Repair Mask

Als het op mijn hoofdhuid aankomt kan ik wel zeggen dat die behoorlijk gevoelig is. Ik krijg al snel jeuk en schilfers en daarnaast heb ik ook haar wat heel snel vet begint te worden. Ik zocht daarom een shampoo waar mijn hoofdhuid tegen zou kunnen en mijn haar niet te snel vet zou laten worden. Ik besloot daarom de Andrélon Haar & Hoofdhuid lijn eens een kans te geven. Ik nam de Sensitive shampoo en het Repair Mask mee en vandaag vertel ik jullie wat ik van deze twee producten vind.

De Andrélon Haar & Hoofdhuid lijn is speciaal ontwikkeld om naast je haar ook je  hoofdhuid te verzorgen. Alle producten uit deze lijn bevatten de Nutrium 10 formule. Dit betekent dat er tien vitamines en mineralen aan de producten zijn toegevoegd die onder andere roos voorkomt, uitdroging van de hoofdhuid tegen gaat en ook jeuk aan de hoofdhuid tegen gaat. 

Haar & Hoofdhuid Sensitive Shampoo
In het begin was ik toch wel bang dat deze shampoo mijn haar nog sneller vet zou laten worden doordat die heel verzorgend en voedend is. Gelukkig is dit niet zo en voelt mijn haar na gebruik heerlijk zacht en gevoed aan. Ook mijn gevoelige hoofdhuid voelde na gebruik erg goed. Na een aantal keren deze shampoo te hebben gebruikt was mijn hoofdhuid helemaal gekalmeerd en heb ik ook geen last meer gehad van schilfers of jeuk. 

De structuur van deze shampoo is erg dik en romig. Hier moest ik in het begin wel heel erg aan wennen, want het lijkt alsof je crème in je haar smeert. Als je het in je haar masseert gaat het wel gewoon schuimen. Dit is trouwens wel belangrijk dat je de shampoo goed inmasseert en vooral in de hoofdhuid zodat het goed zijn werk kan doen. De geur kan ik niks anders over zeggen als dat die heerlijk is. Het is een zoete en frisse geur. Zelfs als je haar droog is ruik je deze geur nog erg lang en ik kan daarom ook niet stoppen met het snuffelen aan mijn haar.

De shampoo is overigens niet meer te koop als de Sensitive variant. Tegenwoordig heeft het de naam Bright Shine. Het is precies dezelfde shampoo, maar alleen de naam is veranderd. Hierboven een foto van deze shampoo.

Haar & Hoofdhuid Repair Mask
Het Repair haarmasker is speciaal voor droog en beschadigd haar en gebruik je één keer in de week op nat haar na de shampoo. Het masker hoeft maar 3 minuten in te trekken, maar zelf laat ik hem altijd voor de zekerheid 5 minuten intrekken.

Ik heb het masker de eerste paar keer over mijn hele haar gebruikt, maar al snel kwam ik erachter dat mijn haar dan veel sneller vet werd doordat het speciaal is voor droog haar. Ik gebruik hem daarom nu alleen nog in de puntjes, want de shampoo doet al genoeg voor mijn hoofdhuid en de rest van mijn haar. Op deze manier werkt die prima voor mij en zien de puntjes van mijn haar er weer mooi en verzorgd uit. Het masker moet ook zachtjes ingemasseert worden. Als je hem voor je hele haar gebruikt, dan moet je hem ook zachtjes in je hoofdhuid inmasseren. 

Het haarmasker is heel romig van structuur net zoals de shampoo, maar voor een masker vind ik dit zelf erg fijn. De geur is niet helemaal hetzelfde als de shampoo, maar het ligt er wel heel erg bij in de buurt. Qua geur zal je daarom ook geen verschil merken als je het samen gebruikt hebt en ik kan ook hierover niks anders zeggen dan dat die heerlijk ruikt.

Ik ben zelf heel erg blij dat ik deze producten een kans heb gegeven, want op het moment gebruik ik niks liever. Mijn haar voelt zo zacht en gevoed aan en ook voor mijn hoofdhuid doet het zoveel goeds. Ik vind het daarom ook zeker een aanrader en zal ze zelf ook weer kopen als ze op zijn. Dit duurt overigens wel een tijdje, want beide producten zijn erg zuinig in gebruik. Naast de Sensitive/Bright Shine shampoo zijn er nog twee andere varianten te koop en dat zijn de Volume Maxx en Repair.

De adviesprijs van de shampoo is €4,29 en van het masker €4,99.

Heb jij al eens iets uit de Andrélon Haar & Hoofdhuid lijn geprobeerd?

Veel Liefs,
Lies