donderdag 12 december 2013

Tag : Enjoy the holidays!

Nog iets minder dan twee weken en dan breken de feestdagen alweer aan! Dit is altijd een periode waar ik enorm naar uitkijk. Vandaag leek het mij daarom leuk om een feestdagen tag in te vullen. Nu zag ik wel hier en daar wat tags, maar de meeste waren in het Engels en daarbij komen niet alle vragen overeen met hoe wij de feestdagen vieren. Ik heb daarom zelf een tag samengesteld met vragen die ik zelf heb verzonnen, maar ook een aantal vragen uit de bestaande Engels tags die ik tegenkwam en ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Wanneer begin jij echt naar de feestdagen uit te kijken?
Dat begint bij mij toch altijd al wel in november als je hier en daar de kerstspullen in de winkels ziet komen. Ik kan dan altijd al bijna niet wachten om alles er neer te zetten in huis. Ik vind het alleen altijd zo jammer dat je er zo lang naar uitkijkt en dan is het eenmaal zover en dan vliegen de feestdagen voorbij en voor je het weet is het alweer 1 januari.

Welke kerstfilm kan je geen genoeg van krijgen?
Dat is denk ik toch wel How the Grinch Stole Christmas. Dat vind ik zo'n leuke en ook mooie film dat ik hem ook elk jaar weer kijk als die op tv komt. 

Worden er bij jou thuis cadeaus gegeven met de kerst?
Wij doen zeker wel aan cadeaus hier met de kerst en die geven wij dan altijd op kerstavond aan elkaar. Alleen het is niet zo dat wij grote en dure cadeaus voor elkaar kopen. We spreken gewoon altijd een bedrag af waarvan wij voor elkaar cadeaus gaan kopen.

Wat maakt voor jou de feestdagen perfect?
Wat mijn feestdagen toch wel het meest perfect maakt is dat je het gezellig hebt met de dierbare mensen om je heen. Samen gezellig gaan eten en dan toch net iets uitgebreider dan normaal en vooral veel lachen en wat leuks doen samen zoals een film kijken of een spelletje spelen. 


Hebben jullie thuis tradities met de feestdagen?
Ik denk wel dat wij tradities hebben. Zo kijken wij toch altijd wel de kerstmis op tv en zodra die afgelopen is wordt de kerststol aangesneden en gaan we heerlijk ervan eten. Vooral als er spijs in zit kan ik er zo van genieten om dat over die hele snee uit te smeren en dan op te eten haha. Ook met oud en nieuw hebben wij de traditie dat om 12 uur 's nachts echt een fles laten knallen en vaak is dat dan geen champagne maar een appel cider. Nu drink ik normaal nooit alcohol, maar om 12 uur met oud en nieuw drink ik toch altijd een glaasje mee doordat het gewoon een traditie is.

Wat eet jij het liefste met het kerstdiner? En heb je ook een favoriet dessert?
Wat ik altijd wel heel lekker vind zijn stoofperen, gekookte aardappelen en een rollade erbij. Al vind ik haricots of sperziebonen ook altijd wel erg lekker en sinds kort ook spruiten. Een favoriet dessert is denk ik toch wel ijs al kan je mij ook zeker wel blij maken met tiramisu.

Staat er een echte of neppe kerstboom bij je thuis?
Wij hebben een neppe kerstboom. Als kind was ik namelijk allergisch voor de echte kerstbomen en zodra de naalden uitvielen kreeg ik overal rode bultjes. Nu schijn ik daar toch wel overheen te zijn gegroeid, maar nog hebben wij de voorkeur voor een neppe kerstboom. Het geeft toch wat minder troep en je kan er jaren mee vooruit. Al mis ik soms wel die heerlijke geur in huis die een echte kerstboom geeft.


Wat is je favoriete kerstversiering? 
Ik denk toch wel vooral alles wat licht geeft zoals een de kerstboom met lampjes en alle andere versieringen, maar ook een lichtgevende kerstster voor het raam vind ik geweldig. Daarnaast ben ik ook gek op kerstmannen en sneeuwpoppen. 

Heb jij goede voornemens voor het nieuwe jaar?
Ik bedenk altijd wel goede voornemens zoals de laatste jaren heb ik altijd gehad dat ik nog meer aan mijn angststoornis en elk jaar is dat gelukkig een beetje gelukt. Ook heb ik voor 2014 ook het goede voornemen dat ik gezonder wil leven en dus ook zeker weer wat wil afvallen. 

Geef of ontvang je liever cadeaus?
Ook al vind ik cadeaus krijgen heel erg leuk, dan vind ik het toch nog wel leuker om cadeaus te geven. Het geeft je gewoon een fijn gevoel als je iemand wat geeft en diegene er dan blij mee is.

Wat staat er op je wishlist dit jaar?
Ik heb wel een aantal dingen op mijn wishlist staan zoals de nieuwe cd van Marco Borsato en die van Boyzone. Daarnaast zou ik ook wel heel graag de live cd's willen van Boyzone die opgenomen worden nu tijdens hun tour voor het 20-jarig bestaan. Alleen die zou ik vooral willen hebben voor de extra dvd die erbij zit met hun Brother tour. Ook staan er zeker wel een aantal boeken op mijn wishlist. Het vervelende is alleen dat alles boven het budget zit met wat wij hebben afgesproken voor de feestdagen, dus dat zal ik zelf eens moeten kopen als ik er eens het geld voor heb.


Zullen wij je vuurwerk af zien steken met oud en nieuw?
Nee mij zal je geen vuurwerk af zien steken of tenminste ik koop zelf nooit vuurwerk. Ik vind het mooi om ernaar te kijken, maar ik vind het stiekem toch best wel eng om het zelf af te steken en daarnaast vind ik het toch ook altijd wel een beetje zonde van het geld.

Met wie ga je dit jaar de feestdagen vieren?
Voor de kerst krijgen wij voor zover ik weet nog geen visite, dus dan zal ik het samen met mijn moeder vieren. Met oud en nieuw krijgen wij wel visite, want dan hebben wij mijn oom en een vriend van ons uitgenodigd. 

Pak jij helemaal uit qua kleding, haar en make-up voor de feestdagen of hou je het liever simpel?
Dat ligt er een beetje aan bij mij. Als wij visite krijgen of weggaan dan vind ik het toch altijd wel leuk om aandacht te besteden eraan, maar als ik alleen met mijn moeder thuis zit dan houd ik het toch altijd wel simpel. Dat zijn dan toch vaak de dagen dat we het gewoon gezellig maken met op de bank films kijken en dan wat lekker te eten en drinken erbij en dan is het wel fijn om gewoon wat makkelijks aan te hebben.

De oliebollen en appelflappen die met oud en nieuw op tafel staan zijn die gekocht of zelfgebakken?
De oliebollen zijn bij ons altijd zelfgemaakt. Ik vind dat toch wel veel lekkerder en het is ook leuk om het zelf te maken. De appelflappen verschild een beetje. De ene keer maken we die zelf, maar de andere keer kopen we ze.


Wat is je mooiste herinnering aan de feestdagen?
Ik denk dat elk jaar wel mooie herinneringen met zich meebrengt dat je samen bent met diegene die je dierbaar zijn. Al heb ik zeker wel een speciale herinnering en dat zijn dan toch de feestdagen van 1999 toen mijn vader er nog bij was.

Hoe zien de cadeaus eruit nadat jij ze ingepakt hebt? Zijn ze netjes of bak je er echt niks van?
Dat ligt eraan wat ik in moet pakken haha. Als ik een doosje moet inpakken gaat dat vaak prima, maar moet ik iets inpakken met een gekke vorm dan ziet het er vaak echt niet uit.

Wat wil je iedereen meegeven die deze tag leest als het om de feestdagen gaat?
Het enige wat ik jullie zou willen meegeven is dat je vooral echt moet genieten van de feestdagen. Ook zie ik zelf een nieuw jaar altijd als een nieuw begin waarbij je alle ellende en rottigheid achterlaat in het oude jaar en weer fris kan beginnen. Dat wil ik dus ook zeker aan jullie meegeven om alle ellende in het oude jaar achter te laten en het als een nieuw begin te zien.

Aan wie geef je deze tag door?
Ik zou hem het liefste aan iedereen door willen geven en dat is dan ook wat ik ga doen. Het zou alleen een hele lijst worden als ik alle namen ga invullen, dus bij deze zijn jullie allemaal getagd! Ik zou het in ieder geval echt heel erg leuk vinden als jullie hem invullen en laat het mij ook zeker weten als je het gedaan hebt, want kijk er naar uit om ook jullie antwoorden op de vragen te lezen.

Veel Liefs,
Lies

Doe jij al mee aan mijn winactie waarmee je een kerstpakketje kan winnen? Klik hier om erachter te komen wat er in het Kerstpakketje zit en hoe je er kans op kan maken.