maandag 7 april 2014

De twee nieuwe mannen in mijn leven

Afgelopen zaterdag heb ik ze ontmoet, de twee nieuwe mannen die mijn leven binnen zijn gekomen. Het klikte vrijwel meteen en niet veel later gingen ze zelfs al met mij mee naar huis. Op dit moment zijn ze hier nog steeds. We leren elkaar steeds beter kennen en ze beginnen ook al aardig hun plek hier in huis te vinden. Ik kan ook niet wachten om ze aan jullie voor te stellen. Oh ja ik moet wel even waarschuwen dat ze niet stonden te springen om op de foto te gaan. Kijk snel verder.......

Ik stel jullie voor aan Dakota en Amigo! Dit zijn de twee mannen die mijn leven binnen zijn gekomen. Nee het zijn geen menselijke mannen, maar twee rattenmannen van een half jaar oud haha. Al vanaf mijn 10e heb ik ratten, maar vorig jaar overleed mijn laatste ratje. Sinds die tijd heb ik geen nieuwe ratjes genomen. Wel ving ik een nestje hamsters op waar ook een aantal updates van online zijn gekomen op mijn blog met hoe ze groeide. De hamsters ben ik nog steeds knettergek mee, maar toch bleef ik de ratjes heel erg missen. Mijn moeder zag via Facebook dat deze twee rattenmannen gratis op te halen waren. Toen ze het later met mij overlegde heb ik wel even zitten twijfelen. Ik miste het hebben van ratjes heel erg en had ook nog alles voor ze in huis om ze op te kunnen vangen, maar ik zou dan wel zes hamsters en twee ratten hebben. Deze twijfel deelde ik met mijn Facebook vrienden en dankzij de reacties die ik kreeg wist ik wat ik ging doen. Ik ging ze ophalen!

Zoals ik al zei stonden ze niet echt te springen om op de foto te gaan. Ze rende telkens weg waardoor er op bijna alle foto's geen rat te bekennen was of er net een kont of staart op stond. Toch is het mij gelukt om er een paar te maken waar ze wel opstonden en deze staan hieronder.
Dakota en Amigo zijn twee dumbo rex ratjes. Dumbo betekent dat ze een andere en wat meer stevige bouw hebben dan de normale tamme ratten. Ze hebben bijvoorbeeld ook dat de oortjes wat meer aan de zijkant van de kop zitten. Rex betekent dat ze een wat ruwere vacht hebben dan een normale tamme rat en daardoor hebben ze een leuk rommelig vachtje met plukjes. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om kennis te maken met Dakota en Amigo. Zelf ben ik in ieder geval blij dat ik besloten heb ze wel op te halen. Het zijn ontzettend lieve dieren en daarom ook ideaal als huisdier. Ik weet alleen dat niet iedereen daar zo over denkt en er ook redelijk wat mensen bang zijn voor ratten. Ik hoop daarom ook niet dat ik een aantal van jullie nu heel erg heb laten schrikken met deze foto's haha.

Wat vinden jullie van Dakota en Amigo? En zou je zelf ook een rat nemen als huisdier?

Veel Liefs,
Lies