vrijdag 2 januari 2015

Gelukkig nieuwjaar!

Het afgelopen jaar is na mijn idee echt omgevlogen. Ik kan mij ook nog steeds niet echt voorstellen dat we echt alweer in 2015 zitten. Toch is het zo en daarom ga ik, net zoals vorig jaar, weer vertellen hoe 2014 voor mij was en wat mijn doelen zijn voor 2015. Alleen eerst wens ik jullie natuurlijk een gelukkig nieuwjaar toe!

2014
Als ik terugkijk naar het afgelopen jaar, dan is het voor mij een jaar geweest met hele mooie momenten en ook zeker periodes die ik liever zo snel mogelijk wil vergeten. Ik begin daarom maar gelijk met een periode die ik graag zo snel mogelijk zou willen vergeten zodat ik kan eindigen met de leuke dingen haha. De tijd dat ik bijstand aan moest vragen vond ik zelf heel erg. Niet alleen dat je afhankelijk word van geld waar je zelf niet voor werkt, maar ook omdat er voor mij hele pijnlijke uitspraken zijn gedaan die mij compleet de grond ingetrapt hebben. Mijn angsten werden erger en ik kreeg ook weer steeds meer paniekaanvallen. Op dit moment schrik ik ook nog steeds van elke brief of telefoontje uit angst dat alles weer van voren af aan begint. Door die periode zijn er ook telkens momenten geweest dat ik dagen en soms ook wekenlang niks plaatste op mijn blog. Iets waar ik heel erg van baalde, want ik hou van het bloggen. Alleen vaak was ik zo uitgeput van de hele dag door paniekaanvallen hebben, dat ik nergens meer de kracht voor had. Toch ben ik blijven vechten tegen mijn angsten en dan kom ik ook gelijk bij de mooie momenten van vorig jaar. Zo heb ik het voor elkaar gekregen dat ik weer alleen boodschappen durfde te doen. Dat was zo'n grote overwinning voor mezelf. Het gevoel dat je daarvan krijgt kan ik ook niet eens omschrijven. Als ik nu wegga met mijn moeder is het ook niet meer om een veilig gevoel te hebben, maar omdat ik het gewoon heel leuk vind met haar te gaan shoppen. Daarnaast ben ik ook voor het eerst weer sinds 6 a 7 jaar een dagje buiten mijn woonplaats geweest om te shoppen. Dit was in Arnhem en het is zo goed gegaan, dat ik inmiddels een tweede keer ben geweest en al plannen maak om ook naar een andere plaats te gaan. Het doel om mijn angststoornis aan te pakken is daarom zeker wel gelukt het afgelopen jaar, maar de doelen om gezonder te leven, afvallen en minder te roken zijn helaas niet gelukt. Deze gaan daarom mee naar 2015. 

2015
Voor 2015 heb ik behoorlijk wat doelen opgesteld voor mezelf. Ik noem het bewust geen voornemens, omdat ik niet het type ben die er gelijk nu in januari mee gaat beginnen. Het zijn voor mij doelen waar ik door het jaar heen aan wil werken. Zoals ik net al vertelde gaan sowieso gezonder leven, afvallen en minder roken mee naar 2015 en daaronder valt mij ook dat ik weer meer wil gaan sporten. Daarnaast heb ik ook zeker als doel om weer regelmatig te gaan bloggen. Het zal natuurlijk wel eens gebeuren dat er een dag niks online komt, maar het wekenlang niet bloggen is iets wat ik niet meer voor wil laten komen. Ook ga ik nog steeds keihard aan de slag met mijn angststoornis. Ik heb daarbij vorig jaar al veel bereikt, maar ik heb nog steeds wel een lange weg te gaan. Geestelijke rust vinden is daarbij ook heel belangrijk. Mijn volgende doel is dan ook dat ik weer yoga ga doen, elke week mediteren en een mindfulness cursus ga volgen. Als laatste is het meer iets wat ik hoop dat 2015 mijn moeder en mij gaat brengen en dat is dat we eindelijk weer werk zullen vinden en heel veel leuke en lieve mensen mogen ontmoeten.

Dit waren denk ik wel zo'n beetje al mijn doelen en de grootste hoogte- en dieptepunten van 2014. Er is nu nog maar één ding wat ik erover kan zeggen en dat is dat ik ga zorgen dat 2015 mijn jaar gaat worden!

Ik wens jullie ook een geweldig jaar toe en ik hoop dat al je dromen en wensen mogen uitkomen. Maak van 2015 ook jouw jaar!

Hoe kijk jij terug op 2014 en wat hoop jij dat 2015 jou zal brengen?

Veel Liefs,
Lies