dinsdag 29 mei 2012

Essence My Skin : Cooling eye roll-on

In mijn Shoplog van 2 weken geleden is die al voorbij gekomen. Ik heb het over de Essence My Skin - Cooling eye roll-on. Ik vond het best wel eng om dit product te testen. Ik heb een hele gevoelige huid rondom mijn ogen. Van veel producten krijg ik een rode en branderige huid. Hierdoor kan ik ook niet vaak oog make-up gebruiken, omdat het er weer afhalen een ramp is. Van bijna elk product krijg ik een rode en branderige huid. Toch ben ik di product nu 2 weken aan het gebruiken en vind het daarom tijd om er een review van te maken.


Ik zal eerst laten zien wat het product zelf zegt op de verpakking :

"een boost van frisheid voor je ogen- koelt en hydrateert. deze hydrogel is verrijkt met komkommerextracten om zwellingen en tekenen van vermoeidheid tegen te gaan. masseer de cooling eye roll-on met lichte cirkelvormige  bewegingen op de gevoelige huid rond de ogen. kan ook gebruikt worden over de make-up."

Toen ik dit in de winkel las was ik gelijk erg benieuwd geworden. Het zegt de eerste tekenen van vermoeidheid tegen te gaan. Zelf heb ik erge last van wallen en dan maakt het voor mij niet uit of ik veel of weinig slaap, want de wallen staan elke ochtend weer klaar om mij te begroeten als ik in de spiegel kijk. Dat er geen alcohol en parfum in zit en er gebruik is gemaakt van komkommerextract is helemaal mooi meegenomen. 
De verpakking vind ik zelf fris. Het is een driehoekig doosje waar een kleine tube in zit. Aan het uiteinde van de tube zit een metalen balletje die rond kan draaien. Denk hierbij aan het idee van een Deo roller die werkt hetzelfde. De combinatie van de verkoelende gel en het metalen balletje geven een heel verfrissend gevoel. Zelf vind ik het zelfs aanvoelen als een kleine massage. Zodra de gel is opgedroogd voelt de huid ook heel erg gehydrateerd aan wat erg fijn is.
In het begin merkte ik alleen weinig van de werking tegen de tekenen van vermoeidheid. Tot ik het een paar dagen trouw had gebruikt. Mijn wallen werden wel degelijk minder en kreeg daardoor ook een iets frissere uitstraling. Verwacht alleen niet dat het een wondermiddel is en je wallen volledig zullen verdwijnen. Het product maakt ze alleen wat lichter.
Conclusie is dat ik zeer tevreden ben over dit product en het zeker een aanrader vind. Ik blijf het elke ochtend gebruiken en zal het ook weer gaan kopen als deze op is. De prijs valt ook enorm mee die is €2,49 per 15 ml. Of je er lang mee doet weet ik niet. Je kan namelijk niet zien hoeveel er nog in de tube zit.

Hebben jullie al ervaring met de Cooling eye roll-on van Essence? Zo ja wat vinden jullie van dit product?

Tot de volgende blog !!

Veel Liefs,
Lies