dinsdag 18 september 2012

Swatch & Review : MAX nagellak + Glitter top coat

Toen ik bij de Action was zag ik lakjes van MAX waar wel hele leuke kleurtjes tussen zaten. Ik had nog nooit eerder deze lakjes gekocht en voor het geld hoefde ik het niet te laten. Ik nam 3 kleurtjes mee en een top coat met glitters en het testen kon beginnen. Benieuwd wat ik van deze lakjes vind? Lees dan snel verder.......

De potjes vind ik op zich niet zo heel erg spectaculair, want ze zijn vrij simpel. Ook voelen ze heel breekbaar aan wat mij toch een beetje bang maakt om ze snel kapot te maken. De namen van de lakjes vind ik ook vrij simpel, maar het is allang leuk dat ze er namen aan gegeven hebben. Alleen de naam Daimond vind ik wel een beetje gek. Het lijkt zo net of er typefouten gemaakt zijn.
Van links naar rechts :
DNC 16 - Daimond Sky
DNC 108 - Sea Blue
DNC 91 - Pink Daimonds
DNC 109 - Turkoois

De lakjes lakken wel goed, ondanks dat ze toch een vrij dun kwastje hebben. Alleen de dekking van de kleurtjes kan ik nu al zeggen dat ik daar zeer ontevreden over was. Ze dekte pas na 4 a 5 lagen en dat vind ik toch wel extreem veel. Zeker als je telkens moet wachten tot het droog is. Al gaat het drogen toch wel redelijk snel. Ook zijn de lakjes long lasting en ik moet zeggen dat ze toch wel 3 dagen bleven zitten wat voor mij best lang is.

Swatches :
DNC 108 - Sea Blue. Een blauw lakje vind ik heel erg mooi op de nagels en zeker als het een felblauw lakje  is zoals deze.
DNC 16 - Daimond Sky. Dit kleurtje sprak mij het meeste aan. Het is een zalmroze kleur met gouden shimmer erdoorheen.
DNC 109 - Turkoois. Ondanks de naam vind ik dit lakje toch meer een mint kleurtje hebben.
DNC 16 - Daimond Sky. Deze glitter top coat vind ik helemaal geweldig. Dit lakje bevat allemaal zachte kleurtje glitters die toch wel heel duidelijk te zien zijn. Ik heb dit lakje over de DNC 109 - Turkoois, maar ik denk dat het wel met veel kleurtjes een leuke combinatie zal worden.


Dat de dekking zo slecht is vind ik echt jammer. Vandaar dat ik nog wat aan het experimenteren ben geweest met of ik de dekking toch iets sneller kon laten gaan. Dit is op de onderstaande foto te zien. 
Na heel wat testen met nude lakjes, verschillende base coats enz.. kwam ik er achter dat dat niet zou gaan werken. Toen pakte ik er een wit lakje van de Hema bij en lakte mijn wijs en ringvinger met 1 dun laagje. Dit was het enige wat de dekking iets beter maakte. Op mijn middelvinger heb ik namelijk 4 laagjes aangebracht zonder het witte lakje eronder en je ziet daar toch nog duidelijk de tip erdoorheen. Op de andere 2 vingers had ik nog maar 3 laagjes nodig om het dekkend te krijgen. Het verschil qua lagen is misschien niet veel, maar het is toch beter dan 5 lagen.

Conclusie is dat ik de lakjes zelf wel heel erg mooi vind en ze ook fijn lakken. Alleen ja de dekking blijf ik erg jammer vinden. Ik zou ze daarom ook zeker niet aanraden als je even snel je nagels wilt lakken. De glitter top coat daarentegen raad ik zeker aan, want deze is heel erg mooi.

De prijs van de lakjes was €0,49 per stuk.

Heb jij al de lakjes van MAX geprobeerd? Zo ja, wat is jou ervaring met deze lakjes?

Veel Liefs,
Lies