vrijdag 30 november 2012

Soms vind je nog eens wat terug

Ja ik geef het eerlijk toe. Ik ben een sloddervosje en raak regelmatig dingen kwijt. Ik probeer het wel hoor om alles op orde te houden en alles een vast plekje te geven, maar dat is vaak maar even en dan komt het sloddervosje in mij weer naar boven. Het enige voordeel daarvan is dat je ook af en toe iets terug zal vinden.  Dingen waarvan je niet eens meer wist dat je ze had of juist dingen die je al tijden kwijt was en nergens kon vinden. Dat is mij het afgelopen jaar vaak overkomen en vandaag laat ik 3 dingetjes zien die ik dit jaar terug heb gevonden. Benieuwd? Kijk dan snel verder.......

Allereerst het toilettasje van de eerste foto. Ik wist dat die ergens moest zijn, maar waar was de grote vraag. Ik heb maandenlang op plekken gekeken waarvan ik dacht daar kan die nog wel eens liggen. Helaas was het telkens een teleurstelling, want dan lag die er niet. Wat erin zit? Dat zie je op de foto hieronder. 
Het waren 20 lipglossjes die ik had opgespaard door de tijd heen en waarvan de meeste zelfs nog nieuw zijn. Na alle plekken afgezocht te hebben, heb ik het toch maar opgegeven en mij erbij neergelegd dat ik ze nooit meer terug zou vinden. Tot wij een paar weken geleden een kast aan de kant zette en dit tasje met al mijn lipglossjes erachter wegviel. 


Als kleine meid was ik een stuk beter in sparen dan dat ik nu ben. Deze portemonnee  is dus ook van heel wat jaren geleden. Ik denk dat ik zo ongeveer 10 jaar was. Het erge is alleen dat ik deze portemonnee al 2 keer ben kwijtgeraakt en de eerste keer ik het niet eens geweten heb. De eerste keer vond ik hem terug met onze verhuizing 12 jaar geleden en ook gelijk daarna ben ik hem weer kwijtgeraakt. Ik vond hem dit keer terug op onze zolder.


Er zitten nog allemaal guldens in en als je nagaat dat dit dus mijn zakgeld is geweest van eerder, dan snap ik nog niet dat ik niet door heb gehad dat ik hem kwijt was. Er zit namelijk zo'n 15 a 16 gulden in en dat is best veel zakgeld geweest voor mij.


Hoe oud deze bus is weet ik niet precies, maar oud is die zeker. Wat was ik blij toen ik deze terugvond. Niet om de bus zelf hoor al is het natuurlijk wel leuk zo'n oude bus, maar ik was blijer toen ik de inhoud ervan zag.


Deze ring zat er namelijk in naast nog wat andere oude en dierbare spulletjes. Deze ring ben ik ook 12 jaar geleden kwijtgeraakt met de verhuizing en ik was er kapot van, want deze ring heb ik van mijn vader gekregen een tijdje voordat hij overleed. Ik was zelfs bang dat die was blijven liggen in het oude huis of dat hij misschien gestolen was in die tijd. Ik ben een keer naar een paranormale beurs geweest en was toch wel benieuwd of die man mij kon vertellen waar die ring was. Het eerste wat hij zei was dat hij absoluut in ons nieuwe huis moest liggen, maar dat het jaren zou duren voordat ik hem terugvond en er heel veel rommel voor aan de kant moest. Ik had er verder niet meer bij stilgestaan tot wij onze zolder leeg moesten halen omdat die geïsoleerd moest worden. Toen kwam ik deze bus tegen en zo nieuwsgierig als ik ben moest ik erin kijken. Wat was ik blij toen ik deze ring erin zag zitten.

Ik heb wel meer dingen teruggevonden, maar dit vond ik toch wel de 3 leukste/mooiste. Ik ben nu wel heel benieuwd zijn jullie wel eens iets kwijtgeraakt waarvan je het geluk niet op kon toen je het ineens terugvond?

Veel Liefs,
Lies