woensdag 6 februari 2013

Tag : First Things

Al een aantal keer zag ik deze tag voorbij komen en ik vond hem eigenlijk wel heel erg leuk. Ik heb hem daarom vandaag ook voor jullie ingevuld en ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Benieuwd naar mijn antwoorden op de First Things tag? Lees dan snel verder.......

Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt
Ik heb 's ochtends vaak heel weinig tijd doordat ik altijd net wat te laat uit bed kom om alles op mijn gemakje te doen. Het eerste wat ik dan toch doe is naar de klok kijken en schrikken van de tijd is. Dan ga ik me snel aankleden en verder klaarmaken en nog wat eten en drinken. Dan is het vaak alweer tijd om aan het werk te gaan.

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat
Ik ga nooit naar de sportschool. Ik sport eigenlijk altijd in en om het huis en het eerste wat ik daarbij doe is mijn sportkleding/makkelijke kleding aantrekken.
Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school
Ik kom 2 keer per dag thuis van mijn werk, want ik werk gebroken uren. Beide keren doe ik eigenlijk hetzelfde en dat is een bak koffie pakken en dan mijn laptop aanzetten.

Eerste auto
Ik heb nog nooit een eigen auto gehad. Wel had ik als kleine Lies een grote Tonka auto telt dat ook? haha. Met deze auto heb ik zelfs leren lopen door op de achterkant te steunen zodat ik kon staan en dan iets te rijden.
Eerste ongeluk/verkeersovertreding
Ik ben eigenlijk best onhandig en val regelmatig. Ik had daarom als kind vaak mijn knieen kapot of ik had een tand door de lip waardoor ik nu ook een litteken bij mijn lip heb. Mijn eerste echt ongeluk met een auto is zo'n 4 jaar geleden. We waren aan het werk en we moesten wat afremmen voor een afslaande auto. Toen kwam de auto achter ons nog op volle snelheid aanrijden en kon niet meer op tijd afremmen. Een echte verkeersovertreding dat ik er een boete voor kreeg heb ik nog nooit gehad en hoop dat dat ook zo zal blijven.

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was
Ik heb eigenlijk zoveel willen worden. Het begon volgens mij met banketbakster, juffrouw en kapster en later kwam daar ICTer bij. De ICT zou ik nog steeds wel willen doen.

Eerste keus qua drinken
Dat is zeker weten chocolademelk. Daar ben ik gewoon echt gek op en anders een sapje of kruidenthee.

Eerste keus dessert
Dan ga ik toch voor ijs, want dat lust ik wel het hele jaar door.

Eerste liedje dat in je opkomt
De eerste die nu in mij opkomt is Mika - Make you happy


Eerste grote aankoop
Ik denk dat mijn eerste grote aankoop van mijn eigen loon toch wel mijn vorige laptop is geweest.

Eerste baantje
Mijn eerste echte baantje was reclame lopen. Daarna heb ik mijn oom geholpen met een basisschool schoonmaken wat altijd erg gezellig was. Daarna heb ik nog een half jaartje als caissière gewerkt bij de Lidl en nu werk ik dan voor het 7e jaar als begeleidster op het leerlingenvervoer.

Eerste keer in het vliegtuig
Ik ben nog nooit in het buitenland geweest, dus ik heb ook nog nooit in een vliegtuig gezeten.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en als je wilt ben je natuurlijk vrij om hem over  te nemen.

Veel Liefs,
Lies

Bron foto's : 1,2,3,4