maandag 11 maart 2013

Eettip : Biscuitjespap

Misschien niet zo gezond en het ziet er voor sommige misschien niet zo smakelijk uit, maar ik vind het wel het proberen waard. Ik heb het over biscuitjespap! Mijn moeder kreeg dit als kind al te eten en vanaf kleine Lies af aan kreeg ik dit ook van mijn moeder. Nu ben ik 26 en eet nog steeds mijn vingers erbij op en het is ook nog eens heel simpel te maken en erg goedkoop! Lees snel verder.......

Voor deze pap heb je maar 3 ingrediënten nodig en dat zijn melk, biscuitjes en suiker. 


Verwarm een kop melk in de magnetron of een pannetje. Zelf heb ik 200 ml melk verwarmd, maar echt een bepaalde hoeveelheid is er niet voor.

Doe de melk op een bord of iets anders waar je graag uit eet. Breek de biscuitjes en doe ze door de melk. Ga wel af en toe even met de lepel erdoor, want de biscuitjes zullen de melk gaan opzuigen en dan doe je er al snel teveel biscuitjes in en krijg je een hele dikke pap. Persoonlijk hou ik daar namelijk absoluut niet van als een pap te dik is.


Als laatste voeg je een klein beetje suiker toe. Zelf heb ik het halve zakje gebruikt en dat is ongeveer een afgestreken eetlepel.

Eet smakelijk!

Extra tips :

- Doe onder het eten nog wat stukjes biscuit erdoor. Dit vind ik zelf altijd erg lekker als er ook nog "harde" stukjes biscuit door zitten.

- Gebruik in plaats van biscuitjes eens de Liga's voor baby's en het lekkerste is dan om de rode dozen Liga  te gebruiken. Ik dacht dat dit de Tweede Stap Liga's heten.

Hoe lijkt jullie deze pap? Of heb je het misschien al eens gegeten?

Veel Liefs,
Lies